Hei, godtfolk. Har liggende en gammel NAD C340 som jeg leker med tanken å matche med et par rimelige stativhøyttalere (gjerne brukte) og plassere i et fremtidig gutterom i kjelleren. Rommet er rektangulært, på ca 12-15 kv.m. vil jeg tro. Det er grei ståhøyde i rommet. Det er ikke akkurat High fidelity jeg er ute etter, og forventer ikke allverdens oppløsning, men likevel godlyd, trøkk og moro når go`anlegget ikke kan brukes når fruen har tv-seanser i stuen.
Har alltid vært fascinert av Klipsch og dens rocka sound, men hvordan vil dette låte sammen med NAD?? Er også blitt mer nysgjerrig på den "britiske monitorlyden", gjerne i retning av LS3/5a, men gir det noe særlig mening å bruke dette med denne gamle NAD`en. Den er relativt strømsterk, men jeg merker dens klare begrensninger i gjengivelsen når jeg spiller høyt. Høyttalerne den spiller med - og kilden - er jo også en viktig her.
Hva kilde blir er fortsatt i det blå, men budsjettet kommer til å bli stramt.
NAD har vel ikke akkurat den høyeste stjerne her på forumet, men hvis noen har noen tips og kommentarer å komme med er jeg takknemlig
Har alltid vært fascinert av Klipsch og dens rocka sound, men hvordan vil dette låte sammen med NAD?? Er også blitt mer nysgjerrig på den "britiske monitorlyden", gjerne i retning av LS3/5a, men gir det noe særlig mening å bruke dette med denne gamle NAD`en. Den er relativt strømsterk, men jeg merker dens klare begrensninger i gjengivelsen når jeg spiller høyt. Høyttalerne den spiller med - og kilden - er jo også en viktig her.
Hva kilde blir er fortsatt i det blå, men budsjettet kommer til å bli stramt.
NAD har vel ikke akkurat den høyeste stjerne her på forumet, men hvis noen har noen tips og kommentarer å komme med er jeg takknemlig