Norsk Audio Teknikk presenterer PMC og Bladelius hos Hifi&Vinyl 2. Desember kl 13!

Det er snart adventstid og tid for å tenke julegaver.
Morten fra NAT kommer for å demonstrere noen gave alternativer!


På lørdag 2.12, kl 13-16 spiller vi på Prodigy5 sammen med en annen nyhet, Bladelius ASK med Dac/Streamer og MM/MC RIAA! Dette vil du ikke gå glipp av :)


Velkommen til Hifi&Vinyl i Verkstedveien 25A, 1424 SKI
Åpningstider:
Tor - Lør 12-17
hifiogvinyl.no



BLADELIUS DESIGN GROUP
Bak Svenske Bladelius Design Group står Mike Bladelius. Han har også hatt ansvar for utviklingen av mange anerkjente amerikanske High-End merker.
Mike Bladelius ble først kjent i Skandinavia under det kritikerroste merket S.A.T, som hadde både topp forsterkere og CD spiller. Bladelius solgte S.A.T. merket og startet varenavnet Advantage som senere ble til Bladelius.
Bladelius bruker kun det siste og beste hva design og komponenter angår, noe som sikrer kvalitet i høyeste klasse!


PMC Prodigy serie
Med Prodigy-serien bringer PMC sin unike høyttalerteknologi ut til et enda bredere publikum. Både prodigy1 og prodigy5 er bygget over samme lest som de dyrere PMC-modellene, med høy oppløsning og troverdig musikkgjengivelse. Begge har det patenterte ATL bass-systemet som benyttes i øvrige PMC-høyttalere.

bladelius-ask-main.jpg
Prodigy-140.jpg
 

Kommentarer

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.551
Antall liker
9.650
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Morro :) synd man bor så jævli langt unna :(
 

Hifi&Vinyl

Bransjeaktør
Ble medlem
05.11.2021
Innlegg
300
Antall liker
2.171
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
16
NAT vil også presentere høyttalerkabler fra Transparent Audio. De leverer topp kvalitets kabler også innenfor signalkabler, digitale kabler, USB kabler og strømkabler. De kan leverer i ønsket lengde og terminering. Ta en prat med Morten om du har noen spørsmål om kablene til Transparent Audio.
Transparent-Audio.jpg
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Fikk gleden av å lytte til Bladelius med Prod5 for halvannen uke siden.
Morsom liten høyttaler med kvalitetselektronikk foran.

Anbefaler de som har anledning til å ta en tur, ikke minst for å hilse på en fantastisk hyggelig og flink fyr i bransjen. Morten er en særdeles trivelig og kunnskapsrik mann 😊
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
42.291
Antall liker
92.654
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
Fikk gleden av å lytte til Bladelius med Prod5 for halvannen uke siden.
Morsom liten høyttaler med kvalitetselektronikk foran.

Anbefaler de som har anledning til å ta en tur, ikke minst for å hilse på en fantastisk hyggelig og flink fyr i bransjen. Morten er en særdeles trivelig og kunnskapsrik mann 😊
+ Jørgen hos HiFi & Vinyl. En meget trivelig kar! 😉👍
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.720
Antall liker
17.871
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
I mangel av noe bedre (les - det er mange verre og/eller kjedeligere ;) ) ting å finne på en iskald lørdag valgte jeg, fremfor å dra på platemessa, å avlegge sjappa i Ski et besøk.
Relativt mange hadde møtt opp for å lytte til det Morten hadde tatt med seg - og å kanskje samtidig kjøpe med seg ei plate eller flere.
Morten fortalte og forklarte i detalj både PCM’ne og Bladelius’s konstruksjon og egenskaper. Selvfølgelig var det prøvelytting også og der kunne man velge «fritt» blandt et rikt utvalg låter og artister - noe som for min del er helt avgjørende for å kunne mene noe som helst.
Å høre på helt fremmed musikk, på helt fremmed oppsett, i helt fremmed miljø - ja, jo, men da er det mange variabler ute og går.

Mine korte inntrykk (av litt lytting på PCM, med forbehold av hva Bladelius’n innvirket med):
Fikk opplevelsen av at de spiller lineært også på laaaaaavt volum, noe langt fra alle høyttalere gjør.
Jeg var litt nysgjerrig på hvordan PCM kunne håndtere rock, og vi fant frem til litt tilårskommen AC/DC. Og, joda de fikk frem litt trampetakten faktor. Det låt jo ikke pent (og det skyldes jo kildematerialet), men vi har hørt det langt, langt verre:cool:.
Under introen på The St. Louis Blues fra Hugh Laurie’s Didn’t it rain album kom det frem at disse små og rimelige høyttalerene naturlig nok har noen begrensinger, men det blir som danskene sier - man får ikke det hele for det halve. Eller kanskje i dette tilfellet - man får ikke det hele for 1/3.

Forstår de begeistrede omtaler denne budsjett modellen har fått.

Ellers ble det jo litt skravling med både kjente og nye bekjentskaper. Og ja, det ble et par plater med hjem også:)
 

Hifi&Vinyl

Bransjeaktør
Ble medlem
05.11.2021
Innlegg
300
Antall liker
2.171
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
16
Takk for fine ord :) Og takk til alle som stakk innom i dag.
Takk til Norsk Audio Teknikk v/Morten som satt av dagen for å berike oss med sitt selskap.

Med så mye positiv respons håper jeg det ramler inn ett salg eller to hos dere med bakgrunn i denne dagen :)

J
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.646
Antall liker
3.938
Torget vurderinger
6
Takker så mye for invitasjon Jørgen!
Det var veldig hyggelig og mange fjes jeg ikke har sett og snakket med på lenge😊
Ikke minst takke for grunnen til at jeg var der.
Vise frem PMC sin første «first price” høyttaler og etter min (og mange andres) sin mening den utrolig gode Bladelius sin integrerte forsterker Ask. Som har gjort seg bemerket ifra Sverige via Norge til Australia 🦘
Vil også takke alle som kom innom! for de fine og gode tilbakemeldingene❤ det er en av grunnen til at jeg synes dette er verdens beste jobb og feirer 30 års jubileum neste år🎉🎼og fortsatt gleder meg vær dag til å gå på jobb!
 

Informasjon om bruker

Hifi&Vinyl
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.171
Link til alle artikler
84
Hifi&Vinyl sine annonser
Bransjenyheter
Hifi tilbud på SuperLørdag!

Hifi tilbud på SuperLørdag!

  • 2
I forbindelse med vår SuperLørdag har vi lovd å slippe endel meget gode tilbud også på hifi. I dag slapp vi den første pakken til sinnsyk pris...
Fortsett
Bransjenyheter
Posesalg, 50% og sesongstart!

Posesalg, 50% og sesongstart!

  • 4
Vi sparker igang sesonen med ett braksalg!! Lørdag 24/8 12-17 i Verkstedveien 25A, 1424 SKI Vi har funnet frem mange nye plater til vårt annonserte «Pose-salg». Posene rommer 35-40 plater og vi...
Fortsett
Bransjenyheter
Posesalg, Rekordkjøp og innbytte!

Posesalg, Rekordkjøp og innbytte!

  • 7
Det er spennende tider hos Hifi&Vinyl om dagen. Vi jobber med flere internasjonale produsenter om lansering av nye produkter og tjenester her på berget. Vi har også kommet et stykke i samtaler...
Fortsett
Bransjenyheter
Sumplørdag, DJ Stig og en og annen nyhet…

Sumplørdag, DJ Stig og en og annen nyhet…

  • 4
Da gjør vi klar for besøk langveisfra og koker enda bedre kaffe enn vanlig. Vi har hørt at de er kresne på kaffen der nord. The Stig spinner plater i vinylrommet og JayJay sitter i sofaen og...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny dag, Nye produkter, men samme gamle Tryne!

Ny dag, Nye produkter, men samme gamle Tryne!

  • 0
Da har det blitt August og vi er tilbake til normale åpningstider! Tor-Lør 12-17 i Verkstedveien 25A, 1424 SKI. The Stig og Jørgen har jobbet med å få inn nye varer i alle kategorier...
Fortsett
Bransjenyheter
Astronomi (?), kaffeslabberas og Syrrans dag!

Astronomi (?), kaffeslabberas og Syrrans dag!

  • 4
HiFi&Vinyl har ikke sommerferie. Lørdag 13/7 er vi åpne som vanlig fra 12 til 17. The Stig navigerer deg gjennom alle stjernene på platehimmelen! (?!) Kom da vel, kaffen er alltid klar.
Fortsett
Topp Bunn