"NTLDR is missing" - efter bytte av harddisk

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Satser på at her får man fortsatt svar på det meste. :)

Jeg har byttet harddisk på PC'en og startet opp med recoverydisk som fulgte med. Denne har
formatert og partisjonert disken. Går jeg til C: i dos-prompt ser alt ok ut, men det ligger selvsagt ingen filer på disken.

Når jeg så prøver å installere XP etc. fra recoverydisken fra leverandør( Fujitsu-Siemens) får jeg
meldingen "NTLDR is missing".

Noen tips for å komme rundt dette?

LPA

G

Gjestemedlem

Gjest
Kanskje recoverydisken forventer boot sector på harddisken?

Prøv å installere XP fra en vanlig CD, last ned en om du ikke har en liggende. (du skal ikke bruke installasjonen uansett).

Deretter kjører du recoverydisken.

Sikkert raskere måter også, men regner med dette funker hvis du ikke finner noe bedre.

M

marsboer

Gjest
LPA skrev:
Satser på at her får man fortsatt svar på det meste. :)

Jeg har byttet harddisk på PC'en og startet opp med recoverydisk som fulgte med. Denne har
formatert og partisjonert disken. Går jeg til C: i dos-prompt ser alt ok ut, men det ligger selvsagt ingen filer på disken.

Når jeg så prøver å installere XP etc. fra recoverydisken fra leverandør( Fujitsu-Siemens) får jeg
meldingen "NTLDR is missing".

Noen tips for å komme rundt dette?

LPA
Du er sikker på at CD-ROMen står foran harddisken i boot-sekvens oppsettet i BIOS?
Det ser ut som om den ignorerer cden og forsøker å boote fra disk.
Alternativt er det noe feil med cden.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Jepp, rekkefølge på bootenheter i setup må endres som Mars'ern sier. Sett CD-romen FØR HD i bootrekkefølgen og lagre setupen. Boot deretter på nytt.

Det som skjer nå er at den er ikke bortom CDen i det hele tatt men prøver å boote på HDen.

Topp Bunn