Nottingham Analogue Interspace og Interspace-arm (ikke junior)

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg har fått et tilsynelatende godt tilbud på denne spilleren, men jeg savner utfyllende informasjon om denne.

Jeg vil gjerne vite litt om følgende, om dere har noen innspill:

Hva er en god pris på denne spilleren?

Hva var veiledende?

Hvordan vil den være sammenlignet med Sota Comet med RB-301-arm? Hva kan jeg forvente? Pickup blir en ZYX R-100.

Takker for alle innspill!

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
179
Torget vurderinger
2
Jeg kjenner ikke denne spilleren annet enn gjennom en venn. Den har RB-250 arm, og det låter svært bra! Dette var ikke en "dyr" spiller, vel 10 000 med arm?. Da er vel bruktpris omtrent det halve? Audio-Art solgte den for noen år siden. Kanskje en telefon dit kan gi deg flere opplysninger?

Selv har jeg Nottingham Spacedeck med Mørch arm og Zyx R-1000 Airy PU. Dette er i alle fall jeg så fornøyd med at jeg neppe kommer til å bytte! Jeg vil derfor tro at R-100 vil gå godt sammen med drivverket, men jeg er mer usikker på arm/pu. Disse spillernes drivverk er enkle, men laget med med svært høy presisjon og er enkle å sette opp og vedlikeholde (et par dråper olje en gang i blant!). Ingen fjærer som stadig må justeres! Spacedeck fikk svært god test i Absolute Sound for noen år siden, og omtales som "hi-fi-verdenens best bevarte hemmelighet", selvsagt i svært positiv betydning. Jeg tror testen kan kjøpes på nettet. Interspace skal ha de samme kvalitetene!

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Btolli - takk for svar. Jeg endte opp med å takke nei til tilbudet da jeg til syvende og sist var litt usikker på det med å handle hi-fi utenlands.

Topp Bunn