Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.669
    Antall liker
    3.367
    Da sier vi vell gull til Glimt i samme slengen da ;)
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.914
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Snubletrådene er der, men jeg klarer ikke helt å se at de skal misse det.
    Vetlesen, Konradsen og Hagen virker å bli bedre og bedre jo mer spilletid de får.
    Går nok veien.
    Men på torsdag er jeg nok ikke spesielt optimistisk :cool:
    Betydningen av kampen på troppen kan man nok ikke overvurdere - uansett utfall!
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.669
    Antall liker
    3.367
    Ser Dortmund - Ajax og gruer meg til VAR kommer til Norge. Må vi virkelig ha dette?
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.914
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Jeg forstår ikke hva argumentasjonen mot VAAR bygger på.
    Vålerenga hadde fått godkjent mål sist,
    og Brynhildsen hadde fått godkjent mål mot SIF.
    Er det ikke bedre at avgjørelsene er riktige?
    Javel, så tar det litt tid, noen ganger 3-4 ganger i løpet av kampen - andre ganger merker man ikke at det var der.

    På meg virker det som at det viktigste argumentet mot VAR er at man ikke kan klage på dommeren etter kampen.
    En fair og rett dømt kamp er ikke så viktig - viktigste er at man får klage på dommeren etterpå?

    Som sagt - forstår ikke argumentene mot VAR.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.669
    Antall liker
    3.367
    I kampen jeg så i dag brøt VAR inn to ganger for å se nærmere på dommeravgjørelsene. Et rødt kort ble stående, en mulig straffe som dommer ikke blåse ble uendret. VAR fant vell ikke noe åpenbart feil i dommerens avgjørelse. Men dommerens avgjørelser i begge situasjonene var svake. Hvorfor bruker VAR opp tida og stopper spillet lenge etter at ballen er i gang igjen?

    Men vi blir vell liggende langt etter resten av Europa om vi ikke bruker VAR. Det er ett argument jeg ikke skjønner.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    900
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    I kampen jeg så i dag brøt VAR inn to ganger for å se nærmere på dommeravgjørelsene. Et rødt kort ble stående, en mulig straffe som dommer ikke blåse ble uendret. VAR fant vell ikke noe åpenbart feil i dommerens avgjørelse. Men dommerens avgjørelser i begge situasjonene var svake. Hvorfor bruker VAR opp tida og stopper spillet lenge etter at ballen er i gang igjen?

    Men vi blir vell liggende langt etter resten av Europa om vi ikke bruker VAR. Det er ett argument jeg ikke skjønner.
    Vi ligger vel langt etter Europa allerede, uten VAR blir vi enda lenger bak. Før hadde vi profilerte dommere som dømte bl.a CL, det er ikke mulig når Eliteserien ikke har VAR. Det som overrasker meg mest er at de skal bruke så lang tid på å innføre det.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Argumentet må jo være at det blir mer kjedelig å se på, og spesielt på stadion.

    Er det mål? La oss vente 4 minutter før vi eventuelt feirer. Gleden og spontaniteten blir redusert.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.669
    Antall liker
    3.367
    Vi kan være glad på vegne av dommerne og trist på vegne av supporterne. Jeg er jo supporter.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.234
    Fotball blir ikke bedre enn å se streker på kryss og tvers som viser at armhulen til en spiller er et par cm foran kneet til en annen.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Himmel eller Helvete;? JM vs Knutsen/strategi kanskje viktigste i kveld?
    Vi vet jo at Roma vil blø i dag. Og Glimt vil bevise at det ikke bare var været, underlaget og det påståtte (JM ref.) 2.laget til Roma som var grunner til smellen.
    Søringen må dra på butikken å kjøpe noen Nordlands til kvelden, spå tør jeg ikke. Bare håpe:)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.669
    Antall liker
    3.367
    Minnet om racerfarta til Solbakken vil gjøre at Roma kanskje ikke presser fullt så høyt som de egentlig vil. Tipper 2-2 med det er jo selvsagt bingo.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ja, nå er jo JM imponert over Solbakken (Men enda mere over bla. Bjørkan leste jeg)
    Tenker han pakker inn disse gutta godt i dag, og slår tilbake med sjokk-angrep som takk for sist.
    Bare håper Glimt gutta går rett i frontal selv, og utviser 0 respekt. Alt eller ingenting.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.945
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nils Arne Eggen sa det godt; "den som scorer flest mål vinner kampen." Det betyr også at man forsvarer seg ikke til en seier- (hører dere, Åge Hareide og Kåre Ingebrigtsen?) Videre betyr det at leder man 1 - 0 , går man for flere mål; "motstanderen kan ikke score når vi er i angrep" - også Nils Arne Eggen. Og nok en gang; hører dere, Åge Hareide og Kåre Ingebrigtsen?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.945
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Knutsen også har gode ører.

    Det er en utpreget tro i Norge- som gjelder på de fleste områder; gjør som alle andre. Gjør man det, blir man i beste fall som alle andre. Men siden forutsetninger også spiller inn- spillermateriale, treningsforhold, baner, vær osv ender man opp dårligere enn de med bedre forutsetninger. Ergo kan man ikke gjøre som alle andre; derimot noe helt annet. Norske lag må utvikle kollektivet, samhandling, mønstre, angrep. Der var Nils Arne Eggen i verdensklasse, og Knutsen følger opp. Ved å tenke stikk motsatt av "alle" andre. Det er da man blir best!

    Kopi; Åge Hareide og Kåre Ingebrigtsen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.669
    Antall liker
    3.367
    Man må gjøre det man har trent på, og det er å spille sitt eget spill. Gammel Rosenborg og Klopp sitt Liverpool er fine forbilder for nettopp det. Roma vil sikkert også merke det i dag, men nå vet de om det.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ser på kveldens nyheter, og det ser ut som 1500 helgule stiller som den 12.mann i dag.
    Får håpe de holder koken utover kvelden og gjør sitt for laget.
    Hmmm..sku nesten tatt en tur ut og sett denne kampen.
    Noen som kan anbefale en fotballpub i Tønsberg for kvelden?
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.914
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    OK...
    hadde de blitt rundspilt i 44 minutter og satte inn en heldig kontring - ok.
    Nå leder de 1-0 til pause etter en jevnspilt kamp i Roma.
    :love::love:
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    1.501
    Torget vurderinger
    1
    Herlig innsats i kveld! Ikke bare klarer de et flott resultat, men til tider er det fantastisk god fotball!

    Men hva skjer egentlig med lyden i disse europakampene? Var det samme på CL kampene tidligere i uken. Publikumslyden fader ut og inn. Det samme med kommentatorene. I det ene øyeblikket er lyden fra kommentatorene bare mumling, i det neste er publikumslyden vekk. Irriterende med slik elendig teknisk kvalitet.
     
    Sist redigert:

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Curva sud var ikke fornøyd, verken med kampen eller med dommeren.👎
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.945
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fantastisk å se et norsk lag igjen som spiller som et kollektiv. Uansett motstander spiller de sitt eget spill, hvor angrep er det beste forsvar. Fortsetter dette, kan det igjen bli et norsk lag som herjer med Europa. Det betinger selvsagt at Kjetil Knutsen fortsetter som trener. Håper han innser at Rosenborg ikke er laget for ham nå.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.669
    Antall liker
    3.367
    Viasat4 har ikke hatt bedre tall siden Champions League-finalen mellom Real Madrid og Liverpool i 2018. I gjennomsnitt fulgte 384.000 oppgjøret i conferenceligaen, mens toppnoteringen endte på 520.000 seere.

    – Dette var overraskende sterke tall, men det sier noe om hvor fengende det er når outsiderne fra Bodø reiser ut i den store fotballverdenen ...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.669
    Antall liker
    3.367
    Åge har vell ikke fått det helt til.

    ...og Brannspillerne gav alt selvsagt

    – Jeg synes det var så deilig da Reitan kom opp i trynet mitt, for da bare sto jeg holdt i ham, og da sa jeg til ham «nå får du også gult kort, og det er så deilig, for du er høyreback og du skal spille med gult kort resten av kampen», sier Heltne-Nilsen med et glis.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.669
    Antall liker
    3.367
    Grei atmosfære på Åråsen. Ingenting slår et realt lokalderby.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn