Norge, verdens beste land å bo i?

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Materiellt sett er vi sikkert konger på haugen, men menneskelig sett er jeg redd vi raser ned på lista ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det går helt fint an å ha det dårlig selv om man bor i verdens beste land.

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
For meg det ser ut at vi alle er på vei til uføretrygd. Joda vi elsker natur.

G

Gjestemedlem

Gjest
decibelius skrev:
Materiellt sett er vi sikkert konger på haugen, men menneskelig sett er jeg redd vi raser ned på lista ;)
Tja, hvor bor alle disse menneskelig fabelaktige menneskene da som har det så mye bedre enn dem som bor i Norge da, rent menneskelig?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
9.798
Sted
Holmestrand
Og hvordan er det vi har det så fælt at "menneskelig sett er jeg redd vi raser ned på lista"?

V

vredensgnag

Gjest
decibelius skrev:
Du burde reise mer.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.616
topline skrev:
Slubbert skrev:
On the World Database of Happiness you will find a list of average happiness in 90 nations in the 1990s. You will then see a list that is based on average responses to a question about life-satisfaction as rated on a 0 to 10 scale.

The 10 highest averages are observed in:

8,0 Denmark
8,0 Malta
8,0 Switzerland
7,8 Iceland
7,8 Ireland
7,6 Canada
7,6 Luxembourgh
7,6 Netherlands
7,5 Mexico
7,5 Sweden
Island???

Må ha vært før landet gikk konkurs! ;D
Det sto vel at tallene var gjennomsnittet fra 90-tallet

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Listen Slubbert limte inn er interessant. Jeg vil tro bildet hadde vært et annet i dag enn da. Island er rimelig traumatiserte nå og mange lever med frykt for fremtiden, men hva ga Island slikt skyv da? Og det nå småbrune Danmark. Vil de score like bra i 2009?

Når jeg trekker på det vedrørende Norge som verdens beste land å bo i handler det om en slags pervers kardemommetendens som jeg mener preger oss i større og større grad: ”Du skal ikke plage meg, du må være grei og snill. Jeg kan for øvrig gjøre hva jeg vil.” Noen generasjoner velferdsstat har gitt oss høy kompetanse på å kreve og forvente at ”det offentlige” og ”de andre” skal være fleksible, stille opp og levere. Jeg mener å se at vi blir mindre og mindre i stand til å ikke ta det vi har for gitt. Kan et land av odelsgutter på Evenstad være et godt sted å være? Ja, nå er det det. Men det tror jeg er fordi så få goder er virkelig knappe. Det er lett for Usain St. Leo Bolt å bruse med verdensmesterfjæra. Han vant genlotteriet og halve kongeriket. Vi vant olja, marshallhjelpa og Gro Harlem Brundtland (eller noe slikt) og bruser så det ikke er ørens lyd å få.

Andre land er sikkert ikke noe bedre, kanskje verre. Men det er nå dette lille forskrudde landet jeg kjenner best.

Hilsen Sniff, som ikke en gang er mer til kar enn at han kan gi Ari litt cred fordi han står fram som den han er, klar til å ta en støyt.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Det du kaller den "perverse kardemommetendensen" er tatt helt på kornet. Den blir mer og mer fremtredende og det er trist.

mvh Elektron

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.297
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Pervertert Kardemomme. Nettopp. Utmerket, Sniff.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
902
Nei, la oss sende unger, kjerringer og andre uskyldige i teltleir fordi noen finanshaier ble for grådige! Heller det enn den fæle NANNYSTAEN! HJELP!!! Redd oss fra NANNYSTATEN!!! Vi er så ufrie her?!?
:p

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
VELFERDSKUVØSEN FYLLES AV NARKOSEGASS.

GI MEG SOLEN, MOR!

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
HDI er ment for å måle hvor lite fattige, underutviklede og generelt jævlige land er – hadde indeksen vært satt sammen for å måle land i andre enden av skalaen ville den sett litt annerledes ut. Men det er jo en fin overskrift, da.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Jeg tror att jo rikere vi blir på materielle verdier, jo fattigere blir vi på resten.
Vi kan kjøpe så stor TV vi bare orker, men hjelper det?
I dette rike landet dør vi som fluer i sykehuskøene, og ligger strødd i sykehuskorridorene.
Vi stuer bort de gamle på ett hjem når vi ikke orker å se dem mere.
Kalde blir vi ;)
Jeg har vært såpass mye ute og reist og sett veldig lykkelige mennesker som ikke eier en dritt.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Det hjelper ikke å vinne VM i BNP dersom alle penga bare koker bort i kålen (les administrasjon).
Vi bør gjøre noe med kommunestrukturen, den suger penger ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Hvis vi ikke blir lykkelig av å spende eveningene med å se TV hjelper det neppe å ha råd til en stor og flott flatskjerm.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Meget godt oppsummert der BT

Mvh
Sniff

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.545
Torget vurderinger
24

Selvsagt!! For latsabber, unnalurere, kjeltringer, sytpeiser og snyltere i alle former og fasonger.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.295
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
decibelius skrev:
Jeg tror att jo rikere vi blir på materielle verdier, jo fattigere blir vi på resten.
Så jo større stereoanlegg vi har, jo mer forbanna blir vi?

Stemmer bra på en del tendenser jeg har observert her.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
9.798
Sted
Holmestrand
pengesluk skrev:

Selvsagt!! For latsabber, unnalurere, kjeltringer, sytpeiser og snyltere i alle former og fasonger.
Nei, det er faktisk ganske bra for oss andre også.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
pengesluk skrev:

Snakk for dæ sjøl.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
902
pengesluk skrev:

Ja, sytpeiser som deg f.eks!

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Ja, vi er selvtilfredse.
For å oppsummere: Nordmenn rikest, danskene lykkeligst. Sverige leverandør av billig arbeidskraft, kelnere og slikt.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
decibelius skrev:
For de som virkelig tror på dette anbefales et år eller to i Somalia, Afghanistan eller Eritrea for å nyte denne resten..
God tur, hils alle kjente.

Mvh

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
De som vet å bruke riktdommen fornuftig, dvs. på hifi, er i det minste lykkelige.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
pengesluk skrev:

Ehh... er det bare meg, eller skulle ikke dette bety at landet er et eldorado for Frp-velgerne...? Aner jeg en viss selvmotsigende holdning her...?

Honkey

G

Gjestemedlem

Gjest
BBking skrev:
Ja det er artig å se hvilken enorm forskjell det er i verdensborgernes syn på landet når det ledes av en oppegående person, og ikke et triumvirat at korrupte kristenkonservative cowboynisser.

"- I alle de år jeg har studert nasjonenes ry, har jeg aldri sett noe land oppleve en så dramatisk forandring, sier Anholt til Reuters."

V

vredensgnag

Gjest
Noen som fikk med seg hva Alan Grayson sa om republikanernes helseplan?

http://www.dailykostv.com/w/002208/

De ble styrtforbanna, selvsagt, og forlangte en unnskyldning.
Den ønsker de nok at de ikkehadde fått. (I samme innslag over).

Korporatismen er på retrett i USA, og nasjonens anseelse vokser som en følge av dette.

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Antall liker
0
topline skrev:
Slubbert skrev:
On the World Database of Happiness you will find a list of average happiness in 90 nations in the 1990s. You will then see a list that is based on average responses to a question about life-satisfaction as rated on a 0 to 10 scale.

The 10 highest averages are observed in:

8,0 Denmark
8,0 Malta
8,0 Switzerland
7,8 Iceland
7,8 Ireland
7,6 Canada
7,6 Luxembourgh
7,6 Netherlands
7,5 Mexico
7,5 Sweden
Island???

Må ha vært før landet gikk konkurs! ;D

Mexico?????? jajajajajajjajajajajajajaja. Når det gjelder Norge, synes jeg at om vi hadde en myyyye bedre mat/drinkksosial kultur, mat hadde kostet ca. halv pris det koster i dag, å ha bil skulle ikke var "nesten kriminalisert" ( bilpriser, avgifter, bensinpris, parkering mulighetene/pris etc.etc.etc) og et par andre ting, da JA, dette skulle være med mye margin verdens beste land
Pd. å spille bedre fotball skader ingen heller ;D ;D

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Gjestemedlem skrev:
Ja det er artig å se hvilken enorm forskjell det er i verdensborgernes syn på landet når det ledes av en oppegående person, og ikke et triumvirat at korrupte kristenkonservative cowboynisser.
Ja, og uten at noe som helst i landet reelt sett har blitt endret.
Med andre ord, en spin-effekt.

V

vredensgnag

Gjest
Å, når selv Fox News begynner å sette spørsmålstegn ved utsagnene til de kjøpte og betalte senatorene så har det da skjedd noen endringer, vil jeg si.

Men du kan finne trøst i Gore Vidals utsagn, BBking.

Is there any hope? "Every sign I see is doom. But then people say" – he adopts a whiny, nasal voice – "'Oh Mr Vidal, you're so negative, can't you say something nice about America? It's a wonderful country, everybody wants to live here.' Oh yes? When was the last time you saw a Norwegian with a green card who wanted to come here because of the health service? I'll pay you if you can find one."
Intervjuet av The Independent i dag.

S

Slubbert

Gjest
Det er ganske mange nordmenn som drar til USA for operasjoner og spesialbehandling.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
902
Slubbert skrev:
Det er ganske mange nordmenn som drar til USA for operasjoner og spesialbehandling.
Det er maaange flere amerikanere som ikke har råd til helsetjenester i det hele tatt.

Topp Bunn