Nordost Heimdall vs Tara Labs Air 1

3e1

Medlem
Ble medlem
13.01.2008
Antall liker
0
Da tenker jeg både signal og HT kabler i sammen, noen som har erfaringer?

3e1

Medlem
Ble medlem
13.01.2008
Antall liker
0
Ja her var det ikkje mye liv..

Har testet en del kabler, men har ikkje noen erfaring med Air 1.
Har A/B testet Heimdall RCA og en Tara Labs RCA 25 års jubeleum, vet ikkje hva slags klasse sistnevnte stiller i.
Det jeg opplevde var at Tara Labs var mer fyldig og luftig i forhold til Heimdall.
Heimdall synes jeg var mer dynamisk, detaljert, strammere i bassen, mere åpen bedre plasering, men føler at den kan bli litt "tynn" i lyden..

Endte opp med Heimdall fordi jeg synes denne var bedre på dei tingene jeg setter pris på i lydbildet.
Er det andre kabler å anbefale for det jeg savner?

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
323
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Hei

Jeg byttet nylig ut mine Heimdall signalkabler med Cardas Cross, og er meget fornøyd med det. Synes jeg fikk med meg alle de positive egenskapene til Heimdall (detaljering, åpenhet, plassering osv), samtidig som jeg fikk mer "fylde". Om det vil være de rette kablene for deg er jo vanskelig for meg å si, men jeg er i alle fall meget godt fornøyd :)

Mvh

3e1

Medlem
Ble medlem
13.01.2008
Antall liker
0
Takker for svar
Jeg planlegger en liten kabel test snart, så da får jeg ta med meg Cardas som et alternativ.
Kan få lånt meg et sett Air 1 av en bekjent, han er så veldig positiv til disse kablene så dei må jeg bare teste.
Han har prøvd det meste av Nordost, black magic osv.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
3e1 skrev:
Takker for svar
Jeg planlegger en liten kabel test snart, så da får jeg ta med meg Cardas som et alternativ.
Kan få lånt meg et sett Air 1 av en bekjent, han er så veldig positiv til disse kablene så dei må jeg bare teste.
Han har prøvd det meste av Nordost, black magic osv.
..og hvordan gikk denne testen ?? :)

Topp Bunn