Ungdom skal være radikale...jeg finner det imidlertid veeeldig bekymringsverdig at Frp har sånn oppslutning hos unge mennesker. Det blir feil retning på radikalsmen. I grannlandet Sverige, vokser nasjonalismen og nazismen opp i takt med fremmedfrykten. Den samme trenden ser man i f.eks. England. Det gir grunn til bekymring...
Jeg kan ikke si hvorvidt Erling Borgen er slurvete med fakta. Det jeg iallefall veit, er at å bruke norske offiserer i uniform til "sannhetsvitner", ikke er mye troverdig. I likhet med politikerne, sier de det som ikke er unntatt fra offentlighet, og da blir det liksom ikke så mye igjen. Jeg husker godt episodene med amerikanske ubåter i norske havner, og debattere om hvorvidt de hadde atomvåpen ombord eller ikke. Forsvar og politikere benektet, og kneip så kjeftene sammen. Selvfølgelig hadde ubåtene atomvåpen ombord. Hvem tror vel at de a) oppsøkte et anna Nato-land og lossa på land rakettene før de besøkte norske havner, eller b) lossa disse til forsyningsfartøy i rom sjø før de gikk inn til norsk havn, eller c) befant seg tusenvis av sjømil heimefra UTEN atomvåpen ombord... En ubåt ble faktisk reparert utafor Bergen, trolig etter sammenstøt med anna ( sovjetisk?? ) fartøy. Også den var en atomdrevet ubåt, som kunne føre et stort antall atomsprenhoder - og som gjorde det mens den oppholdt seg i norsk havn. Bjørn Nilsen var temmelig aktiv i disse sakene, men møtte en mur av taushet, kommunisthets og forsøk på latterliggjøring. Den taktikken eksisterer fortsatt, og blir etter mitt syn nå brukt mot Erling Borgen.
Selvfølgelig er norske soldater med på både det ene og andre i Afghanistan. Vi er jo deltakende i en invasjonsstyrke. Invasjon betyr i mitt hode krigshandlinger. Det Erling Borgen er opptatt av, er å få svar på om også norske soldater bryter grunnleggende menneskerettigheter, og Genevekonvensjonen i sine handlinger. Blir det brukt uranbomber, er det en forferdelig sak i seg sjøl. Er amerikanerne truendes til å begå slke handlinger? Jøss jada!!! Er norske sønner & døtre deltakende i slike handlinger gjennom f.eks. å medvirke til laserstyring av slike bomber? Og skjer det med norske offiserers og politikeres vitende og vilje? Jeg synes både Erling Borgen og det norske folk fortjener svar på det, og mange andre spørsmål.
Israelernes utbombing av Gaza...de to norske legene sa på et tidlig tidspunkt fra om at her brukte israelerne våpen som brøt med alt av konvensjoner og menneskerettigheter - bevisst mot sivile. Israel benektet, kristenfolket og mange med dem, jublet for staten Israel. Mads Gilbert ble forsøkt hengt ut som kommunist, en støttespiller for palestinske "terrorister" osv. osv. I ettertid har Israel innrømmet at jada, de brukte fosforgranater, de brukte klasebomber og anna dævelskap. Bl.a. levert av en våpenindustri som Bushadministrasjonens forsvarsminister har eierinterresser i. Galskapen kjenner ingen grenser, så derfor er jeg glad for at folk som Mads Gilbert og Erling Borgen får det fram i lyset. Den gleden bør flere dele, eller i det minste være opptatt av, og verne om.