Det er vel et resutat generelt at mennesker med høyere utdannelse tenderer til å stemme på en viss måte. I de humanistiske fag f.eks. og innen kunstfag eller biblitekfag vil nok ikke f.eks. FrP stå så høyt i kurs men hos drosjesjåfører og kioskeiere han jeg forestille meg at Siv Jensen har en høy stjerne.
Det var da en veldig elitist holdning, det er fristende å svare "go fuck yourself!" men det gidder jeg ikke.
Det er vel slike tullepåstander og insuinasjoner om at politisk tilhørighet og hva som er den "riktige" politikken avgjøres av den enkeltes utdannelse og IQ.
Hvis det er faktum så vil jeg påpeke at vi i Norge siden WW2 stort sett har hatt en AP regjering eller andre konstellasjoner som tipper til venstre i det politiske landskapet.
Nå er det da slik at verdens miljøproblemer bare har økt og økt siden starten av forrige århundre.
Situasjonen for verdens fattige blir bare mer og mer desperat.
jeg kan trygt si at vår (Norges) måte å håndtere ulandsproblemattiken har feilet totalt. Ja vi gir bort milliarder i uhjelp (hvor av vesentlige summer går til bestikkelser og helt andre prosjekter enn pengene var tiltenkt) men disse pengene er bare som avlat å regne.
Vi fortsetter å låne ut penger med blodrente til Uland, vi lefler med tvilsomme regimer for å komme til deres gass og olje forekomster - alt dette, stort sett under en venstre orientert regjering.
Ja FRP er flinke til å drite seg ut ( det er jo selvfølgelig de andre partiene også...), men fatum er at de også har mange gode poenger, men det er tydligvis "inn" i media Norge og i det poitiske Norge å drite ut FRP.
Det er derfor FRP fortsetter å vokse og venstresiden holder på å gå til grunne ideologisk.
Folk er lei av å bli indirekte fornærmet av politikere fra venstresiden.
Ja Norge trenger langt mere politi, ja vi trenger faktisk bedre veier, ja vi har behov for bedre fokus på pleie og omsorg, ja vi har behov for å begrense innvandringen. Når vi ikke klarer å integrere de vi allerede slipper inn og flere bydeler i Oslo nærmer seg en befolknings mix der nesten 50% ikke har etnisk Norsk opprinnelse er det på tide å rope varsku!
Dette har ingenting med Nazisme eller rasisme å gjøre,
det er common sense.