^ Selv Ancelotti har nok fått med seg utlånet til Arsenal, men får håpe han ikke har sett det norske landslaget på en stund. Året for Real Sociedad har jo alle merket seg.
Snakket med en brite i går, det har vært overraskende lett å få billeter til EM i disse dager. Da England gikk opp til 1-0 mot Tyskland kjøpte han to billetter til finalen på Wembley siden det var en potensiell once-in-a-lifetime for han som britisk fotballfan. Da England gikk opp til 2-0 ble det utsolgt ganske kjapt. Det var i går fortsatt ledige billetter til kampen mellom Spania og Italia i dag sa han.
Spania-Italia, land som klinger tungt i fotballverden. Blir spennende å se om Italia fortsetter med samme innstilling og intensitet, om Spania fortsetter å dille eller om de i det hele tatt får anledning til akkurat det. Blir spennende uansett og jeg gleder meg.
Interessant at spanske sportsmedier ser ut til å bry seg mer om Real Madrid og Barcelona enn landslaget den dagen de møter Italia i EM. Marca slår stort opp om Real Madrid som ikke har brukt penger på spillerkjøp på 533 dager, som om det er ett slags rundt tall!! As handler mest om Griezmanns fremtid i Barca og hvordan den er linket til om Messi fortsetter.
Jeg jubler så jævlig på Italia i dag!! Har ikke ord på hvor mye jeg heier på dem.
Det står alltid noen bra folk bak en suksess: Her er hovedtrener Roberto Mancini, Lagleder Gabriele Oriali, assistenter Alberico Evani og Gianluca Vialli.
Sant nok. Italias spillestil krever overskudd akkurat som Glimt sin krever overskudd. Glimt har spilt flest kamper av alle Eliteserielag i det siste for å rydde plass for europaspill. Det merkes på spillet og resultatene. Håper de har overskudd i morgen.
Italia har vært ett sprudlende offensivt lag som ofte er som en bisverm for motstanderen og mye av grunnen mener jeg er at de satser på unge spillere (vell, bortsett fra stopperne) som klarer presspillet. Glimt ligner en del på Italia når Italia spiller på sitt mest intense, en offensiv ballbesittende stil, men de ligner overhode ikke på Spania med sitt pasningsspill uten særlig gjennombrudd. Men i går vise Spania hvorfor de velger sitt spill. De var gode og hadde fortjent mer.
Pedri...en slik spiller har ikke noen Norsk klubb ever!!
Jeg boikotter Covid America i Brasil 2021. Bolsonaro brukte 1 år å bestemme seg for Pfizer vaksine, Copa América brukte han 10 minutter på etter at Colombia og senere Argentina trakk seg som arrangører.
– Brasil var først kjent som et lag det ikke gikk an å score på. De ble kalt «gummiforsvaret» fordi de var både i forsvar og angrep og hadde sidebacker som også fosset framover. Etter hva jeg vet så var brasilianerne de første som trakk ned en midtbanespiller og brukte fire bak i forsvar. Det var en revolusjon i 1958, sier Eggen før han drar hele Brasil førsteoppstilling i et resonnement på noen minutter.
Godt frispark, ikke helt perfekt men gikk inn, kunne vært vinklet/skrudd litt lenger ut til siden, men hardt var det og keeper rakk ikke frem. Morro.Heia Danmark
Man vinner eller man lærer sier Knutsen. I dag lærte vi å spille med kantspillere igjen. Jeg vil se mer av Pernambuco og Tounekti fremover også i eliteserien. #finneXfaktoren #revenge
Han jeg pratet med i England som hadde skaffet seg billetter til finalen betalte 950 Euro pr stk. Nå koser de 6000 pund på internett. Tydeligvis populær kamp plutselig av en eller annen grunn.
Det er vel bare friidrett som er interessant og det blir vel på natta så jeg gidder ikke stå opp. Løpene villsvin, robåter, pil og bue og alt annet vi bryr oss døyten om i de 4 årene mellom OL`ene skal også få fred fra meg.
Utøverene får i det minste en opplevelse av hvordan det var å være på barnestevne da de var små. Riktig nok større og fjongere arena, men ca like mange tilskuere. Kanskje enda færre, faktisk.