norton 360 - please help me!

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Da har jeg installert norton 360 sterk i troen på at det var grei skuring å sjekke mail, facebook osv., men så skjedde ikke. Får ikke fram innloggingssiden til hotmail, og ikke "home" på facebook. Ei heller chatten på forumet her! Noen som vet hvilke innstillinger som må endres?

Mvh Frode

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
får jeg da pengene tilbake? er det en smal sak å avinstallere?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
nescafe skrev:
Vet ikke, jeg holder meg på lang avstand fra disse greiene, tidligere var det et helvete å bli kvitt Nortons kvelertak på pc'en, man måtte laste ned diverse avinstalleringsprogram fra nettet for å gjøre det. Tilfeldigvis var dette bare nevnt i en bisetning med liten skrift på en eller annen perifer side i nortonsystemet.

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Tubesnake skrev:
nescafe skrev:
Vet ikke, jeg holder meg på lang avstand fra disse greiene, tidligere var det et helvete å bli kvitt Nortons kvelertak på pc'en, man måtte laste ned diverse avinstalleringsprogram fra nettet for å gjøre det. Tilfeldigvis var dette bare nevnt i en bisetning med liten skrift på en eller annen perifer side i nortonsystemet.
Ja jeg har nå nettopp lært at det er noe helvetes dritt!

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Før i tiden, dvs. før 1990 da Peter Norton solgte selskapet sitt til Symantec lagde faktisk Norton en del geniale programmer som f.eks. Norton Commander.

Windowsversjonen av denne bruker jeg faktisk enda.

Vedlegg

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.342
Sted
Nadadouro, Portugal
Kjender ikke til 360, men jeg har hatt Norton Internet Security siden 2004 og ikke hatt noen problemer med noen sider overhodet. Noen programmer må man lage regler for slik de blir akseptert.
Jeg får ingen spam heller, men det er sikkert fordi jeg har Telenor internett...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.282
Torget vurderinger
1
Installer Avira Antivir. Gjerne den gratis varianten. Akkurat nå ser det faktisk ut som det er dette programmet som regjerer som det for tiden beste antivirus programmet. Ikke trekker det mye ressurser heller.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
bjornh skrev:
Installer Avira Antivir. Gjerne den gratis varianten. Akkurat nå ser det faktisk ut som det er dette programmet som regjerer som det for tiden beste antivirus programmet. Ikke trekker det mye ressurser heller.
Ja, jeg gikk over til Avira fra AVG, etter at AVG i versjon 8 bestemte seg for å bruke opp alle ressursene til maskinen. Avira har dog i gratisversjon en irriterende, diger popup som dukker opp ved hver omstart av maskinen. Kan man leve med å klikke vekk den, så er programmet meget bra.

Jeg husker også Norton Commander og Norton Utilities som gode programmer. Dessverre ble de spist og ødelagt av storkapitalen. Fortjeneste inn, brukervennlighet ut.

N

nb

Gjest
Norton Anti-Virus var det mest piratkopierte programmen i verden i 2007. Det sier litt om hvor dumme folk er;) Jeg hadde gladelig betalt en del penger for å slippe å bruke Norton om det var et påkrevd alternativ.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.282
Torget vurderinger
1
roffe skrev:
bjornh skrev:
Ja, jeg gikk over til Avira fra AVG, etter at AVG i versjon 8 bestemte seg for å bruke opp alle ressursene til maskinen. Avira har dog i gratisversjon en irriterende, diger popup som dukker opp ved hver omstart av maskinen. Kan man leve med å klikke vekk den, så er programmet meget bra.

Jeg husker også Norton Commander og Norton Utilities som gode programmer. Dessverre ble de spist og ødelagt av storkapitalen. Fortjeneste inn, brukervennlighet ut.
Du -det er mulig å deaktivere den... -og på den måten nærmest ha en "fullversjon" -det du ikke får som betal-utgaven har er en ekstra modul for E-post scanning. Men den trenger man faktisk egentlig ikke, da programmet i seg selv vil reagere dersom du åpner noe tulll...

How to get rid of nag-screen: http://www.elitekiller.com/files/disable_antivir_nag.htm

Mvh. Bjørn

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
bjornh skrev:
roffe skrev:
bjornh skrev:

Du -det er mulig å deaktivere den...
Ok. Skal se om jeg finner hvor jeg gjør det. Takk for hjelpen.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.282
Torget vurderinger
1
Oi, du kom meg litt i forkjøpet ;D

-men det er ingen spesielt komplisert prosess å deaktivere "nag-screen" og vil heller ikke påvirke programmet på noen som helst måte utover å nekte prosessen som kjører reklamen å starte. That's it faktisk.

Jeg har gjort det på begge XP-maskinene mine, samboerens laptop, og min egen maskin som for tiden trives med WIndows 7 RC.

-vær obs på at man må følge samme metode for XP-pro som med XP-home, altså gjennom sikker modus (F8) for å deaktivere prosessen. Dette var noe jeg oppdaget ettersom jeg også har en XP-pro og at man måtte følge samme prosedyre.

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
installerte firefox så var problemet ute av verden!

Topp Bunn