Var i ettermiddag innom en stor HiFi forretning i Oslo mens kona fiffet seg opp i en salong i Vika et sted.
Jeg kommer inn og titter litt rundt. En selger kommer bort til meg. Her er samtalen ordrett for en og en halv time siden:
HEL: Hei, jeg lurte på om jeg kan få høre på de gulvstående Klipsch Palladium du har stående der?
Selgeren: Er du ute etter å kjøpe høyttalere? (i en ikke særlig vennlig tone)
HEL: Nei, ikke akkurat nå men jeg er veldig nysgjerrig på disse Klipschene og det hadde vært moro å høre på dem i stereo?
Selgeren: Det går ikke for vi selger dem kun i en surround pakke og ikke som stereo par (underforstått, vi har ikke lyst til å demonstrere dem for deg)
HEL: Javel
Selgeren: Hva slags høyttalere har du hjemme? (i en mistenksom tone)
HEL: Litt forskjellig hjemmelaget
Selgeren: Hva sa du det het?
HEL: Hjemmelaget
Selgeren: Å?
HEL: Jeg forstår at det ikke passer at jeg hører på dem nå så jeg får se om jeg stikker innom senere
Dette er helt utrolig. Jeg har aldri opplevd maken. Hva skal man si til slikt?
Jeg kommer inn og titter litt rundt. En selger kommer bort til meg. Her er samtalen ordrett for en og en halv time siden:
HEL: Hei, jeg lurte på om jeg kan få høre på de gulvstående Klipsch Palladium du har stående der?
Selgeren: Er du ute etter å kjøpe høyttalere? (i en ikke særlig vennlig tone)
HEL: Nei, ikke akkurat nå men jeg er veldig nysgjerrig på disse Klipschene og det hadde vært moro å høre på dem i stereo?
Selgeren: Det går ikke for vi selger dem kun i en surround pakke og ikke som stereo par (underforstått, vi har ikke lyst til å demonstrere dem for deg)
HEL: Javel
Selgeren: Hva slags høyttalere har du hjemme? (i en mistenksom tone)
HEL: Litt forskjellig hjemmelaget
Selgeren: Hva sa du det het?
HEL: Hjemmelaget
Selgeren: Å?
HEL: Jeg forstår at det ikke passer at jeg hører på dem nå så jeg får se om jeg stikker innom senere
Dette er helt utrolig. Jeg har aldri opplevd maken. Hva skal man si til slikt?