Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Det må da finnes noen man kan prate VAR med utenfor Norge. Hva er godt nok liksom. Her i Norge skulle man bruke VAR light. Er det andre land som bruker samme system som oss nå?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.020
    Antall liker
    19.861
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Esten O. Sæther har som vanlig reflekterte tanker. BT har muligens rett med tanke på dramaqueens.


    Så er det bare å vente på Morten Pedersen. Neppe like reflektert.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Fiffen lar sine sønner følge de store stjernene. Selv tok jeg med mine to gutter til Sandefjord og Release Arene søndag for å se B/G spille på bortebane. Samme ulla altså Kim og jeg.

    a.jpg
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.020
    Antall liker
    19.861
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    MortenP
    Slett ikke dumme tanker hos ham heller.

    - NORGE KVINNER A er angrepet av en offensiv mangelsykdom definert som ineffektivitet og altfor lite kraft og trøkk i motstanderens boks. Det er en alvorlig diagnose for et lag som har større ambisjoner enn å være gruppefyll i sluttspill. At defensiv frykt synes å framstå som en underliggende faktor gjør ikke situasjonen bedre.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.076
    Antall liker
    6.400
    Om damelaget vårt er dårlig står det mye verre til med kommentatorene til nrk. I dag var det så ille at jeg måtte slå av lyden.

    Men de spilte mye bedre i dag enn sist. Da tapte de fortjent. I dag kunne de godt vunnet, hadde bare ikke den sveitsiske målvakten stått så bra.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.076
    Antall liker
    6.400
    Ser for øvrig ut til at Molde sliter litt i CL-kvaliken.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.349
    Antall liker
    8.016
    Sted
    Oslo
    Om damelaget vårt er dårlig står det mye verre til med kommentatorene til nrk. I dag var det så ille at jeg måtte slå av lyden.

    Men de spilte mye bedre i dag enn sist. Da tapte de fortjent. I dag kunne de godt vunnet, hadde bare ikke den sveitsiske målvakten stått så bra.
    Målvakter de er de verste!
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.489
    Antall liker
    917
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Om damelaget vårt er dårlig står det mye verre til med kommentatorene til nrk. I dag var det så ille at jeg måtte slå av lyden.

    Men de spilte mye bedre i dag enn sist. Da tapte de fortjent. I dag kunne de godt vunnet, hadde bare ikke den sveitsiske målvakten stått så bra.
    Norge kampen gikk på TV3, men "ekspert" kommentatoren der var ille. ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: BT

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.349
    Antall liker
    8.016
    Sted
    Oslo
    Men saken er hverken biff, karbonade eller ertesuppe.
    Med alle uttalelsene er det heller en salig suppe.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.399
    Antall liker
    9.369
    Når man snurter om janteloven da er man som regel den eneste som mener at man har en sak.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Sist redigert:

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Har sansen for Glimt og hva de får til, men dette er bare på faenskap, unødvendig og ganske uspiselig.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.790
    Antall liker
    9.446
    Sted
    Trondheim
    Mitt hjemmelag i morgen er Bohemians. Returkampen spilles vel på Slavia Prahas bane i Eden - Bohemians bane i Vršovice er sikkert ikke godkjent for internasjonale kamper, men banen i Eden er jo bare 3 holdeplasser på trikken unna.

    PS: Det er litt vinn-vinn for meg da jeg for så vidt heier på beggelagene - B/G fordi de er norske og Bohemians fordi de kommer fra den delen av Praha jeg har et spesielt forhold til.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Har sansen for Glimt og hva de får til, men dette er bare på faenskap, unødvendig og ganske uspiselig.
    Hele greia på grunn av at Glimt var grei å lot ham trene sammen med det som kommer til å bli hans nye lag 1.aug. Gav dem lillefingeren, fikk fingern igjen. Her skal det bygges opp til toppkampen. Nå hater dem oss enda mer, men spillerne våre skal dem ha.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Bryr meg fint lite altså, eneste som er sikkert er at alt alltid er motpartens feil. Sånn på generelt grunnlag i livet 😁
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Mitt hjemmelag i morgen er Bohemians. Returkampen spilles vel på Slavia Prahas bane i Eden - Bohemians bane i Vršovice er sikkert ikke godkjent for internasjonale kamper, men banen i Eden er jo bare 3 holdeplasser på trikken unna.

    PS: Det er litt vinn-vinn for meg da jeg for så vidt heier på beggelagene - B/G fordi de er norske og Bohemians fordi de kommer fra den delen av Praha jeg har et spesielt forhold til.
    Det er vist en ganske tøff fysisk liga i Tsjekkia i følge Berg. Her gjelder det å holde ballen i gang og ikke la dem komme opp på mann. Tre midtstoppere er vi jo vant med efterhvert. Disse bruker vist å være triggerhappy på å støte ut. Det kan bli bakrom sa han.

    Snart utsolgt på Aspmyra. Bra midt i ferien mot et lag folk ikke kjenner. Jeg tror de er bra.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.790
    Antall liker
    9.446
    Sted
    Trondheim
    De har vunnet sine 4 siste kamper.

    1690388985136.png

    For de som forstår tsjekkisk (eller har Google translate):


    Jeg ser at de faktisk skal spille hjemmekampen på sin egen bane i Vršovice. For de som skal til Praha ⅜:


    Ta trikk nr 6, 7 eller 19. Holdeplassen heter Bohemians. Hvis du er over 65 er trikken gratis.
    Eller du kan ta nr. 4 eller 22 og gå av på Koh-i-noor eller Vršovické naměstí. Da må du gå 300 m :(
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.976
    Antall liker
    22.109
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det der er kult, @otare. Fotball kan bety noe.


    Ang. Graham: Management kan umulig være i orden i kvinnelandslaget.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Da er vi her igjen. Det har vært noen strålende år for Norsk fotball og vi ligger på en 15.plass mye takket være conf. league.
    Molde skuffet stort og tapte borte mot finsk motstand. Glimt fikk det tøft i vinter og gikk ut av Europa. Da er vi omtrent eneste land som ikke har tatt koefisientpoeng i 2023/24.

    Glimt er rigget for nye conf. league eventyr. Rosenborg er begynt å røre seg (utrolig). Molde bør vinne hjemme og suse videre i cl.

    Jeg bryr meg på grunn av at vi bør få flere lag med i cl og el de neste årene. Vi er nesten der allerede. Vi er bedre enn Danskene og mye bedre en Svenskene når det gjelder serie og lag i europa.

    b.jpg
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Glimt - Bohemians i dag 18:00

    Bohemians 1905 er på mange måter en liten klubb i tsjekkisk sammenheng, iallfall sammenlignet med storheter fra samme bu som Slavia Praha og Sparta Praha. Vi kan også ta med Victoria Plzen i denne sammenheng.

    De tsjekkiske gjestene på Aspmyra torsdag har en stolt historie med seg, men det er 40 år siden klubben var representert i europeisk sammenheng. Forrige sesongs fjerdeplass i en tøff hjemlig liga har skapt nytt liv i den lille kultklubben:

    – Supporterne våre er ekstremt lidenskapelig. De berget klubben fra konkurs for noen år siden. De bryr seg virkelig. Derfor er det flott for oss å betale tilbake ved å gi dem opplevelser som dette, sier trener Vesely.

    Supporterne kunne i går kveld høres over deler av Bodø sentrum mens de sang «Tromsø e rævva» på Tsjekkisk 🥰
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Fortjent seier mot Tsjekkerne 3-0. Nå må bare Espejord og gutta lade opp til den virkelige store kampen på søndag. Tromsø må slås i kampen om Norge.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Rosenborg leder borte i Belfast etter å ha havnet under fra start.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Tidenes mest sette Premier League-kamp var ikke mellom Liverpool og United, de to mest populære engelske lagene, men mellom Everton og Manchester City.I 2003 hadde lagene en kinesisk spiller hver: Li Tie (Everton) og Sun Jihai (City).Oppgjøret sies å ha blitt sett av 365 millioner kinesere, minst hundre ganger så mange som de største kampene trekker i Storbritannia.

    For noen år siden trodde vi at Kineserne ville ødelegge fotballen slik vi kjenner den med sin satsing - Sælnes og greier. Hvordan gikk det og hvordan går det med Evergrande Fotballskole. Lenge siden jeg har hørt noe. Nå har iallefall Saudi tatt over nyhetsbilde når det gjelder trusler mot fotballen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Mitt hjemmelag i morgen er Bohemians. Returkampen spilles vel på Slavia Prahas bane i Eden - Bohemians bane i Vršovice er sikkert ikke godkjent for internasjonale kamper, men banen i Eden er jo bare 3 holdeplasser på trikken unna.

    PS: Det er litt vinn-vinn for meg da jeg for så vidt heier på beggelagene - B/G fordi de er norske og Bohemians fordi de kommer fra den delen av Praha jeg har et spesielt forhold til.
    Hvordan er stemninga der nede dagen etter at Bohemians blei rundspillt og Viktoria Plzeň spilte uavgjort mot Drita? Tunge tider tenker jeg. Her i nord e folk strålende fornøyd med sine gjester. 250 supportere som sang lenge etter kampslutt og som rydda etter seg etterpå. Bare å ønske på gjensyn.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.790
    Antall liker
    9.446
    Sted
    Trondheim
    Jeg er i Trondheim, så hvordan det står til i Praha vet jeg lite om. Junior som bor der nede var ikke veldig happy, men han er primært Slavia Praha-tilhenger. Jeg regner likevel med at han skal på returkampen. Jeg tror at Bohemians-supporterne er noe annet enn f.eks. Sparta Praha supporterne. Der er det litt ymse. De store slagene der nede er mellom Sparta Praha og Slavia Praha. Det er mindre styr med de mindre profilerte lagene som Bohemians 1905 og Viktoria Žižkov.
    De som var i Bodø i går var sikkert tsjekkiske turister på fiskeferie i Norge - det kryr av dem her.

    PS: Min forbindelse med Praha er gjennom min kone som var derfra (hun døde for noen år siden). Begge mine barn er tsjekkiske statsborgere (og norske). Min sønn bor der nede og jeg er gjerne der nede minst 6 ganger i året (jeg har vært der 5 ganger hittil i år) og har leilighet like i nærheten av hjemmebanen til Bohemians (og Slavia Praha). Det er derfor jeg har såpass god oversikt over området med trikkelinjer med mere.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Treneren Jaroslav Vesely før kampen i går:

    – Glimt er en inspirasjon for oss. De har bevist at det er mulig for en liten klubb, fra en liten by i et lite land å ta store steg på fotballbanen. Det er det vakre med fotball, at slike ting fortsatt er mulig.

    Etter kampen:

    – Til tider følte jeg at jeg var i et synkende skip. Da vi tettet et hull på den ene siden, åpnet et annet seg et annet sted. Vi prøvde å eliminere styrken til hjemmelaget, men vi møtte en toppklubb og en flott organisasjon. For oss var dette en «reality check».

    De kommer nok sterkere tilbake.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Siste kampen til Lasse Nordås før han kjøpes opp av polkagrisan i nord.

    Go Lasse Nordås 💛
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.399
    Antall liker
    9.369
    Ser at det er noen langt uti distriktene mellom alle fiskemottakene som snakker om «lokal» oppgjør i helga, det er også et skikkelig lokal oppgjør i sentrale strøk; Brann-Viking i Bergen på en søndag, da snakker vi om en virkelig klassiker på skikkelig gress og med mye folk på tribunene.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Her ei som kosa seg på fiskerimottaket i går kveld. Alt hun pratet om var hvor gode Glimt var og om at hun vill ha Patrick sentralt i sitt lag der nede i regnpølen.


    a.jpg
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    3.415
    Jaja, alt er bedre enn Ettifaqi, og selvsagt må han på åpen retur.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.076
    Antall liker
    6.400
    RBK hadde byttet ut hele midtbanen mot Crusaders. Inn med Bjørlo, Børkeeiet og Tagseth. Skulle tro de ville benytte sjansen på å vise seg fram mot nord-irske amatører, men de var et trist skue.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn