Norsk Musikk 60-70 Mimretråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    faren til en kompis av meg, var ivrig amatør med kameraet på 60/70-tallet. Har fått sett bilder, med lett hakeslepp som resultat. Det her er bilder som aldri har sett dagens lys utenfor hjemmets fire vegger. Har snakket endel med min kompis om hva de burde gjøre med materialet. Håper det blir innlemmet i et større plateprosjekt som det har vært jobbet med i noen år nå.

    Bilder fra noen de legendariske konsertene fra den gang, pluss mye rundt om materiale. Bl.a en morsom ungdomspøbel blir jaget av politi-serie +++
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    KW: du er kanske rette mannen og spørre om noe jeg prøvd og goglet frem uten hell. Saken er den att ikke 70t men tidl 80 nærmere
    -81 så reiste vi fra Sverige over til Norge (Hamar) på en utendørs festival fre-søn.
    Anledningen var att vi skulle se bla Ebba Grön men også en hel del andre store internationelle artister bla Troggs :) husker jeg
    Hele festivalen var vel så og si ett litet fiasko fra begynnelsen til slutt, konkurs og artister som ikke skulle spille bla.
    Og platsen som før festivalen var nog ikke helt lykket utvalgt mtp dårligt vær, litt opp ien fjell/berg side og ner i dal side med biler
    og allt på dårlig traktor vei :-\ så når regnet kom så kom ikke biler opp heller ::)
    Men morro vad og vi fikk sett Ebba og Troggs ;D og sikkert mye annet som jeg ikke husker nå, men Hamar Pils husker jeg :D
    Så om du eller noen annen var der, eller vet mer om denne festivalen ::) så hade det vært morro og lest mer, om vad det va man var på ???

    mvh
    Roger
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    @cash

    Jeg kjenner ikke til konserter eller konsertsteder i Hamar utover at jeg vet at Domkirkeodden er blitt brukt en del.
    Dette var en tid med mer folkeparktilstelninger/utedans (slik som fortsatt er mer vanlig i Sverige), men nå nærmest utryddet i Hedmarkstraktene.

    I følge spillelista linket til tidligere i tråden så spillte de (Cool Cats) der i tidlig 60 år.
    Jeg var stort sett på slikt i Oslo og i 60 åra sommerstid i Solør (Hedmarken) da først og fremst på Namnå (Kjellerlemmen) og Gruetunet på Kirkenær......noen få ganger på Kjellmyra (øst for Flisa)
    Var faktisk en gang eller to i Finnskogsparken også (Svulrya)

    Kjellerlemmen en vanlig hverdag.


    Her har mange norske kjente grupper spillt også revyer kunne det være med kjente revyartister som f.eks. Einar Rose, Jens Bock Jensen med flere som jeg sjøl har opplevd der ;D Du skjønner du er gammal når........... ;D
    Vanguards, Beatnicks og fler fra den tiden har jeg sett/hørt der.
    Hundrevis av biler sto parkert nede til venstre der på baksiden av kiosken, samt oppe på gården alle måtte gå forbi for å komme ned.
    Sikkert over tusen personer kunne det være der samtidig, kanskje fler.

    Tipper at om Sundkoien spær mor si, så har hu sikkert vøri der ;)

    Helt til høyre på bildet så skimtes såvidt taket på hytta som lå der.
    Den hytta var Håkon Lie sin, og den ble leid bort ofte i de åra der husker og tror jeg og sikkert noe slekt, og ja den var inngjerdet.
    Ikke alltid uten problemer for de som eventuelt leide, tusen+ folk, mange med
    mye innabords ut på kvelden høy musikk ;D ;D ;D ;D

    Mener å huske at Håkon gjorde forsøk på å få stoppet Kjellerlemmen som dansested, litt kinkig da at det var AUF laget på Namnå/Sorknes som drev det og hadde sine inntekter av dette ::)

    Det endte med at hytta skulle selges og (så langt jeg vet) så var AUF de eneste som var interessert...........men nei..det var ikke aktuelt 8)
    Hytta ble pent tatt ned og flyttet til Trysil og resten solgt på rot (grunnmur/tomt)

    Siden jeg begynte å tilbringe mye av sommertiden/ferie der fra 1961 da hytta vår ble satt opp noen hundre meter unna, så ble dette noe jeg gledet meg til hver fredag og lørdagskveld (de fleste ihvertfall) om sommeren.
    Så allerede som 13 åring var jeg med på moroa der nede, fikk jo ikke lov til å være der til stengetid de første åra, men lenge nok til å se både det ene og det andre........mye fulle folk og klining og annet langs sjølandet (lå ved en innsjø (opprinnelig en sving av Glomma)
    Plukket mye tomflasker og pantet, måtte handle noe for panten og med lommene fulle av disse cognacsjokoladene (likør"cognac"fyllte) fra Freia (30 øres akkurat en pr. flaske), så lærte jeg meg fort at det ble litt lettere å få bli lengre ute for at mor mi skulle få flere slike ;D

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ny gruppeoppgave.


    Foto Knut Buer

    Levisshow 1973 Sjølyst.
    Hvilken gruppe?

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    faren til en kompis av meg, var ivrig amatør med kameraet på 60/70-tallet. Har fått sett bilder, med lett hakeslepp som resultat. Det her er bilder som aldri har sett dagens lys utenfor hjemmets fire vegger. Har snakket endel med min kompis om hva de burde gjøre med materialet. Håper det blir innlemmet i et større plateprosjekt som det har vært jobbet med i noen år nå.

    Bilder fra noen de legendariske konsertene fra den gang, pluss mye rundt om materiale. Bl.a en morsom ungdomspøbel blir jaget av politi-serie +++
    Det finnes sikkert svært mye materiale rundt om, men de som var unge i 60 åra, er jo ikke det nå lengre, og en del har ikke det som skal til for å få digitalisert bildene, selv om de kanskje hadde giddet/ønsket.
    En helt ok. scanner til papirbilder får en nå for under 1K, mens til dias og negativer får helt brukbare Epson (V500 photo) f.eks. slik jeg har, for litt under 2K.

    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nei!
    Ser jo først nå at du var med her allerede for 5 år siden ;)

    Ser jo også at det er litt langt unna, så en av gutta i bandet har en sønn som spiller i band i dag og er kjente ;)
    Mvh.KW
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ok KW! Men får hoppas att noen her på sentralen var til stede på denne festivalen, mener det var tyngdepunkt på Progg musikk ::)
    sikkert en del Norske artister, samt att det var noen store internationale band.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    KW skrev:
    Jeg kjenner ikke til konserter eller konsertsteder i Hamar utover at jeg vet at Domkirkeodden er blitt brukt en del.
    Dette var en tid med mer folkeparktilstelninger/utedans (slik som fortsatt er mer vanlig i Sverige), men nå nærmest utryddet i Hedmarkstraktene.
    Det er riktig, bygdefestene har dødd ut. Det eneste som ligner nå er dansegalla i store idrettshaller, men det er for et eldre publikum.

    Jeg får nevne noen storheter fra min egen hjembygd (Løten):
    1. Fløta. Egentlig ei myr eller knapt nok overgrodd eng. Deep Purple spilte her i 1968!!
    2. Brandsrudsletta. Stort som en fotballbane, svært beryktet for slagsmål, svensktoppar, bunnløs fyll og starten på farskapssaker.
    3. "Brettet". En platting med overbygg, plass til ... tja... 50 stk?

    Ingen av stedene er i bruk lenger, og det er i grunn helt greit.

    Ellers er det en del bygdelokaler som fortsatt står der, men noen fester har det ikke vært der på 30 år.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fant litt info om Hamar festivalen som den hette, den episoden med Oldfield husker jeg nå! Ingen visste noe om vilke som skulle komme/spille men heldigvis spillte Ebba G en grym spelning når de va som best. Dexys burde jeg husket ???
    case is closed

    MIKE OLDFIELD FORLATER HAMAR GRUNNET LOK
    Hamarfestivalen kunne skilte med en finfin plakat da de i 1981 skulle samle spennende norske, skandinaviske og internasjonale navn. Dexys Midnight Runners, Ebba Grön, Stavangerensembelet og Wishbone Ash – alle respekterte navn den dag i dag.

    Men rosinen i pølsa var intet mindre enn Mike Oldfield, en tungvekter av de sjeldne og det var absolutt god grunn til å reise langt og lenge for å oppleve hans ambisiøse musikk på norsk jord.

    Men neida, det ble aldri noen Mike Oldfield-konsert, for ryktene hadde begynt å gå om at festivalen hadde seriøse økonomiske og organisatoriske problemer, og at de ikke engang ville ferdigstille scenen i tide til konserten hans. Mike Oldfield og crewet hans tok hintet og forlot Hamar sporenstreks til fordel for Tyskland med honoraret på 70.000 blanke kroner i lomma, mens alle de andre bandene på plakaten i god tro gjennomførte sine avtalte konserter. De fikk ikke en krone.

    Da det gikk opp for rikskjendis Anne Grete Preus, den gang vokalist i bandet Veslefrikk, at hun og bandet aldri ville få betalt, prøvde hun å true arrangørene ved å brøle ut fra backstageområdet: “Jeg har makt over massene der nede”, og pekte på publikum fra panoramavinduet på musikerhotellet. “Hvis jeg ikke får pengene mine så skal jeg beordre massene å storme hotellet!”. Massene uteble.
     

    ahe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2002
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    482
    Torget vurderinger
    4
    KW skrev:
    Ny gruppeoppgave.


    Foto Knut Buer

    Levisshow 1973 Sjølyst.
    Hvilken gruppe?

    Mvh.KW
    Muligens Undertakers Circus med Thor S. Greni som sentral medlem?
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Helt riktig det, med sønn i Big Bang som du nevner ;)

    @Mr.T

    Løten var med ;)
    CoolCats sin spilleliste i del av 64.

    Løten, Folkeparken Ådalsbruk.




    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Mr-T skrev:
    KW skrev:
    Jeg kjenner ikke til konserter eller konsertsteder i Hamar utover at jeg vet at Domkirkeodden er blitt brukt en del.
    Dette var en tid med mer folkeparktilstelninger/utedans (slik som fortsatt er mer vanlig i Sverige), men nå nærmest utryddet i Hedmarkstraktene.
    Det er riktig, bygdefestene har dødd ut. Det eneste som ligner nå er dansegalla i store idrettshaller, men det er for et eldre publikum.

    Jeg får nevne noen storheter fra min egen hjembygd (Løten):
    1. Fløta. Egentlig ei myr eller knapt nok overgrodd eng. Deep Purple spilte her i 1968!!
    2. Brandsrudsletta. Stort som en fotballbane, svært beryktet for slagsmål, svensktoppar, bunnløs fyll og starten på farskapssaker.
    3. "Brettet". En platting med overbygg, plass til ... tja... 50 stk?

    Ingen av stedene er i bruk lenger, og det er i grunn helt greit.

    Ellers er det en del bygdelokaler som fortsatt står der, men noen fester har det ikke vært der på 30 år.
    (OT) Nå fikk jeg nesten en tåre i øyekroken, gitt, minnene strømmer på!

    Flatfyll, råning i Volvo PV, knulling i buskene og vill slåssing på Sandvin i Bø i Telemark, Samfunnshuset på Gvarv og Dyrskusletta i Seljord... Vi pleide å sende Per, den minste og mest langhårede i gjengen inn først....hvis han kom ryggende ut, var det bare å finne seg en annen fest, da var det for farlig der inne! :eek:

    En sann historie fra sent søttitall:
    Bror min, på tur fra Bergen, stopper i Notodden for en matbit. Det er fest på hotellet, og på toalettet blir han stoppet av en diger branne av en kar.
    Brannen: "Skal mi slest?"
    Bror min: "Hæ?"
    Brannen: "Jau, bli med utafor!"
    Bror min: "Hvorfor det? Jeg har aldri sett deg før, jeg har ikke noe krangel med deg, og dessuten er du større, tyngre og sterkere enn meg! Hvorfor skulle jeg slåss med deg??"

    Brannen grunner lenge på svaret. Dette ble da fryktelig intrikat og vanskelig.

    Brannen: "Nei, eg veit ikkje, eg!"

    Og så går han ...... ;D

    (/OT)

    mvh
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    KW skrev:
    @Mr.T

    Løten var med ;)
    CoolCats sin spilleliste i del av 64.

    Løten, Folkeparken Ådalsbruk.
    Folkeparken er det som ble kalt "Fløta" på folkemunne. Det var en sentral festplass på 60-tallet. :)
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Jeg husker også noen gærninger som skulle arrangere rockefestival på et jorde i Løten, faktisk bare 500 meter fra der jeg bor nå. Trekkplasteret var Smokie. Dette var vel rundt 1980 en gang. Helt driten regna bort, alt ble avlyst, de to gærningene gikk personlig konkurs og ble lagt inn på Sanderud til psykiatrisk behandling. En trist historie, og ingen har prøvd noe lignende siden.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Sanderud har jeg vært en gang.........ikke innlagt da ::) men med foreldrene mine på besøk hos ei tante av min mor, tidlig 60 tall.
    En grønnsak er vel den betegnelsen en bruker, trist skjebne for henne i maange år.
    Bare satt der og kjente ingen av oss (igjen).
    Dette er vel i nærheten av deg, husker at jeg tenkte på Sanderud den første gangen jeg skulle på besøk til deg.

    Fant dette på nettet og tar det med her, jeg husker de ikke, men passer greit å komme med her.
    Kanskje kan noen forelle mer om de enn det som står, hvor de kom fra i landet
    f.eks.



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    pang

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    13
    KW skrev:
    Sanderud har jeg vært en gang.........ikke innlagt da ::) men med foreldrene mine på besøk hos ei tante av min mor, tidlig 60 tall.
    En grønnsak er vel den betegnelsen en bruker, trist skjebne for henne i maange år.
    Bare satt der og kjente ingen av oss (igjen).
    Dette er vel i nærheten av deg, husker at jeg tenkte på Sanderud den første gangen jeg skulle på besøk til deg.

    Fant dette på nettet og tar det med her, jeg husker de ikke, men passer greit å komme med her.
    Kanskje kan noen forelle mer om de enn det som står, hvor de kom fra i landet
    f.eks.



    Mvh.KW
    Vultures kom fra Eidsvoll og ga ut en singel på RCA, You better move on og Dont bring
    me down (Pretty Things). En av de store sjeldenhetene og prissatt deretter når den en
    sjelden gang dukker opp. Startet som et shadowband , men ble etterhvert et beatband.
    Spilte ofte sammen med Vanguards og hadde oppvarmingsjobber for bl. Spencer Davis Group
    og Millie. Spilte flere ganger på Rondo, gruppa ble markedsført som Lille Vanguards.
    Gruppa er også med på bootleggen Raveyard Paradise, en dobbeltlp med beatband fra
    60-tallet. Bilde av singelen og 2lpen finnes i boka til Tor Rune Haugen og mer info om
    bandet er det i platesamlerbladet Goldies nr 83 skrevet av Bjørn Luka.

    Amund
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.438
    tkr skrev:
    Mr-T skrev:
    KW skrev:
    Jeg kjenner ikke til konserter eller konsertsteder i Hamar utover at jeg vet at Domkirkeodden er blitt brukt en del.
    Dette var en tid med mer folkeparktilstelninger/utedans (slik som fortsatt er mer vanlig i Sverige), men nå nærmest utryddet i Hedmarkstraktene.
    Det er riktig, bygdefestene har dødd ut. Det eneste som ligner nå er dansegalla i store idrettshaller, men det er for et eldre publikum.

    Jeg får nevne noen storheter fra min egen hjembygd (Løten):
    1. Fløta. Egentlig ei myr eller knapt nok overgrodd eng. Deep Purple spilte her i 1968!!
    2. Brandsrudsletta. Stort som en fotballbane, svært beryktet for slagsmål, svensktoppar, bunnløs fyll og starten på farskapssaker.
    3. "Brettet". En platting med overbygg, plass til ... tja... 50 stk?

    Ingen av stedene er i bruk lenger, og det er i grunn helt greit.

    Ellers er det en del bygdelokaler som fortsatt står der, men noen fester har det ikke vært der på 30 år.
    (OT) Nå fikk jeg nesten en tåre i øyekroken, gitt, minnene strømmer på!

    Flatfyll, råning i Volvo PV, knulling i buskene og vill slåssing på Sandvin i Bø i Telemark, Samfunnshuset på Gvarv og Dyrskusletta i Seljord... Vi pleide å sende Per, den minste og mest langhårede i gjengen inn først....hvis han kom ryggende ut, var det bare å finne seg en annen fest, da var det for farlig der inne! :eek:

    En sann historie fra sent søttitall:
    Bror min, på tur fra Bergen, stopper i Notodden for en matbit. Det er fest på hotellet, og på toalettet blir han stoppet av en diger branne av en kar.
    Brannen: "Skal mi slest?"
    Bror min: "Hæ?"
    Brannen: "Jau, bli med utafor!"
    Bror min: "Hvorfor det? Jeg har aldri sett deg før, jeg har ikke noe krangel med deg, og dessuten er du større, tyngre og sterkere enn meg! Hvorfor skulle jeg slåss med deg??"

    Brannen grunner lenge på svaret. Dette ble da fryktelig intrikat og vanskelig.

    Brannen: "Nei, eg veit ikkje, eg!"

    Og så går han ...... ;D

    (/OT)

    mvh
    Da har vi nok snublet over hverandre. :)
    Fant forresten kona mi på en av festene i Midt-Telemark. Lundevang.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    som nevnt tidligere, tenkte å komme med et bilde (eller fler). Håper ikke jeg tråkker noen på tærne, men dette blir liksom ikke noen mimretråd for min del, var ikke påtenkt på 60-tallet engang ;)

    Fra egen samling, langt raffere den gang, enn bildet til KW av Firebeats Again i svar #154. Er det samme Firebeats som de under?
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut til å være samme gruppe med litt andre medlemmer enn jeg husker og vet.

    Men googling gir dette.

    http://rateyourmusic.com/artist/firebeats__inc_

    Yngve Bjerke (vocals, guitar), Walther Bjerke (bass), Øystein Bråthen (guitar), Aage Mjøs (drums), Ingjerd Helén (vocals), Bjørn Borg (guitar), Knut Lanseng (drums), Erik Schellhorn (bass)

    Kan for meg virke som de 4 førstnevnte her er de som er avbildet på det ene coveret, da det ikke ser ut til at Schellhorn og Lanseng, for ikke å snakke om Ingjerd Helen (Totenjente) er på det coveret.
    Tror denne gruppa skiftet litt fra rock til mer dænseband ( eller kanskje litt frem og tilbake) ikke minst da Ingjerd var med på vokal.

    Mer fra net;
    <Gruppe fra Oslo, dannet i 1964 av Yngve Bjerke (vokal, gitar) og hans bror Walther (bass). De første årene var The Firebeats et beatband (derav navnet), men ved inngangen til 70-tallet forandret de stil og ble et danseband med vokalisten Ingjerd Helén i front.

    Yngve Bjerke debuterte offentlig i 1959 under «Oslo-mesterskapet i rock-sang». Det var dermed en ganske erfaren ung mann som startet The Firebeats fem år senere, og han skrev også de fleste av låtene som ble spilt inn. I tillegg til Yngve og Walther besto bandet på denne tiden av Øystein Bråthen (gitar) og Aage Mjøs (trommer). Gruppen fikk kontrakt med EMI i 1965, og debuterte på etiketten His Master’s Voice med singlen «Let Me Tell You»/«Little Girl» – begge låter komponert av Bjerke. Året etter skiftet gruppen navn til Firebeats Inc. og ga ut to nye singler. På den ene av disse forsøkte de seg med amerikansk folkrock på norsk. Albumet Firebeats Inc. fulgte i 1967, en plate som for øvrig er et av de største samleobjektene i norsk sammenheng. Single nummer fire og fem kom i henholdsvis 1968 og 1969. Da var gruppen begynt å dreie mer mot lett pop.>


    Tipper det er dette som er det gjeveste samlermessig, siden Eros har de i plastcover ::)



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    alle plater i heimen lever sitt liv i plastcover KW. ;)

    Den ene av de tre er en legit reissue på Mosseselskapet That's Entertainment (Then 25) i 1995
    følgende bakside/tracklisting:


    Legg spesielt merke til første låt på side B, "Hemmelig Agent", deres cover av Johnny Rivers' signaturlåt "Secret Agent Man"
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Den neste er en bootleg som kom for noen år siden. Samme cover som originalen, men låtene som på "Funny Things 64-66"
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Den siste er selvsagt originalen bl.a signert av et par av medlemmene den gang.
    Færre låter, the real thing. Yngste arving er nysgjerrig på hva pappa driver med før han skal på jobb. :)

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Et og annet har det jo blitt i årenes løp, Baluba. ;)

    Firebeats Inc. debuterte i sin tid med singelen "Let Me Tell You" i 1965. Knappe 30 år etter gjorde frontmann Yngve Bjerke en gjesteopptreden med denne låta på albumet "Firebeat" med Oslo/Moss/Hadeland-garagebandet The Kwyet Kings. Sistnevnte band ledet an av Arne Thelin, mannen som bl.a annet sto bak selskapet That´s Entertainment ++ Beklager avsporing, temaet norsk/skandinavisk neogarage fortjener egentlig en egen tråd, men vil likevel nevne låtkuttet.

    Utgitt på CD i Norge, og LP i Tyskland. Året er 1994, og Yngve Bjerke leverer fortsatt vokalvarene.


    Neste ut, "Raveyard Paradise"........................

    (Arrester meg KW hvis jeg ødelegger tråden, skal prøve å holde meg innenfor riktig tiår)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    No problem eros, jeg har ikke så mye mer å komme foreløpig.
    Får takke for bruken av Knut Buers bilder så langt og håpe han scanner mer fra sitt bildearkiv fra 60/70 åra, ikke minst håper jeg på bilder fra "Hit Cavern" som lå under bakkeplan på Grorud Torg.

    Kan jo legge til at jeg synes det er gøy å se på "Erobreren" og at forfatteren er Jan Kjærstad som vokste opp i Grorud miljøet bare få år etter meg (litt yngre)
    Siden vi har vært innom det lille konsertstedet/parken på badedammen.
    Filmscenene og (antagelig historien) er hentet fra dette området både selve Badedammen, Grorud Kirke, den flotte massive Grorudgranitt villaen som ligger like nedenfor kirken o.s.v..............forøvrig samme strøk som Odd Børretzen også vokste opp fra fra 3 årsalderen.

    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Virker som dette blir forholdsvis lett for de eldre om ikke annet.
    Da prøver jeg med noe som faktisk er ukjent for meg og fotografen og begge blir vi glade for hjelp
    E

    Foto Knut Buer


    Det kan være en mindre kjent gruppe, jeg aner ikke, men stedet er det samme
    som D...............og det er? ikke lett for folk som ikke er lokalkjent i Groruddalen vil jeg tro.

    Mvh.KW
    Bildet sees her.
    125783d1335556735-norsk-musikk-60-70-mimretra-d-hvem-.jpg


    Ja, da har KW vært på en mimrefest i gamle Furuset Kino.............hææææh Furuset kino?
    Ja, med bl.a. Dracula filmer i 60 åra og svært lang vei hjem..........foreldra kom ikke å henta oss som dagens...... vi måtte gå først ned til Grorud jernbanestasjon og så derfra til Kalbakken (for min del).
    I kveld møtte jeg en god del kjente og enda flere jeg ikke kjente, fra Høybråten, Furuset, Kalbakken,Rødtvedt Flaen m.m.

    Dette var kvelden hvor en tilstedeværende kunne "oppklare" litt av hemmeligheten bak bandet på bildet etter egen påstand.
    Og det er rimelig flaut å innrømme at karen til venstre med hvite bukser også er en Kalbakkengutt (ihvertfall ifølge vedkommende) da Knut Buer som står bak flesteparten av bildene i denne tråden heller ikke før i dag kjente igjen noen av disse bandgutta.

    Det gjør vi fortsatt ikke utover eventuelt den ene, men det kan kanskje andre hjelpe til med.

    Det dreier seg om ?
    ?




    men hva heter nå bandet på bildet og hvem er de andre.................noen er i gang i et forsøk på å finne ut av det.

    Men andre kan komme de i forkjøpet.

    Jeg satser på at vedkommende har rett, han hørtes overbevisende ut og bodde i veldig nære nevnte.

    I så fall er det herren innrammet i rødt på bildet.
    Han er kanskje mer kjent som forfatter og skuespiller.

    AG.jpg


    Mvh.KW
     
    Sist redigert:

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ser ikke ut til at noen her finner ut av dette, men nå har jeg fått det bekreftet fra flere hold.
    Forfatter, skuespiller og musiker......................det dreier seg om Arne Garvang.:cool:

    Edit; Da har jeg erfart at en ikke alltid skal stole på kildene sine (mine var 2 forskjellige). Nå har Arne Garvang sjøl bekreftet at det ikke er han på det bildet, derimot så mener han at han var der den aktuelle kvelden, så da må jeg bare beklage og fortsatt så er den gruppa da ikke identifisert.

    Mvh.KW
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.438
    408928.jpeg


    Ved å rote litt i Platekompaniets tilbudshyller finner man nå disse. Norsk rocks historie utgitt av NRK.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn