- Ble medlem
- 11.02.2002
- Antall liker
- 5
Fem minutter over midnatt sender NRK Mannen og myten. Jeg vet hvor jeg skal tilbringe min tid. 8)
|
De nevnte faktorer kan umulig ha blitt tatt hensyn til på innspillingenne med VU ihvertfall?Det var interessant å høre Bob Ludwig snakke om hvor bevisst Lou Reed var med produksjonen og lydbilde av platene sine. 8)
Bob Ludwig refererte nok til soloplatene og ikke til VU. At Lou Reed har et bevisst forhold til produksjon og lydbilde, trenger nødvendigvis ikke å bety at han er på jakt etter den perfekte lyd. Det kan like gjerne forstås slik at han ikke overlater alt arbeid til produsenter og teknikkere, men at han aktivt deltar i produksjonen og miksingen av platene, og at han vet hva han vil ha.De nevnte faktorer kan umulig ha blitt tatt hensyn til på innspillingene med VU ihvertfall?
Denne har visstnok kommet i en ny utgave i år, med 6 bonustracks. Lou Reed overvar (overvåket) remasteringen.eller:
Coney Island Baby (en av mine favoritter)
Oh yeah! Minnes ennå første gang jeg hørte N. Y. Stars, der oppe i Heggelia, kledd i kongens grønt.og "sally can't dance" !
Har en dobbel-LP fra tysk RCA som heter noe så teit som Rock-Galaxy. Kom ut i 1980. Den innholder Transformer og Berlin. Begge har super lyd og fine pressinger og av det jeg har hørt av Lou Reed er dette skivene jeg liker best.Oh yeah! Minnes ennå første gang jeg hørte N. Y. Stars, der oppe i Heggelia, kledd i kongens grønt.
Det jeg skulle ønske var at vi fikk noen gode nytgivelser av disse gamle. Har vært borti SV sin versjon av Transformer, men den var håpløs i lyden. Rask, rett og slett. Så, er det noen som vet om godtlydende nyugivelser av disse gamle, fra Mr. Lou?
Tillegg: Jeg snakker her om VINYL (selvfølgelig).
Takker for den. Nå har jeg en fin japansk pressing av Berlin, men Transformer er bare blitt utslitt (den har levd med meg før jeg egentlig begynte med den finere behandling av plater, altså fra den tid det var "forbruksvare". Men den danket fremdeles SV sin versjon til skammekroken). Ser jo at det er en del ute på eBay, og prisene på Mr. Lou er ikke så ille. Det er vel håp. Men skal holde et lite utkikk etter Rock-Galaxy.Har en dobbel-LP fra tysk RCA som heter noe så teit som Rock-Galaxy. Kom ut i 1980. Den innholder Transformer og Berlin. Begge har super lyd og fine pressinger og av det jeg har hørt av Lou Reed er dette skivene jeg liker best.