Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Kanskje han lurer seg innom brakka i pausen...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Går sikkert helt fint, bare trivelige folk i fopalln. FEd85coXIAUSABM.jpeg
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Håper RBK går for Milojevic, trenerstanden i Norge trenger fornying og nye impulser,
    den interne stol-leken blir bare resirkulering av oppleste (norske) sannheter.
    Flo har solid erfaring fra England og er en veldig spennende signering i saftbygda -
    det er bare å håpe på at han har tålmodighet til å være der i noen år, og ikke hopper til
    Bergen når de skal ha en ny trener i 2023 :ROFLMAO:
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Glimt-Lillestrøm, søndag kl 17.

    En fristende overskrift på er naturligvis "Fra Romerriket til Romerike". Men de kanarigule fra Romerike har overrasket mange denne sesongen og ligger foreløpig på 6.plass på tabellen ett poeng bak Rosenborg som foreløpig innehar fjerdeplassen.

    Molde-Rosenborg, søndag kl 19

    Rundens andre storkamp er kveldskampen mellom Molde og Rosenborg. Molde har tapt to av sine tre siste og har havnet fem poeng bak serieleder Bodø/Glimt. Rosenborg har heller ikke vært i dytten de siste matchene og har ikke vunnet på sine tre siste.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Fra VG

    Jeg har stått i en vanskelig utfordring. Jeg har følt lojalitet overfor klubben, overfor spillergruppen og overfor Kåre, som hentet meg. Det var et vanskelig dilemma. Men jeg har hatt en god prat med Kåre om det. Kåre ønsker meg lykke til, forteller Eirik Horneland.

    – Jeg ønsket å ha en god relasjon med Kåre. Jeg snakket med ham i går.

    – Da jeg ble flyttet opp som hovedtrener, skjønte jeg at enten må du ta ansvaret som ligger der eller være ferdig med klubben. Jeg tror det ville være vanskelig for en ny hovedtrener å komme inn og ha et fruktbart samarbeid med meg.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    På tide å se på tabellen for Eliteserien 2021. Fortsatt er det spenning om fjerdeplassen.

    tab.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Ser ikke ut som noen vil ha den.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    VG skriver at arrestasjonen av NRK-journalister i Qatar bør få både den ene og den andre til å våkne. Dream on.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    VG skriver at arrestasjonen av NRK-journalister i Qatar bør få både den ene og den andre til å våkne. Dream on.
    Jeg har en mistanke om at folk vil se det de vil se.
    Så lenge land som Emiratene har luksus, vil folk reise dit og så lenge de sender formel 1, så vil folk se.
    Det samme vil skje under fotball VM. Folk reise dit og se fotball uansett. Så lenge de får luksusen og fotballen sin for en rimelig penge...
    Vi er dobbelmoralistiske horer.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054

    FIFA kan seile til helvete i åpen båt for min del, og de kan fetglemme at jeg kommer til å se så mye som ett minutt fotball fra det korrupsjonsbefengte mesterskapet.
    Og heia Ståle Solbakken, en mann med integritet.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    FIFA er en korrupt mannsdominert organisasjon som burde vært nedlagt for lenge siden.
    Så lenge reglene er som de er, så vil fattige land dominere og bestemme agendaen basert på utbetalinger fra rike land til evig tid! Det farlige nå er hvordan arabiske land er i ferd med å få kontroll over veldig mange tilsvarende organisasjoner. Penger styrer alt!
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hmmm..bør vel kanskje ta en tur bort til pøbben i min midlertidige hjemby Tønsberg for å se de helgule være råkule i dag vel?
    Hva tror fotballhauan om resultatet, planke?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Aldri enkelt selvsagt, men Sofia har lite å spille for på en iskald Bodøkveld. Håper på ett dominerende hjemmelag. Bare å ta på seg lang under å komme seg avgårde snart.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hehe! Tenker det bør være lang under og BF i kveld ja, men får håpe de gule skinner som sola og varmer byen i dag og.
    Best of luck:)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hører helt her nede at F-16 bidrar med å skremme motstanderen igjen, Roma style ;)

    Og DER satt første:)
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Det blir litt av en start på sesongen 2022 for oss Nordlendinger. Jeg regner da Knutsen som Bodøværing og i samme kategori. NM kamper som betyr noe som opplading til Conf League - som opplading til ny eliteserie og sannsynligvis enda ett forsøk på den gjeve CL.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Tre runder igjen av Eliteserien 2021.

    - Bodø/Glimt stiller med sitt største bortepublikum noensinne på Lerkendal. Det blir Romatilstander på tribunen på søndag sies det.
    - Brann med ny livsviktig kamp mot seriens sølvlag.
    - Kristiansund møter Viking i rundens toppkamp. Viking er vell nærmere sølv enn å falle utenfor pallen.
    - Lillestrøm, Rosenborg og Kristiansund kjemper om fjerdeplassen og mulig europaspill i 2022.
    - I bunn gjelder det å sikre seg kvalikkplassen. Blir det Stabæk, Mjøndalen eller Brann.

    Tipper:
    1. Bodø/Glimt
    2. Molde
    3. Viking
    4. Rosenborg

    14. Stabæk
    15. Mjøndalen
    16. Brann
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Det er enda tidlig og overgangsvinduet stenger ikke før 30.april etter hva jeg forstår.
    Her er mitt foreløpige tips for tabellen i Eliteserien 2021.

    Topp
    Bodø/Glimt – mistet mange målpoeng fra i fjor, har de klart å erstatte noe av dette? Bra oppkjøring. Førr evig best!
    Molde – god oppkjøring med europacup hvor de spilte bra.
    Vålerenga – furter over Glimts oppkjøring. Bra overganger bl.a Layouni
    Rosenborg – tror enda de er favoritter??

    Øvre midtsjikt
    Sarpsborg – flere bra overganger (bl.a Fardal Opseth) Outsider??
    Kristiansund - Christian Michelsen har vist seg stødig over tid.
    Stabæk – lykkes jo godt med unge spiller så dette går nok også fint.
    Viking – hvordan fungerer det etter rotet med Bjarne Berntsen i fjor?

    Nedre midtsjikt
    Odd – viktige spiller ute tidlig i sesongen.
    Haugesund – Pellegrino borte (mange mål)
    Brann – for tidlig og mange unge i følge KI
    Lillestrøm – ny fra OBOS
    Tromsø – OBOS spillere

    Bunn
    Sandefjord – 8 spillere på utgående, Cifuentes m.fl borte
    Mjøndalen – Gauseth ute/inne?
    Strømsgodset – rot fra ende til annen og må nok ha ny trener.
    - Bommet stort på Vålerenga. Rolexgjengen ble liksom ikke det helt store i Norsk fotball.
    - Bommet ende verre med Stabæk. Har de solgte sitt medlemskap i Eliteserien?
    - Strømsgodset vise meg og resten av fotball-Norge fingeren selv om lufta gikk litt ut på slutten.
    - Lillestrøm er tilbake.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Kjetil Knutsen: "det frister veldig å bli med videre"
    RBK-fansen: "det må bety at han er klar for Rosenborg!"
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kjetil Knutsen: "det frister veldig å bli med videre"
    RBK-fansen: "det må bety at han er klar for Rosenborg!"
    Får da virkelig håpe at han ikke vil seg selv så vondt.

    Selv om RBK har svært bruk for ham.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Det er en del ting vi sier nei til:
    -rasisme
    -hets
    -VM i Qatar

    og nå også RBK!
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.730
    Torget vurderinger
    4
    Ser utøves sommeridrett mens det er tosifret kaldegrader i bartebyen i kveld.
    Shorts. Bare hender. Noen kortermet.

    I en idrett med mye start/stopp og korte eksplosive bevegelser burde man vel være opptatt av å holde musklene varme ?
    Hva er greia ?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Godt poeng, men fotball er ingen sommeridrett. Tenker at det er noe å hente for de lagene som tar kulda på alvor. Glimt har slitt i andre omgang på kalde dager. Kan være en sammenheng. Kalde frøsne føtter og fingre kan de gjøre noe med.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Om K. Knutsen vurderer å dra til Rosenborg vet jeg ikke noe om. Men i så fall er det taktisk lurt?
    RBK har vært og er forsåvidt en stor klubb, det beste fra Norge i mange år.
    Kan han få de til å bli vinnerlag igjen?
    Mulig han ser at B/G ikke vinner neste år.?
    Fullføre Conference ligue og kanskje får han gode tilbud fra utland.
    Uten at jeg forstår meg på alt sammen så tror jeg han har noe som mange andre trener ikke har.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Det klages stadig på kunstgressbaner. De siste ukene har vi sett grelle eksempler på hvor dårlig gressbanene er vinterstid og særlig når varmeanlegget er slått av eller ikke har kapasitet til vinterdrift. Har RBK dimensjonert varmeanlegget for sommeren forresten? Islag med gjørme under gir ikke noe særlig underlag for fint spill. Kanskje burde flere klubber gjøre en bedre jobb med sitt gress eller vurdere å gå over til kunstgress.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Jeg reagerer litt på dommerens begrunnelse for å ikke dømme straffe til RBK. "Han gjorde det ikke med vilje!"
    Jeg trodde at det var straffe hvis ballen traff armen og den ikke var inntil kroppen, uansett om det var med vilje eller ikke. Enten er det jeg eller dommeren som ikke kan reglene...
    Siden dommeren sa at spilleren ikke gjorde det med vilje har han jo sett forseelsen, så han kan jo ikke forklare det med at han ikke så det.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Det var straffbart, men dommeren tenkte nok at det ble ett ran om han blåste :) Aldri sett på maken til enveiskjøring som i første omgang. Var det 90-10?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Jo, men B/G skapte jo ingen ting i andre omgang. De hadde en omgang hver. Uansett kan ikke dommeren tenke sånn, men jeg regner med at det var spøk fra din side.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Jeg reagerer litt på dommerens begrunnelse for å ikke dømme straffe til RBK. "Han gjorde det ikke med vilje!"
    Jeg trodde at det var straffe hvis ballen traff armen og den ikke var inntil kroppen, uansett om det var med vilje eller ikke. Enten er det jeg eller dommeren som ikke kan reglene...
    Siden dommeren sa at spilleren ikke gjorde det med vilje har han jo sett forseelsen, så han kan jo ikke forklare det med at han ikke så det.
    Litt merkelig at han velger å følge et annet regelverk enn det som gjelder, i så fall. Viking fikk straffe på en tilsvarende situasjon, og sikret 3 poeng.
    Hørte kommentatoren sa at RBK ikke har fått en eneste straffe i år, og det har ikke manglet situasjoner.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Det klages stadig på kunstgressbaner. De siste ukene har vi sett grelle eksempler på hvor dårlig gressbanene er vinterstid og særlig når varmeanlegget er slått av eller ikke har kapasitet til vinterdrift. Har RBK dimensjonert varmeanlegget for sommeren forresten? Islag med gjørme under gir ikke noe særlig underlag for fint spill. Kanskje burde flere klubber gjøre en bedre jobb med sitt gress eller vurdere å gå over til kunstgress.
    Det går i det minste an å spille bra fotball på sommeren på ekte gress.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Så en oversikt tidligere i sesongen hvor Bodø/Glimt og Rosenborg var blant de lagene som fikk flest dommeravgjørelser mot seg. Man må ikke grave seg for mye ned i sånt. Man blir dessuten vant med at motstanderlag her hjemme og ute i Europa legger forholdene best til rette for seg selv og mot Glimts raske spill. Sånn er spillet. Man må bare ha tekniske folk som kan det tekniske rundt vanningsanlegg og sånt når man reiser rundt. Det vannes selvsagt så mye som mulig oppe på Aspmyra når det er kamp så dette går begge veier.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    At dommere gjør feil er ikke noe problem. Alle gjør feil. Men om de bevisst velger å ikke følge regelverket, det er ikke bra.

    Håper man ikke vanner kunstgresset så mye som mulig heller, når det er -15 grader...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn