NRK radio - streame eller bruke DAB?

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.675
Antall liker
1.774
Torget vurderinger
1
Har ikke hørt så mye på radio de siste par uker, bruker en Musical Fidelity M1Clic, vil dette si att jeg kan få trøbbel.
 

nfr

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
56
Antall liker
40
Sted
Asker
Det handler om penger ja. Mer presist så våget den reklamebaserte gratisversjonen av TuneIn å legge på 90 sekunder reklame før P4 sendinger. (Iflg svar fra Radiosjef i NRK. Jeg har ikke hørt noe til dette på den reklamefrie fullversjonen som er inkludert på Bluesound Node og har da lyttet endel til P7/P8)

I klassisk norske "inhabilitetsregler-hva-er-det-for-noe!" så besluttet NRK Radio som vitterlig finansieres av av myndigheten, men som samrører med P4 Gruppen og Bauer Media, da å gjøre som P4 og gi TuneIn og halvparten av lytterne sine "finger'n" uten forutgående høring.

"Custom" favoritt er altså ikke helt det samme (ironisk nok i TuneIn) da de ikke får noen grafiske ikoner og ikke enkelt kan endres. Brukervennlighet nada, men NRK Radio ser det altså som sin oppgave å støtte P4 gruppen!

Det er kun nisse-landet Norge som gjør dette. Sveriges Radio og Danmarks Radio er mer uavhengige av kommersielle kanaler og har dermed fortsatt en mengde radio-kanaler tilgjengelig på TuneIn
 
Sist redigert:

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.907
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Hvordan har det seg at jeg forsatt har alle nrk kanaler med EC Rena streamer s-1 ? Skulle ikke Nrk kun gå over NRK app eller dab ? Alle andre dingser med TuneIn mistet nrk .? Spøker det :)
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.050
Antall liker
2.513
Hvordan har det seg at jeg forsatt har alle nrk kanaler med EC Rena streamer s-1 ? Skulle ikke Nrk kun gå over NRK app eller dab ? Alle andre dingser med TuneIn mistet nrk .? Spøker det :)
Slik jeg forstår det skal fortsatt internettstrømmene 48 kbps AAC og 192 kbps MP3 leve videre. Det som mangler i disse strømmene sammenlignet med NRK sin app er metadata som cover og program/sanginfo. Det er forresten ikke utenkelig at appen faktisk nytter de samme strømmene for audio.

Om apparatet man nytter linker direkte til disse, — altså utenom 3.part proxy skal ting fungere som tidligere.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Hei,har kjøpt en Wiim Mini for en liten stund siden. Lytter endel på P13 sine musikkprogrammer. Fikk sjokk når æ sjekket bitrate; TuneIn 24kb 🥵, vTuner 192kb🙂 Men ved å bruke Nrk sin app ble det 256kb😀👍
 
Topp Bunn