Nordic Tone model 1

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Jeg har sett disse høyttalerne på bilde, og lest litt om dem, men aldri hatt gleden av å lytte på dem. Er det noen her som har hørt dem og kan komme med en uttalelse? Og er det noen som vet om det er noen i maks 10km radius fra Gardermoen som har et par slike for demo?

Mvh.

Vidar

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Ring til Per Abrahamsen, han bruker å ha disse inne.

I

ijustpop

Gjest
10 km radius??
skal du gå eller?
Stereofil er forhandler i Oslo. Ikke veldig lange stumpen fra Gardermoen.

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Har hørt dem ved flere anledninger. Måler sikkert fantastisk, rettlinjet og fint. Men er det den lyden du vil ha? Hør spesielt på øvre mellomtone, nedre diskant dvs. overgangen mellom mellomtonen og diskanten. Og på dypbassnivået, er dette nok til prisen?

Samleren

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
De står på stereofil det er mer enn 10 km fra gardermoen (er det noen som bor innen 10 km fra gardermoen?) :) Men det er flytoget + 3 min med bane og 2 min å gå....

Jeg har testet dem, men er ikke imponert - de koster ca 100 frogner-tiere og lever ikke opp til forventningene. Finnes mye annet som er mye bedre, både billigere og dyrere. De er veldig fine og oppløste, men kjedelige, uengasjerende og bassen er oppleves som lukket, du bør ha andre planer for turen din hvis du skal inn til byen bare for å høre på disse :)

usb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2005
Antall liker
0
BTW - er det noen som vet hvor mange par de har klart å selge?

mvh

llossius

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2005
Antall liker
0
Jeg har hørt dem i Trondheim. Det var jo også klasselektronikk (McIntosh) tilkoblet. Det var meget morsomt å høre så dyre høytalere. Musikerene sto flott frem i rommet, detaljer i fleng og bassen flott og den sto meget godt frem. Det var jo store høytalere som trengte mye plass, men de er flotte å se på.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
159
Har også hørt dem i Trondheim nylig og ble imponert. Sikkert samme oppsett som lollo.

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Jeg har også hørt dem på TonArt i Trondheim. Jeg syntes de hørtes veldig «korrekte» ut, dog litt kjedelige. Ikke var jeg spesielt imponert over dybden heller. Jeg hadde nok forventet enda mer til prisen. Riktig gøy ble det ikke før Tim Cato koblet opp Tannoy DC10 på MC-402-en sin.. ;)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Hørte på disse høyttalerene hos stereofil og må si at til 100K så låt det ikke spessielt bra. Nå skall det sies at rommet var langt fra optimalt og at høyttalerene vistnok trengte lang innspillingstid. Sånn av mere subjektiv karakter så må jeg si at de nordiske tonene ikke så spesielt pene ut, de så ut som små korpulente tubaspillere...

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.924
Sted
Østfold
BTW - er det noen som vet hvor mange par de har klart å selge?

mvh
De snakket om 10 par da de hadde demoen i Oslo. Jeg vet ikke om det var bare ut til sluttkunde eller om det inkluderte de parene som står i demo.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
159
Sånn av mere subjektiv karakter så må jeg si at de nordiske tonene ikke så spesielt pene ut, de så ut som små korpulente tubaspillere...[/quote

Dette er jeg uenig i. Synes de er ganske tøffe og ble positivt overrasket over å se dem "live" i Trondheim. Har
hørt tøffere lyd fra andre høytalere, feks AV si6, i lignende oppsett. NTm1 var derimot svært behagelig og hadde et enormt rom bakover.

Topp Bunn