Norsk presse er venstrevridd

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
937
Ja, mediemarkedet fungerer ser det ut til. Folk flest leser altså helst det de "venstrevridde" skriver. Og bra er det!

:)

U

utgatt60135

Gjest
At mange journalister stemmer SV har vært kjent lenge. Kan ha noe med at journalister generelt er solidariske og engasjerer seg for andres saker? Et vanilg trekk er at journalister vil grave frem uverdige forhold og dermed er opptatt av de minst ressurssterke.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ikke overraskende egentlig, men å påstå at veldig mange stemmer SV er litt drøyt. Mine kolleger er ihvertfall representert alt i fra RV til FrP.
Sier vel mye om hvilke yrker,  forskjellige mennesketyper velger. Uten å være for generaliserende, vil en nok uansett yrkestype, finne vridning i en eller annen (parti)politisk retning. Selv jobber jeg som fotojournalist i en av Norges aller største aviser. En viktig drivkraft for meg, er det og få ta del i nyhetsbildet, treffe mennesker i forskjellige samfunnslag og livssituasjon. Kanskje være med på og påvirke hverdagen til det positive, for mennesker med mindre ressurser. Sette søkelys på kritikkverdige forhold osv. Forteller det jeg ser, men har ingen agenda eller ønske om å lyge eller manipulere. Selvsagt har en innimellom oppdrag som føles mindre viktige og innholdsløse, men sånn vil det nok alltid være.

Kunne sikkert jobbet som fotograf i et glanset tidskrift, men det ville aldri tilfredstilt mine sosiale og mellommenneskelige behov.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.583
Torget vurderinger
1
Ja, mediemarkedet fungerer ser det ut til. Folk flest leser altså helst det de "venstrevridde" skriver. Og bra er det!

:)
Nå er det ikke ukjent at opplaget for avisene viser en nedadgående kurve, mulig folket søker mer objektive nyheter/informasjon... Sladder og KRIGSOVSKRIFTER for filleting hjelper vel heller ikke på opplaget

K

knutinh

Gjest
Det små-ironiske er jo at journalister som beviselig stemmer i rødlige nyanser og som påstått utsetter oss for "sosialistisk propaganda" er og har vært FrP sine beste allierte i gjennom lang tid. Ingen tjener så mye på den massive media-eksponeringa de får som FrP.

-k

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Nå er det ikke ukjent at opplaget for avisene viser en nedadgående kurve, mulig folket søker mer objektive nyheter/informasjon... Sladder og KRIGSOVSKRIFTER for filleting hjelper vel heller ikke på opplaget
Det er nok bare en liten del av sannheten. Medieverdenen er jo i enorm forandring. Det er ikke bare papiravisene som merker det. TV har sått vidt fått en forsmak, og kommer helt sikkert til å stå over store forandringer de nærmeste åra. Hvorfor tror dere TV2, etablerer seg med Zebra, Filmkanalen, Nyhetskanalen og snart Sportskanalen. Selv om innholdet på alle kanalene ikke holder helt mål (spes: nyhetskanalen), er det vi ser rene økonomiske og markedsstrategiske handlinger. Valebrokk er en gammel ringrev, og vet godt hva han driver på med. Her er det snakk om å skaffe seg posisjoner og sendeflater for fremtiden, og ikke minst reklamekroner.
For avisene sin del så, har det jo aldri vært så mange lesere som nå. Bare at leseren befinner seg oftere og oftere på nett.Forumet her er jo et stjerneeksempel, ihvertfall så linkes og siteres det over en lav sko. Det jeg håper er at kvaliteten øker betraktelig. Pr. idag, preges mye nettjournalistikk med "førstemann ut"-prinsippet. Dybdejournalistikken har dessverre måtte vike for kjappe nyheter. Dagbladet's Magasinet på nett, er et hederlig unntak.

Selv tilhører jeg et skift (vi jobber skift i avis), som har levert 1. side nyhetshovedoppslag, 7dager på rad, så helt håpløst kan det ikke være.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
937
Fallende opplagstall kommer vel helst av denne nyvinningen med nyheter på internett? Journalistikk har tradisjonelt vært "venstrevridd" og det kommer av at en god journalist må innta en kritisk holdning til omverdenen samtidig som du skal stå for menigmanns interesser. Litt vanskeligere å være kritisk fra et ståsted til høyre.

""Du får finne deg i å være arbeidsledig din dust, markedet har rett"" - går ikke hjem hos leserene nei...

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Det små-ironiske er jo at journalister som beviselig stemmer i rødlige nyanser og som påstått utsetter oss for "sosialistisk propaganda" er og har vært FrP sine beste allierte i gjennom lang tid. Ingen tjener så mye på den massive media-eksponeringa de får som FrP.

-k
Ironisk er det egentlig ikke. Hvordan ville verden sett ut hvis ikke poltikere og menigmann hadde et talerør. Det ville jo aldri bli noen meningsfull samfunnsdebatt, hvis media skulle sitte som et sensurorgan. Det vi skal være glade for, er at vi fortsatt har en såpass fri presse som vi har. En diskusjon som opptar media mye om dagen er jo Schibstedt's "Media Norge"- planer. Med et totalt eierskap tett opp mot 40% av norges aviser, er det bekymringsverdig. Også aviser i Schibstedtsystemet er bekymret over det. Hvordan vil det se ut hvis eierskapet og pengemakta vil være med å styre redaksjonelle prioriteringer og vinklinger??

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ikke overraskende egentlig, men å påstå at veldig mange stemmer SV er litt drøyt. Mine kolleger er ihvertfall representert alt i fra RV til FrP.
Professor Frank Årebrot konkluderte med at ca 70 % av norske journalister stemmer Ap, SV eller RV.
Dette er en undersøkelse han foretar årlig.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Professor Frank Årebrot konkluderte med at ca 70 % av norske journalister stemmer Ap, SV eller RV.
Dette er en undersøkelse han foretar årlig.
Årebrot's undersøkelse har jeg  aldri sett noe til, og jeg har aldri nektet for at det er en venstrevridning. Se min første post, stikkordet her er : hvilken type mennesker, velger hvilken type jobber. Hva tror du svaret blir hvis en undersøker hva sykepleiere stemmer, eller økonomer. (enda bedre konsulenter som jobber med nedbemanningsprosjekter i bedrifter)
Selv ville jeg holdt en knapp på at Ap og Høyre er to partier som får endel oppslutning blant journalister. Å påstå at dagens Ap står så veldig langt til venstre (noen her tar vel sogar kommunistisk i sin munn  ::) ), ville vel være årets overdrivelse...

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er vel et resutat generelt at mennesker med høyere utdannelse tenderer til å stemme på en viss måte. I de humanistiske fag f.eks. og innen kunstfag eller biblitekfag vil nok ikke f.eks. FrP stå så høyt i kurs men hos drosjesjåfører og kioskeiere han jeg forestille meg at Siv Jensen har en høy stjerne.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.471
Torget vurderinger
2
Lurer på hva "journalistene" i SE & HØR stemmer. Er nok mange tilhengere av FRP der kanskje.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
937
Tror en av dem har gått mot venstre nylig ;)

U

utgatt60135

Gjest
Årebrot's undersøkelse har jeg  aldri sett noe til, og jeg har aldri nektet for at det er en venstrevridning. Se min første post, stikkordet her er : hvilken type mennesker, velger hvilken type jobber. Hva tror du svaret blir hvis en undersøker hva sykepleiere stemmer, eller økonomer. (enda bedre konsulenter som jobber med nedbemanningsprosjekter i bedrifter)
Selv ville jeg holdt en knapp på at Ap og Høyre er to partier som får endel oppslutning blant jouralister. Å påstå at dagens Ap står så veldig langt til venstre (noen her tar vel sogar kommunistisk i sin munn  ::) ), ville vel være årets overdrivelse...
Vi har kanskje hatt våre kamper om plassen i klynga ;).

Jeg vil tro at i vårt yrke er det mere blandet mens det er mere venstrevridd blant journalistene. Jeg synes ikke journalister utøver noen tydelig partipolitisk vridninger i sine reportasjer. I allefall ikke hos allmennkringkasterne der jeg for det meste jobber.

Mediaverdenen forandrer seg veldig ja. Det blir store utfordringer. Kontinuerlige nyheter på internett utfordrer oss med fastere sendeflater og vi vil ha forventninger om å lese/se det vil vil når det passer vår tilmålte tid. NRK må satse mere på nettet og gå hurtigere ut med nyhetene. Konsekvensen er at kvaliten reduseres.og det blir enda mindre tid til egne saker. Merker at vi fortsatt har en fordel med folks tiltro til NRK som den vigtigste kanalen men det vil antagelig bli mere utjevnet med årene. Når det gjelder nyheter så synes jeg det blir totalt sett veldig overmettet med Nyhetskanalen og NRKs kommende nye "aktualitetskanal".

U

utgatt60135

Gjest
Det er vel et resutat generelt at mennesker med høyere utdannelse tenderer til å stemme på en viss måte. I de humanistiske fag f.eks. og innen kunstfag eller biblitekfag vil nok ikke f.eks. FrP stå så høyt i kurs men hos drosjesjåfører og kioskeiere han jeg forestille meg at Siv Jensen har en høy stjerne.
FRP er meget flinke til å utnytte mediene og sakene deres er tydelige og kommer ofte positivt ut når det gjelder hver enkelt sine egne gevinster.

G

Gjestemedlem

Gjest
FRP er meget flinke til å utnytte mediene og sakene deres er tydelige og kommer ofte positivt ut når det gjelder hver enkelt sine egne gevinster.
Ja de er bedre på dette enn de fleste. Avisene og spesielt de tabloide er jo svært glad i konflikter og jo mer merkelig et FrP forslag er jo større dekning og omtale vil det jo få. Så jo mer tilfeldig og rabiate de blir jo mer spalteplass. Samtidig er oftest tankegangen bak så enkel og enfoldig at 'folk flest' kan følge med.

Tror forøvrig regjeringen hadde hatt godt av en Alastair Campbell type til å styre mediautspilene.

U

utgatt60135

Gjest
Hvis alle er enige er det ikke noe å skrive om rett og slett. At det blir mye negative saker og konflikter i nyhetsbildet er helt naturlig

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.889
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Kanskje dei er kristne også.
Mitt inntrykk er at Norsk Presse består av fleire røykjarar enn ikkjerøykjarar.
Det er også svært frå fråhaldsfolk i Norsk Presse.
Og når det gjeld nynorskbrukarar er det alt for få utanom lokalavisene.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Det er nok ikke helt usansynlig at venstresidens sterke posisjon i trykte media er grunnen til at de fleste store avisene fortiden stuper på salgsbarometerene.
Når så mye som 30% av befolkningen sier at de vil stemme FRP så sier det seg selv at avisene er i utakt med sine lesere.
Som daglig leser av alle de store løssalgsavisene må jeg si at alle har tapt seg betraktelig unntatt Aftenposten.
VG er og blir se&hør uten glanset papir. Dagsavisen og klassekampen er så politiskbetont at det rett og slett er vond å lese (spesielt klassekampen)
Dagbladet som var grei tidtrøyte før har tapt seg betraktelig etter at Anne Aasheim overtok som sjefsredaktør, ikke rart det er den avisen med størst nedgang...

At det er så tette bånd mellom politikere fra venstresiden, AP, media og mange av landets mest pengesterke er grunn til bekymring.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Det var da en veldig elitist holdning, det er fristende å svare "go fuck yourself!" men det gidder jeg ikke.
Det er vel slike tullepåstander og insuinasjoner om at politisk tilhørighet og hva som er den "riktige" politikken avgjøres av den enkeltes utdannelse og IQ.
Hvis det er faktum så vil jeg påpeke at vi i Norge siden WW2 stort sett har hatt en AP regjering eller andre konstellasjoner som tipper til venstre i det politiske landskapet.
Nå er det da slik at verdens miljøproblemer bare har økt og økt siden starten av forrige århundre.
Situasjonen for verdens fattige blir bare mer og mer desperat.
jeg kan trygt si at vår (Norges) måte å håndtere ulandsproblemattiken har feilet totalt. Ja vi gir bort milliarder i uhjelp (hvor av vesentlige summer går til bestikkelser og helt andre prosjekter enn pengene var tiltenkt) men disse pengene er bare som avlat å regne.
Vi fortsetter å låne ut penger med blodrente til Uland, vi lefler med tvilsomme regimer for å komme til deres gass og olje forekomster - alt dette, stort sett under en venstre orientert regjering.

Ja FRP er flinke til å drite seg ut ( det er jo selvfølgelig de andre partiene også...), men fatum er at de også har mange gode poenger, men det er tydligvis "inn" i media Norge og i det poitiske Norge å drite ut FRP.
Det er derfor FRP fortsetter å vokse og venstresiden holder på å gå til grunne ideologisk.
Folk er lei av å bli indirekte fornærmet av politikere fra venstresiden.
Ja Norge trenger langt mere politi, ja vi trenger faktisk bedre veier, ja vi har behov for bedre fokus på pleie og omsorg, ja vi har behov for å begrense innvandringen. Når vi ikke klarer å integrere de vi allerede slipper inn og flere bydeler i Oslo nærmer seg en befolknings mix der nesten 50% ikke har etnisk Norsk opprinnelse er det på tide å rope varsku!
Dette har ingenting med Nazisme eller rasisme å gjøre,
det er common sense.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er nok ikke helt usansynlig at venstresidens sterke posisjon i trykte media er grunnen til at de fleste store avisene fortiden stuper på salgsbarometerene.
Når så mye som 30% av befolkningen sier at de vil stemme FRP så sier det seg selv at avisene er i utakt med sine lesere.
Som daglig leser av alle de store løssalgsavisene må jeg si at alle har tapt seg betraktelig unntatt Aftenposten.
VG er og blir se&hør uten glanset papir. Dagsavisen og klassekampen er så politiskbetont at det rett og slett er vond å lese (spesielt klassekampen)
Dagbladet som var grei tidtrøyte før har tapt seg betraktelig etter at Anne Aasheim overtok som sjefsredaktør, ikke rart det er den avisen med størst nedgang...

At det er så tette bånd mellom politikere fra venstresiden, AP, media og mange av landets mest pengesterke er grunn til bekymring.
Vel, Klassekampen har jo aldri lagt skjul på sin politiske tilhørighet så det er jo helt ok. Verre er det når en avis gir seg ut for å være politisk uavhengig og likevel kjører på i sine smålige korrektehskampanjer.

Det finnes heldigvis gode alternativer i avisveien. Kan nevne Bergens Tidende som et hederlig eksempel. Blir nok litt mye lokalstoff for mange men de kjører en linje som gjør at man respekterer avisen. De gjør ikke knefall for enhver statlig holdningskampanje eller blir for innholdsløse og populistiske.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det var da en veldig elitist holdning, det er fristende å svare "go fuck yourself!" men det gidder jeg ikke.
Er det det? Statistikk over utdannelse og stemmegivning viser jo at FrP har flest tilhengere hos lavt utdannede og selvstendig næringsdrvende. Hva som er riktig politikk er jo noe annet.

Det er vel slike tullepåstander og insuinasjoner om at politisk tilhørighet og hva som er den "riktige" politikken avgjøres av den enkeltes utdannelse og IQ.
Selv har jeg like lite til overs for både høyre og venstresiden og vil heller argumentere for et liberalt alternativ som dessverre ikke finnes i Norsk politkk ennå.

Men jeg vil nok oftest tillegge større vekt på hva intelligente og utdannede mennesker mener om noe enn udannede og uutdannede dimlinger. Hvis du mener det er elitistisk så er det vel kanskje det...

Ja FRP er flinke til å drite seg ut ( det er jo selvfølgelig de andre partiene også...), men fatum er at de også har mange gode poenger, men det er tydligvis "inn" i media Norge og i det poitiske Norge å drite ut FRP.
FrP har mange gode saker de. Kan nevne alkoholpolitikk og landbrukspolitikk/forbrukepolitikk etc. Men de ødelegger det hele med å være stokk konservative religiøse xenofobe bøllefrø på andre områder.

FrP kunne blitt et bra parti det men etter at de kvittet seg med alle de unge libereale, for endel år tilbake, til fordel for de konservative og bajasene så sporet de av.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Selv har jeg like lite til overs for både høyre og venstresiden og vil heller argumentere for et liberalt alternativ som dessverre ikke finnes i Norsk politkk ennå.
Amen to that!
Det er helt klart plass til et parti som tar andre hensyn og har andre løsninger enn hva som idag presenteres for oss velgere idag.
jeg er forsåvidt også enig med deg i at "jeg vil nok oftest tillegge større vekt på hva intelligente og utdannede mennesker mener om noe enn udannede og uutdannede dimlinger"
Hvis det er slik at alle skulle hatt en akademisk utdannelse så hadde det ihvertfall vært mye byråkrati her i Norge.
Vi trenger faktisk folk som gjør ting som å kjøre drosje, stå i kiosk, tømme søppel osv. At mange akademikere ser på disse som "damaged gods" tyder på at de ikke forstår verden de hevder å vite alt om.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
937
Som om liberalismen ikke er en politisk retining til høyre! Kom ned på jorda!

G

Gjestemedlem

Gjest
Som om liberalismen ikke er en politisk retining til høyre! Kom ned på jorda!
Mange venstreorienterte ser ikke forskjell på konservativisme og liberalisme og ser begge som en vairant av høyrevridning. Men det er en misforståelse av begrepet. Det er ikke Smith og de frie markedkrefter som menes med liberale partier. Men mer de forskjeller som man ser f.eks. i England der de liberale er et politisk alternativ til både Labour og de konservative.

Både sosialisme og konservativisme er motsetninger til liberal tankegang, og de er begge politiske "fiender".

Man skal ikke se på de politiske forskjeller som en akse høyre - venstre, men mer som en trekant med sosialist, liberal og konservativ som aksene.

Det nærmeste man kommer et liberalt parti i Norge er Venstre. Men de er for feige, sosialdemokratiske og ubetydelige til å spille denne rollen.

G

Gjestemedlem

Gjest
Vi trenger faktisk folk som gjør ting som å kjøre drosje, stå i kiosk, tømme søppel osv. At mange akademikere ser på disse som "damaged gods" tyder på at de ikke forstår verden de hevder å vite alt om.
Helt klart. Vi trenger alle disse menneskene som stort sett gjør en utmerket jobb. Å se ned på arbeidere i motsetning til akademikere er nok et blindspor, men det må også tilføyes at politikk ligger noe nærmere akademia enn søppeltømming. Selv om man av og til kan lure på om dette er tilfelle (f.eks. med nettsensur forslagene som er fremmet nylig).

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.889
Sted
Torget vurderinger
0
Mange venstreorienterte ser ikke forskjell på konservativisme og liberalisme og ser begge som en vairant av høyrevridning. Men det er en misforståelse av begrepet. Det er ikke Smith og de frie markedkrefter som menes med liberale partier. Men mer de forskjeller som man ser f.eks. i England der de liberale er et politisk alternativ til både Labour og de konservative.

Både sosialisme og konservativisme er motsetninger til liberal tankegang, og de er begge politiske "fiender".

Man skal ikke se på de politiske forskjeller som en akse høyre - venstre, men mer som en trekant med sosialist, liberal og konservativ som aksene.

Det nærmeste man kommer et liberalt parti i Norge er Venstre. Men de er for feige, sosialdemokratiske og ubetydelige til å spille denne rollen.
Du må nok lage fleire parametrar enn liberalisme, sosialisme og konservativisme når du lagar forklaringsmodellar.
Kvar ville du t.d. plassere Senterpartiet, KrF og Kystpartiet i ein slik modell?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.889
Sted
Torget vurderinger
0
Det å vere "venstrevridd" vil vere eit spørsmål om utdanning. Det er til ein viss grad uråd å vere kritisk journalist om du ikkje også har eigenskapar/kompetanse som mange vil sjå på som "venstreradikalisme". Ein parallell er kompetanse i historie. Er du nokonlunde moderne historikar, kan du iallfall til ein viss grad ikkje unngå å bruke marxistisk årsakssamanhengar og forklaringsmodellar når det gjeld korleis maktstrukturar heng saman. Noko liknande er forklaringa på kvifor så få lærarar høyrer til i FrP.
Om ein då sjølv er FrPar, er det då også naturleg å sjå journalistar, historikarar og lærarar som raddisar.

Problemet er som vanleg å få til kolloborativ tankegong og fruktbart samarbeide mellom menneske som har ulik verdiplattform. Når dette lukkast, går alt så mykje betre...

G

Gjestemedlem

Gjest
Du må nok lage fleire parametrar enn liberalisme, sosialisme og konservativisme når du lagar forklaringsmodellar.
Kvar ville du t.d. plassere Senterpartiet, KrF og Kystpartiet i ein slik modell?
Det finnes naturlig nok andre modeller og forskjeller men denne har ihvertfall en dimensjon mer enn bare høyre venstre.

KrF ligger litt til høyre fpå S-K aksen men langt mot bunnen i høyderetningen mot L.

Senterpartiet er ikke så langt unna KrF i denne modellen, litt avhengig av hva man vektlegger er de stokk konservative i menneskesynet men sosialistiske i økonomisk politikk.

Kystpartiet kan vel mer plasserres som en klatt enn en prikk i modellen. Der er det mye rart, men klatten havner nok nede i det konservative hjørnet.

Når jeg kommer hjem til min egen komputer om et par uker skal jeg lage en grafisk modell med farger og det hele.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.889
Sted
Torget vurderinger
0
Hugs at utgangspunktet for det norske politiske liv, var i hovudsak lausrivingsprosessen frå Sverige som gjorde seg gjeldande siste halvdel av 1800-talet.
AP som tredje parti vaks fyrst fram då industrialiseringa vart interessant på 30-talet, og heldt dominans så lenge vi var eit "reint" industrisamfunn, og endra profil på overgangen mellom 70/80-talet då vi gjekk inn i eit politisk klima som m.a. opna for FrP-tankar.
Liberalisme er etter mitt syn ei politisk retning som er like relevant som kommunismen... medan "Konservativisme" er ei grunnhaldning, ikkje ei politisk retning.
Nye politiske retningar er "berekraftisme", - litt utvatna, men høgst aktuell for tida, "Habermasisme" (http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1121160.ece) - mest ein praktisk kommunikasjonsfilosofi, men kan lett bli basis for politikk, ser det ut som...

Eigentleg kan ein innføre kva som helst verdiakse i ein politisk forklaringsmodell, alt etter kva ein finn viktig/interessant....

O

om.s

Gjest
Dette minner meg litt om "Nye" Paus posten fra 77 som jeg fikk ihus på vinyl igår, anbefales!!

Sitat:
Paus-Posten vil med dette ta avstand fra ethvert rykte om at Berge Furre har solgt hemmelig-stemplede opplysninger til oss.

"Riktig nok har hr.Furre forsøkt å selge oss nyheten om hvem som er Norges konge, men vi har aldri trykket kongens navn og har heller ikke til hensikt å gjøre det. Hos oss er hemmeligheten trygg.

På den annen side vil vi ta sterkt avstand fra hr.Furres manerer, da han rev ut 5 tilfeldig valgte sider av vår telefon katalog. Direkte uhørt blir hans oppførsel når han nå har truet med å utgi dem på Pax forlag."

Ole Paus´s Berge Furre Boogie Woogie.

Det har tydeligvis ikke skjedd mye de siste 30 årene innen SV....

mvh

Topp Bunn