Norske TV-kanaler på Gran Canaria?!

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.249
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Fattern har 1 leilighet i et sameie på 17 enheter på Gran Canaria. Er det mulig for ham (sameie) å få inn norske kanaler via parabol?
F,eks å ta med en norsk dekoder å plugge den inn der nede? Tror de har en normal stor parabol på taket. Priser og linker hadde vært flott .
Mvh
Bjørn ::)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.260
Norske kanaler i utlandet?!!!

En kollega har Canal Digital i leiligheten sin i Tyrkia. Ingen problemer, han har et kort han også bruker på hytta og en dekoder, kjøpt i Norge, stående i leiligheten

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.249
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21

Det var ikke rare greiene :-\, kun NRK1! Utrolig at det skal være for dyre utgifter til å sende norske kanaler til nordmenn på canariøyene.

Hva må jeg skaffe meg av "pakke" for å få inn NRK "larry"

Tror fattern har Canal Digital på hytta, er det bare å ta med denne til GC?

Han mente også at det var noe som het Telenor Nordica, som tok inn NRK og TV2, men finner det ikke på nett. ???

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.260

jonas skrev:
Det var ikke rare greiene :-\, kun NRK1! Utrolig at det skal være for dyre utgifter til å sende norske kanaler til nordmenn på canariøyene.

Hva må jeg skaffe meg av "pakke" for å få inn NRK "larry"

Tror fattern har Canal Digital på hytta, er det bare å ta med denne til GC?

Han mente også at det var noe som het Telenor Nordica, som tok inn NRK og TV2, men finner det ikke på nett. ???
Hva med å sende en mail til Canal Digital?

Lars™

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.10.2004
Antall liker
497
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5

'Fattern' kan ta med seg dekoder og kort fra hytta, det vil funke.

NRK1 heter imidlertid 'NRK Reserve' på disse breddegrader, så han må søke opp på nytt der nede.

Andre norske kanaler som tilbys i sydligere strøk er ofte basert på streaming via internett.

Under vises omtrentlig grensen for hvor man kan ta inn de øvrige norske kanaler i utlandet med parabol.
Man får vel inn noe utenfor dette også, men da øker størrelsen på tallerken betraktelig, 1,5m ++.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Norske TV-kanaler i utlandet?!!!

Jeg har ikke sjekket med Gran Canaria, men på den spanske solkysten finnes det lokale leverandører som leverer noen norske kanaler. Mine foreldre har NRK1&2 og TV2 i alle fall, men jeg har sett reklame for flere kanaler enn det der nede. Jeg tipper at folket i sjømannskirken har oversikt over tilbudene der nede. Hvor på Gran Canaria er det? Arguineguín?

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.249
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21

baluba skrev:
Jeg har ikke sjekket med Gran Canaria, men på den spanske solkysten finnes det lokale leverandører som leverer noen norske kanaler. Mine foreldre har NRK1&2 og TV2 i alle fall, men jeg har sett reklame for flere kanaler enn det der nede. Jeg tipper at folket i sjømannskirken har oversikt over tilbudene der nede. Hvor på Gran Canaria er det? Arguineguín?
Stemmer, de har leiligheten i Arguineguín. Tror sjømannskirken i Arguineguín kjører nett-tv.
Sender Telenor Nordic noe ned dit? Lite info på deres hjemmeside.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1

jonas skrev:
baluba skrev:
Stemmer, de har leiligheten i Arguineguín. Tror sjømannskirken i Arguineguín kjører nett-tv.
Sender Telenor Nordic noe ned dit? Lite info på deres hjemmeside.
Jeg har ingen erfaring fra så langt sør. Der har jeg bare vært en gang for noen år siden, og skrev to artikler derfra. Det er den spanske solkysten (Albir) jeg reiser til hvert år, for å besøke de eldre. 8)

Lars™

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.10.2004
Antall liker
497
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5

Vel, parabol og web-tv er jo to forskjellige ting. Det finnes sikkert
tilbydere av web-tv der nede, men egen parabol begrenser seg.

Et alternativ er 'slingbox' hvor man kan streame fra hjemlandet.
Kvaliteten avhenger av hastigheten på linja.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.249
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21

Hva med Dreambox, kunne denne fanget inn norske kanaler?

Finnes det levereandørr i Sverige eller Danmark som tilbyr pakker med norske kanaler?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.634

jonas skrev:
Hva med Dreambox, kunne denne fanget inn norske kanaler?

Finnes det levereandørr i Sverige eller Danmark som tilbyr pakker med norske kanaler?
Dreambox har nok ingen betydning for hvilke signaler du kan få inn, bare hva som kan dekodes.

Topp Bunn