Norske albumklassikere på CD (crowdfunding)

Serialcat

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2009
Innlegg
323
Antall liker
119
Sted
Østfold
Torget vurderinger
2
Jeg har nå sammenlignet Jon Eberson Group - Polarities med vinyl. Den nye CD- utgaven høres eksakt ut som original vinyl, og samme lydnivå. Jeg spiller de simultant og klarer ikke høre forskjell når jeg svitsjer.
Dette er bra! Jeg vil herved friskmelde denne serien, men det ser ut til å være noen «sorte får» innimellom.
Om du gidder ta jobben med å installere Masvis, rippe CD'n og legge ut hadde vært veldig fint. Når det gjelder
falck productions, så tror jeg ikke på det før jeg ser det. Eller om noen annen som har kjøpt CD'er fra denne serien
kunne gjøre en slik jobb?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Lyttet til Stein Ove Berg nå nettopp.
Låter helt bedritent dårlig. Det er benyttet nøyaktig samme komprimering/No-noise som på Tobben & Ero, det er som om musikken er inne i en blikkboks.

Sammenlignet med Best of CD med Stein Ove Berg, Norske viseperler, Norske sommerlåter etc, alle låter way bedre.
Skjønner ikke at noen kan syns dette låter bra, ubegripelig.

Det blir ikke kjøpt en enste til.
Tror jeg hiver den i søppelbøtta.
 
Sist redigert:

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Det er jo helt sinnsvakt dette. For første gang i historien blir det sendt en podcast med masteringuru og oppsnakking av god lyd osv i sammenheng med en ny platerserie, så er det bare rævva dårlig.

Dette er så diamentralt motsatt innfallsvinkel på hva som defineres som god lyd relatert til mastermateriale, hvis man sammenligner med youtube videoen hvor Grundman, Fremer og Hobson snakket om den nye HQ lp’en av Kind of Blue. Helt natt og dag.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.114
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Har bestilt ett par av LPene i tilsvarende prosjekt, spent på lydkvaliteten der.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Har bestilt ett par av LPene i tilsvarende prosjekt, spent på lydkvaliteten der.
Lykke til.
Hvis eg skal gjette vil det være helt akseptabel lydkvalitet på disse, uten at det er oppe på audiofilt nivå.
Tipper at det vil være digitale 96/24 filer sendt fra nasjonalbiblioteket som blir relativt ubesudlet gravert ned på rillene. Og da vil det låte betydelig bedre enn ditto CD utgaver fra Falck & Co.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.150
Antall liker
6.724
Torget vurderinger
4
Andreas Leine Jacobsen fra Big Dipper er involvert i LP-prosjektet og alle tidligere reissues jeg har hørt som han har vært involvert i har vært bra, om ikke alltid audiofilt nivå. Han vet hva som skal til for å tilfredsstille kundene, men har samtidig en nødvendig pragmatisk holding. Fx. er han klokkeklar på at alle platene skal i skikkelig forede innercover. Hvis ikke vet han at det kommer ripede plater i retur.
 

Pyntelig

Medlem
Ble medlem
08.07.2020
Innlegg
33
Antall liker
7
Sted
Vestfold
De har allerede en Per Bergersen utgitt på CD.

Noen som har hørt denne og kan si noe om kvaliteten? Eneste jeg har hørt er den som ble lastet opp på YouTube for noen år siden, og lydkvaliteten der er ikke hæla i taket.
 

inpain1968

Nesten som alle andre…
Ble medlem
22.08.2009
Innlegg
1.588
Antall liker
6.678
Har nå hørt på 3 av de 6 Norske Albumklassikere CD’ene jeg har kjøpt. Synes lydkvaliteten er meget bra både på Veslefrikk, Nurk Twins og Prucel. Musikken er forøvrig også bra, så jeg er i det hele tatt svært fornøyd. Kjekt med disse utgivelsene :D
 

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Innlegg
791
Antall liker
206
Torget vurderinger
19
Stort sett veldig fornøyd med musikken og lydkvaliteten på de jeg har kjøpt. Eneste som jeg er skikkelig skuffet over er Stavangerensemblet - På bommen. Låter komprimert og elendig. Remastret av en annen enn de to som har jobbet med mesteparten av utgivelsene.
 
Topp Bunn