NRK: OVERFALLSVOLDTEKTER BEGÅS AV INNVANDRERE

V

vredensgnag

Gjest
Krigstyper som vanlig, så det er liten grunn til å gjette hvem avsenderen er.

Dette er alvorlig, men jeg liker at man nå også får frem fakta i denne artikkelen. Det har jeg savnet i tidligere reportasjer, der man ikke har ønsket å stemple folk fra andre kulturer, og derfor har vært vage med å oppgi slike.

Vi leser at det er dobbelt så mange overfallsvoldtekter i 2009, i forhold til 2008.

Dersom det var to slike voldtekter i 2009, så får uttrykket "dobbelt så mange" ikke like stor betydning.

Men vi leser at det var 21 slike voldtekter i 2009.

I artikkelen angis at det var to overfallsmenn, at disse fulgte enslige kvinner av i stort flertall nordisk utseende, og at overfallsmennene "utelukkende var ikke-vestlige innvandrere."
Potensielt har vi derfor muligens å gjøre med 21 par ikke-vestlige innvandrere som uavhengig av hverandre fikk det for seg at de skulle følge en enslig kvinne hjem og overfalle henne.
Sannsynligheten for dette er liten - men det er altså en mulighet for at det er 42 ikke-vestlige innvandrere der ute det hadde vært fint å ta en hard snakk med.

Enda mer sannsynlig er det at vi har å gjøre med noen få par overfallsmenn, som bruker samme modus operandi. Og like usannsynlig som at det er 42 av dem, er det likevel mulig at det er 2 stykker som står bak alle overfallene.

Gitt BBkings agenda i forhold til innvandrere, er det her mat å hente dersom man henger seg opp i "ikke-vestlig" og "dobbelt så mange." Det kan gi stemmer i valgurnene og drive beslutningstagere til retrett.

Men er det riktig å stemple alle ikke-vestlige innvandrere pga av denne opplysningen?

Da har man vært offer for polemikk og retorikk.

Selv setter jeg pris på at man nå er så krystallklar i rapportene. For før ble dette tåkelagt fordi man ikke ønsket å støte andre kulturer.

Vil få fram fakta

I 2009 var det 21 overfallsvoldtekter i Oslo. Det er det meste som er registrert siden politiet begynte å samle disse tallene i 2006.

Politiet har også for første gang kartlagt ofrene.

9 av 10 ofre, eller 17 av 21 kvinner, er norske med etnisk nordisk utseende. Det samme gjelder for overfallsvoldtekter i 2008. Da hadde ni av 11 ofre etnisk norsk utseende.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
vredensgnag skrev:
Forholdstall kan ellers være interessante. Her fra dagens Aftenposten.

1:500.000
All animals are equal, yet...
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
FAKTA:

Norge er mer enn Oslo! ;)

Og det er trolig mer et Oslo problem enn et nasjonalt problem.

Storberget sier at "Det er viktig å påpeke at de fleste voldtekter i Norge begås av nordmenn"

Typisk nok preges Aftenpostens dekning av typisk Oslo sneversynthet!
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Da er det bedre med innfødte, som heller voldtar slekt og venner.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Slik jeg tolker dette, vil jeg anbefale alle kvinner om å legge spaserturene UTAFOR Oslo, dersom man vil unngå å bli voldtatt!!!

Har innbyggerne i tigerstaden glemt alle normalt gangbare sjekketriks nå om dagen??

Hvor var BB King i går aftes, forresten? Eller kvelden før?

mvh. VilhelmW
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
VilhelmW skrev:
Hvor var BB King i går aftes, forresten? Eller kvelden før?

mvh. VilhelmW
Ute og hygget meg på en god restaurant.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.518
Antall liker
102.833
Torget vurderinger
23
vredensgnag skrev:
Forholdstall kan ellers være interessante. Her fra dagens Aftenposten.

1:500.000

- Og Solheim er observert i friskt trav i retning Haiti, med x antall fantasilioner i kofferten!!
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
pengesluk skrev:
vredensgnag skrev:
Forholdstall kan ellers være interessante. Her fra dagens Aftenposten.

1:500.000

- Og Solheim er observert i friskt trav i retning Haiti, med x antall fantasilioner i kofferten!!
hehe - Solheimen er seg selv lik ja - men han er jo ikke noe annet enn en politisk broiler da, stakkars ::)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Politiske broilere skal man ikke kimse av.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
90 - 93%: Dette har du regnet på ser jeg. ;D
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
frans skrev:
FAKTA:

Norge er mer enn Oslo! ;)

Og det er trolig mer et Oslo problem enn et nasjonalt problem.

Storberget sier at "Det er viktig å påpeke at de fleste voldtekter i Norge begås av nordmenn"

Typisk nok preges Aftenpostens dekning av typisk Oslo sneversynthet!
Hvordan kan Storberget vite det? Snakker han i antall eller i prosent?

Er det sånn at ikke-vestlige bare voldtar hvite norske kvinner og ingen andre, eller kan det kanskje ha en sammenheng med et ellers elendig kvinnesyn og at voldtekt i disse miljøene er mye mer utbredt både ute og hjemme?

En undersøkelse fra Pakistan viser at over 60 prosent av barna er blitt seksuelt krenket, hva er tallene her til lands, jeg håper virkelig ikke de er høyere.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Komponenten skrev:
frans skrev:
FAKTA:

Norge er mer enn Oslo! ;)

Og det er trolig mer et Oslo problem enn et nasjonalt problem.

Storberget sier at "Det er viktig å påpeke at de fleste voldtekter i Norge begås av nordmenn"

Typisk nok preges Aftenpostens dekning av typisk Oslo sneversynthet!
En undersøkelse fra Pakistan viser at over 60 prosent av barna er blitt seksuelt krenket, hva er tallene her til lands, jeg håper virkelig ikke de er høyere.
De er vel lett krenkbare - slik som musliene (sic)
 
Topp Bunn