Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.987
    Antall liker
    6.210
    Han får nok holde på en stund til.

    Det Rosenborg bør gjøre er å bestemme seg for om klubben skal prøve å finne tilbake til seg selv, eller om de skal fortsette å ansette trenere som står for noe helt annet.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.648
    Antall liker
    3.352
    Rosenborg skal vell spille artig og angrepsvillig fotball. Er det et vedtak på det eller er det bare et krav fra fansen?

    I mens hevder Rekdal at han ikke kan sende et lag på banen med en taktikk som er selvmord. Du får ikke selvtillit av å tape fotballkamper sier han.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Rekdal er en bra trener, det er bare feil klubb. Men artig når supporterklubben har styremøte og vedtar sparken.

    RBK og fotballtrenere er en dårlig combo.
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.987
    Antall liker
    6.210
    Rosenborg skal vell spille artig og angrepsvillig fotball. Er det et vedtak på det eller er det bare et krav fra fansen?

    I mens hevder Rekdal at han ikke kan sende et lag på banen med en taktikk som er selvmord. Du får ikke selvtillit av å tape fotballkamper sier han.
    Det er Rosenborg sitt verdigrunnlag.

    Verdigrunnlag / Rosenborg (rbk.no)

    Så hvordan de gikk derfra til å ansette Rekdal er en gåte for meg.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.648
    Antall liker
    3.352
    Kjetil gir seg ikke, han blir.







    Rekdal også etter hva jeg hører.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.648
    Antall liker
    3.352
    Andre runde i NM i dag. Det spilles 32 kamper rundt om i landet. På noen baner må man rydde bort snø, mens andre har fine sommerforhold.

    Kan nevne klassikere som Junkeren-Glimt, Stjørdals Blink-Rosenborg, Tromsdalen-Tromsø, Vidar-Viking, Frigg-Sarpsborg, Mjølner-Hamkam!!, Kvikk Halden-Moss og Lyn-Vålerenga på Bislett.

    Ellers tapte heldigvis Mourinho i går. For en usmakelig oppførsel av ham og hans medhjelpere. Alt skal det krangles på. Minnet mye om siste besøket på Aspmyra hvor de tapte 2-1 og Kjetil Knutsen ble overfalt i spillertunnelen etter kampen. Tapet gjør at Brann må spille confererence league i år siden Roma tar den ledige EL plassen.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.987
    Antall liker
    6.210
    Skulle gjerne ruslet bort til Dalgård i kveld og sett Byåsen gruse Aalesund, men får ikke tid.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.648
    Antall liker
    3.352
    Aalesund er i siget. De har nemlig gjort grep.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.648
    Antall liker
    3.352
    Rosenborg har vist sparket for mange trenere uten at det har blitt bedre. Nå tørr de ikke gjøre den samme feilen igjen. Men hva skal de gjøre?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.987
    Antall liker
    6.210
    Jeg regner med en god del RBK-supportere vil vise hvor sjarmerende de er nå.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.648
    Antall liker
    3.352
    Stygge scener på flyplassen i Budapest etter EL-kampen i går. Dommer Anthony Taylor med familie angrepet av Romafans. Skummel stemning. Mourinho og ledelsen i AS Roma er ansvarlig for dette. For noe pakk.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.648
    Antall liker
    3.352
    Det som skjer i en europeisk finale eller en annen stor kamp er veldig interessant. Sakene er i bunn og grunn like. Spillere og trenere som farer opp og viser hvor uenige de er i dommers avgjørelser. AS Roma er spesialister på dette, det er en del av deres taktikk for å bruse opp seg selv og sine fans, og få neste situasjon på deres side. Jeg ser tendenser til dette i Norge også, og kampen mellom Stabæk og Vålerenga hadde nok av episoder hvor lagene viste tydelig hva de synes om dommer og VAR. Da får vi piping mot dommer og folk på tribunen som roper «Hater, hater, hater NFF!» og «VAR hører ikke hjemme i Eliteserien! Til slutt blir en fjortenåring med på det og gjør noe dumt. Et barn.

    Eliteserien: Dommer truffet av flaske etter Stabæk mot Vålerenga - VG
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Det er bare dere som fortsatt er sure på Roma, vi må først og fremst sope for vår egen dør. At det var en 14 åring gjør at ting dysses litt ned, hadde det vært en halvfull 32 åring fra Klanen så hadde det blitt et h...s spetakkel.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.648
    Antall liker
    3.352
    Bodø/Glimt spiller i Europa hvert år nå. Dette er vår egen dør.

    Håper Mourinho og de feterte legionærene hans på flyplassen i Budapest får streng straff. Man angriper da ikke en dommer og hans familie i sivil. Da har man ingenting i fotball å gjøre, noensinne.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Bodø/Glimt spiller i Europa hvert år nå. Dette er vår egen dør.

    Håper Mourinho og de feterte legionærene hans på flyplassen i Budapest får streng straff. Man angriper da ikke en dommer og hans familie i sivil. Da har man ingenting i fotball å gjøre, noensinne.
    Det er jeg enig i men slikt skjer av og til i europa uten at det skrives for mye men nå var det selve hatlaget. Vi må først og fremst vær obs her hjemme, det er her vi kan påvirke og gjøre noe som å kverke ting i fødselen, ikke minst i de lavere divisjoner, at B/G spiller i europe hele tiden er ikke så viktig i så måte.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.648
    Antall liker
    3.352
    Jeg tipper ei dame som Lise Klaveness ser sammenhengen mellom Norsk fotball og Europeisk fotball hvor også Norsk lag spiller.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Jeg tipper ei dame som Lise Klaveness ser sammenhengen mellom Norsk fotball og Europeisk fotball hvor også Norsk lag spiller.
    De største problmene er i de lavere divisjoner hvor man har problemer med å finne dommere f.eks. og hvor det stadig vekk rapporteres om vold og gærne foreldre, tipper Lise K. ser det også.

    Det blir ikke orden i sakene i 7 divisjon hvis vi utestenger Roma. (Selv om det er på sin plass...)
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Men nå noe helt annet...Et par potensielle bomber her..

    3 runde;
    • Sotra - Vålerenga
    • Aalesund - Brann
    • Brattvåg - Haugesund
    • Sarpsborg 08 - Odd
    • Stjørdals-Blink - Ull/Kisa
    • Ranheim - Bodø/Glimt
    • Vard Haugesund - Strømsgodset
    • Alta - Tromsø
    • Sogndal - Moss
    • Kjelsås - Jerv
    • Kristiansund - Molde
    • Fredrikstad - Viking
    • Gjøvik-Lyn - Start
    • KFUM Oslo - Åsane
    • Mjøndalen - Raufoss
    • Bærum - HamKam
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.648
    Antall liker
    3.352
    Kan Ull/Kisa klare det Rosenborg ikke klarte?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.987
    Antall liker
    6.210
    ...eller kan Stjørdals-Blink klare det Lillestrøm ikke klarte?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.987
    Antall liker
    6.210
    Blink og Ull/Kisa møttes nylig i serien, for øvrig. Det endte 1-1.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.686
    Antall liker
    9.284
    Sted
    Trondheim
    Samtidig ser jeg at RBK ligger 1 poeng bak "gullkandidat" Molde. Mens Molde er et "kjempelag" er RBK "i krise". Og tenk, det er hele 5 poeng opp til bronseplass med 20 kamper igjen å spille. 8 poeng opp til sølvplass. For mange uavgjorte, og for få scoringer hittil, men det kan jo løsne. RBK har tapt 4 kamper, mot Brann, Bodø/Glimt og VIF.
    RBK kunne faktisk, med litt bedre uttelling på sjansene vunnet mot Bodø/Glimt, og hadde 2 scoringer som ble annulert i cup-tapet forrige torsdag.
    Jeg sier ikke at alt er OK i RBK, men det får være måte på svartmaling! At det er andre lag som pr. i dag er bedre enn RBK er helt greit, sånt må man regne med i perioder.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.648
    Antall liker
    3.352
    Alle slår alle, men ingen slår Glimt.

    💛
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.648
    Antall liker
    3.352
    Ja det gjorde de, men vi hørte noe Halvdan Sivertsen gjennom TVn også.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    645
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Samtidig ser jeg at RBK ligger 1 poeng bak "gullkandidat" Molde. Mens Molde er et "kjempelag" er RBK "i krise". Og tenk, det er hele 5 poeng opp til bronseplass med 20 kamper igjen å spille. 8 poeng opp til sølvplass. For mange uavgjorte, og for få scoringer hittil, men det kan jo løsne. RBK har tapt 4 kamper, mot Brann, Bodø/Glimt og VIF.
    RBK kunne faktisk, med litt bedre uttelling på sjansene vunnet mot Bodø/Glimt, og hadde 2 scoringer som ble annulert i cup-tapet forrige torsdag.
    Jeg sier ikke at alt er OK i RBK, men det får være måte på svartmaling! At det er andre lag som pr. i dag er bedre enn RBK er helt greit, sånt må man regne med i perioder.
    Jeg er helt enig, det er tallenes tale akkurat nå og da ser det ikke så ille ut. Når det er sagt, det er mang en håndtering de siste årene som er lite flatterende og det er i hovedsak den perioden linken over refererer til.
    Om jeg ikke tar helt feil, rykket Bodø Glimt ned med Kjetil Knutsen det første året for så å...... ;)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.648
    Antall liker
    3.352
    Nei, vi rykket ikke ned med Kjetil Knutsen :mad:
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.686
    Antall liker
    9.284
    Sted
    Trondheim
    Nei. B/G rykket ikke ned, men det tok vel litt tid før det tok av?
    Jeg synes heller ikke det RBK har gjort hittil under Rekdal er all verden, men ting tar tid, og å mase om at Rekdal må gå og at man må spille 4-3-3 er bare tull. Det skaper bare bråk. Det kjernen driver med nå gjør bare ting verre.
    Noen kjøp har vært bomkjøp, men RBK har ikke den økonomien de hadde under Eggen og de kan ikke velge på øverste hylle. Da treffer man noen ganger og bommer andre.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    645
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg støtter det, ser ikke løsningen i å sparke eller hetse noen. Kan hende har de gode ting på gang. Poenget er; basert på de siste års historikk at nå kan det bare gå oppover, håper jeg :unsure:
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.987
    Antall liker
    6.210
    Aldri så ille at det ikke kan bli verre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn