Norsk AKG K701 forening avd. Trøndelag og den øvrige verden...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Jøgga skrev:
    ErosLoveking skrev:
    passerte noen hyller på Gatwick Airport ikveld.
    108 pund er vel en grei pris?
    For K701?
    Det er ikke en grei pris, den er altfor lav!
    Mer sannsynlig K601, men.... Du kjøpte vel?
    Var vitterlig en K701-eske, det sto vitterlig K701 på prislappen og meg bekjent er ikke 601 hvit og sølvgrå som 701

    Kjøpte? Nix. Har nok med de jeg har, og hadde du sett bagasjen vår. haha! ;D
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Konge på haugen her du nå :)
    Her følges det med fremover
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Helt greit, men de skal være helt like 701 lydmessig - så noen store overaskelser blir det nok ikke ;)

    Sammen med Burson ampen så er det gromlyd når det gjelder framføring av elektrisk bassgitar :) Her er det full kontroll nedover og merker dette på f.eks førsteplata til Fourplay der Nathan East spiller på sin 5. str bass. Ikke noe problem å fokusere på hver note han spiller. Nå har de bare fått 12timers innspilling, så neste uke så blir det veldig spennende å se hvordan disse låter.
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Joiner klubben med nye K701 i dag. Spiller for tiden fra en Carat-HD1V fra Styleaudio.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Leser her at K701 og K702 er identiske bortsett fra at en kan bytte kabel.

    Ser det linkes til mini-xlr her og, er det mye i bruk på headamps?

    Etter å ha lest litt så er 2795,- kanskje dyrt for et sett med K702?
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Mange som bruker Doge 6210 til sine Akg...?
    Fikk nettop min tilbake fra oppgradering.. Byttet volumpotten til en langt bedre med motstandsnett. Dette kan virkelig annbefales. Lyden løftet seg flere hakk. Langt bedre romfølelse nå.. Pluss at diskanten roet seg litt ned, ga et ennu bedre helhetsinntrykk av musikken. Ingen deler stikker av. Mindre flising, musikken er så glatt og naturlig.
    Hadde forventet løft av lyden, men ikke så mye som det jeg fikk. Fikk dette gjort hos acoustic tuning trondheim, som også var er forhandler av Doge. Annbefales.....

    Maxmekker
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    AKG 701 herved bestillt fra cdon.no for den nette sum av 1890,- ink frakt. :)
     

    Lyder

    Medlem
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    17
    Antall liker
    16
    Da er 701 kommet vel i hus, og står nå på kontinuerlig for å bli spillt inn. Så nå gleder eg meg til å nyte vinylsamlinga mi uten å forstyrre resten av familien :) Men eg trenger nok en bedre hodetelefonforsterker, Argon forsterkeren min er visst nok ikke god nok til disse hodetelefonene.

    Har forøvrig AKG 271 og 450 fra før, i tillegg til AKG 568C mikrofon til videokameraet mitt. Så eg håper eg er kvalifisert til å være med i AKG venneforeninga ;D
     

    2mmelit1

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2009
    Innlegg
    79
    Antall liker
    0
    Må bare si at jeg er eier av 5 par med AKG k309, bruker de til trening, jobb, alt mulig rart hvor ting lett kan gå i stykker!!

    jeg har enda ikke kart å ødelegge noen av de enda(jeg spiser ørepropper til frokost), betalte kun 99kr paret, å er strålendes fornøyd med både lyd og bygge kvalitet! 8)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg lurer på om jeg tør høre på 701, da må jeg jo kjøpe de :D
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Skink_123 skrev:
    Jeg lurer på om jeg tør høre på 701, da må jeg jo kjøpe de :D
    De er jo så billige at det er en no brainer.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.740
    Antall liker
    9.395
    Sted
    Trondheim
    Jeg har et sett 701 og var godt fornøyd. Så kjøpte jeg et sett STAX 4040 og 701 ble parkert. STAXene var i en helt annen divisjon i mine ører. Så, idag fikk jeg et sett Sennheiser HD 800. STAXene er gode de, men her har de fått konkurranse. Ikke divisjonsforskjell, men topp og middel i samme divisjon. HD 800 er RBK, men STAX er VIF!
    Skal ikke kvitte meg med 701 - har alltids bruk for dem, men det blir STAX og Sennheiser på meg framover.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    The show How It’s Made on the @Discovery Channel recently featured the AKG K702 headphones, check out the video below for a behind the scenes look at how our flagship headphones are created in Austria.

     

    kneip

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2010
    Innlegg
    137
    Antall liker
    0
    Skikkelig kul video. Noen som har tenkt å bytte ut internkablinga eller? ;)
     

    BKaz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2007
    Innlegg
    427
    Antall liker
    305
    Sted
    Farsund
    Torget vurderinger
    1
    Får vel melde meg på her også, da. Om vi ferske AKG K702-eiere også er velkomne, that is ;)

    Har disse og et par Audio-Technica ATH AD700. Og de obligtoriske Koss Portapro'ene selvsagt.

    Har ingen dedikert hodetelefonforsterker, men planlegger å bruke en Yaqin MC-5881a til dette.

     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.290
    Antall liker
    11.105
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    kneip skrev:
    Skikkelig kul video. Noen som har tenkt å bytte ut internkablinga eller? ;)
    Hvorfor i all verden skulle vi det?
    Mange her som vet bedre enn folka hos AKG?
    Enten tuller du, eller du leser for mye på kabelforum.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jøgga skrev:
    kneip skrev:
    Skikkelig kul video. Noen som har tenkt å bytte ut internkablinga eller? ;)
    Hvorfor i all verden skulle vi det?
    Mange her som vet bedre enn folka hos AKG?
    Enten tuller du, eller du leser for mye på kabelforum.
    Så nylig Sennheiser hodetelefoner med fancy kabler gå for ca nyprisen av hodetelefonen så det er nok mange som har lest for mye på kabelforum.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.579
    Antall liker
    166
    Sted
    Trondheim
    Etter 2mnd utprøving av Grado RS-1 opp mot AKG701 sitter jeg nå igjen med
    et sett hodetelefoner...
    Grado settet hadde en flott mellomtone og diskant, bassen ble litt for slapp etter
    min smak. Etter lengre lytte sekvenser ble RS-1 slitsom i øret, for mye frempå
    etter min smak.
    Som dere sikkert forstår gikk Grado RS-1 ut og AKG701 blir.
    Fantastiske hodetelefoner til prisen!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Den skjønner jeg godt Leon. Grado blir for slitsomt for lengre lytteseanser for meg også. K701 er bedre av den enkle grunn at man blir sittende igjen og høre på musikken uten på tenke på annet, lenge etter at man har lagt fra seg Grado'ene for litt øremassasje og tiltrengt stillhet.

    I mitt syn er Gradoene utmerket til imponering av hififolk i korte sessions, mens musikkelskeren sannsynligvis vil velge AKG K701 fordi han vil høre på platene og ikke på hodetelefonene.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.448
    Antall liker
    2.634
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    For de som evt er intr: Let fram K701 på soundgarden sine websider....
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.290
    Antall liker
    11.105
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    kaap skrev:
    For de som evt er intr: Let fram K701 på soundgarden sine websider....
    Wow. De kjører samme pris for 601 og 701, og begge to er billige. Nesten så jeg fikk lyst på enda flere.
    Jeg syntes jeg gjorde et veldig godt kjøp da jeg fikk tak i en demomodell hos Soundgarden til 800 kr mer, og syns fremdeles det var et godt kjøp.
     

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    I en direkt sammenligning mellom Pioneer SE-A1000, Philips SCB-HP1000 og AKG 701, AKG høres som de går rett i hodet. Vet ikke om det blir sånn permanent eller det kommer til å forandre seg gjennom innspillingstiden?
    Det virker at bådde Pioneer SE-A1000 og Philips SCB-HP1000, til og med min gamle traveren Philips SCB-890 som er etter mange år på jobben blitt endelig pensjonert, har en mer modern "lydperspektiv",.......altså de høres ut som mann hører på en god stereoanllegg til forskjell av 701 som høres i hodet, rett i hjerne.
    jeg vet ikke om det er pga innspillingstid, men det iriterer meg en del.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.290
    Antall liker
    11.105
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    zed skrev:
    I en direkt sammenligning mellom Pioneer SE-A1000, Philips SCB-HP1000 og AKG 701, AKG høres som de går rett i hodet. Vet ikke om det blir sånn permanent eller det kommer til å forandre seg gjennom innspillingstiden?
    Det virker at bådde Pioneer SE-A1000 og Philips SCB-HP1000, til og med min gamle traveren Philips SCB-890 som er etter mange år på jobben blitt endelig pensjonert, har en mer modern "lydperspektiv",.......altså de høres ut som mann hører på en god stereoanllegg til forskjell av 701 som høres i hodet, rett i hjerne.
    jeg vet ikke om det er pga innspillingstid, men det iriterer meg en del.
    Interessant opplevelse og beskrivelse. Virker nesten som disse har crossfeed-funksjon, men det har de vel ikke?

    Jeg lurer på om høyere oppløsning og dynamikk kan føre til ´rett i hodet´-følelse i stedet for ´lydperspektiv´. Når jeg tenker på mine erfaringer med enklere hodetelefoner syns jeg at de høres som ting utenpå hodet, mens mine favoritter (som K701 og Sennheiser HD800) forsvinner og musikken slipper rett inn.
    Hodetelefoner er også merkelig subjektivt. Kanskje det har med at de kommer så nært at våre ulike ører (ja for de er virkleig ulike!) og øreganger gjør stort utslag på samme måte som romakustikk gjør med høyttalere.
    Det minner meg også på mine Sennheiser HD650 som er utlånt til et yngre famiemedlem. Han syns de er veldig gode fordi de høres ut som høyttalere. Jeg deler ikke den lydopplevelsen, men den er like gyldig som min, og sånn er det.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.740
    Antall liker
    9.395
    Sted
    Trondheim
    Mine 701 lyder flott, men jeg kan ikke bruke dem mer enn 5 min om gangen. Hodebåndet sitter for lavt, og jeg får vondt i hodet av dem. Ser at det er mulig å modifisere, men at det er en større jobb. Så de blir ikke mye brukt.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    otare skrev:
    Mine 701 lyder flott, men jeg kan ikke bruke dem mer enn 5 min om gangen. Hodebåndet sitter for lavt, og jeg får vondt i hodet av dem. Ser at det er mulig å modifisere, men at det er en større jobb. Så de blir ikke mye brukt.
    Jeg plages også av dette men for meg hjelper det å flytte båndet frem og tilbake innimellom.
    Å bruke caps virker også :)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Da har jeg blitt medlem jeg også. Har et sett med Akg 301 som jeg har eid en stund, men Idag ble jeg eier av et sett med 701 også.
    Tenkte å bruke noen dager på å spille de inn med Beresford dac/pre/hodetelefonforsterkeren.
    Seinere blir det vel noe fra Naim.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har den som ikke fungerer noe særlig som hodetelefonforsterker, 5210 heter den vel. Den gjør en grei rolle som dac til tvtuner og DVD spilleren.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    7510? Det er samme som meg. Skal bli interessant å høre om det blir likedan hos deg som hos meg. Her klippet den allerede før halvhøyt volum med K701, og det var bare elendighet. Jeg gikk noen runder med Stanley med det, men det var visst ikke noe å gjøre mente han, det var bare slik...

    Skal bli spennende å høre om din også er slik eller om det bare er min..
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    7510 heter den selvsagt. Kjøpte den hovedsaklig for å få lyd fra tv,video og spillmaskinen til barna. Den får som du skjønner ikke så veldig mye oppmerksomhet. Den får iallfall fungere til innbrenning først og fremst. Gir deg feedback i denne tråden om noen dager VidarP.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn