NORDIC MING DA MC-34A

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Antall liker
2
Har fått i hus vår "hytte-forsterker", en liten rimelig kinesisk rørforsterker basert på EL-34 rør. Til ca 6800,- er dette en a-ha opplevelse!

At det går an å få en sånn live feeling på en såpass rimelig forsterker skjønner jeg ikke!

Det er klart at tilhørende utstyr nok får frem det beste, men likevel :p!

Selv moren min tok tak i sønnen vår (10 måneder) å begynte å danse rundt på stuegulvet....

Forsterkeren skal ut igjen til "hytta", men noen ganger kan det være godt å sette seg tilbake å tenke over vår hobby, har vi oversett noe på veien i form av spilleglede, når vi velger ut utstyr. Akkurat nå går dvd'en med Diana Krall og han sitter fjetret!

Jeg er kjempefornøyd med min BAT, selv om jeg går med tanker om å bytte til en ren effektforsterker. Kanskje ren rør? Noen erfaringer med EAR 509 mono-blokker?

enw

O

OivindJ

Gjest
Er dette den integrerte?

Hvilke høyttalere brukte du?

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Antall liker
2
Bruker Audio Physics Padua RR, gulvstående i 4 ohm. Driver dem with nema problema. Skal senere over på noen Triangel Kheos ES som ikke er prøvd ut ennå.

enw

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Antall liker
2
Woops, ja det er den integrerte!

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.475
Torget vurderinger
2
Veldig bra ting fra Nordic Ming Da. Har hørt et par forsterkere fra de hjemme. Spesielt 805 var imponerende.

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0
den koster faktisk bare 5300 nå fra audiofoni.no. verdt oppunder 10k lydmessig syns jeg.

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Antall liker
2
Det var godt jeg fikk rabatt da! ;D

enw

R

Rojoh

Gjest
Nå fant jeg ikke ut hva Triangle Kheos ES var for noe (ny modell?), men jeg har hørt Triangle (Comête ES) på Conrad-Johnson røreffekttrinn. Låt meget bra. EAR er veldig bra det også - det ble brukt EAR 864 preamp.

Mvh. Johan

Rune3440

Medlem
Ble medlem
08.04.2006
Antall liker
0
Bruker denne sammen med Polk Audio LSi9 høyttalere som den også driver uten problem, selv i triode modus (20 A-klasse watt pr kanal).  Ekstremt dynamisk lydkombinasjon med kvalitetslyd fra topp til bunn.

Det morsomme kontra transistor er at Mingen trår til med bedre bass og diskant i tillegg til en mellomtone som har kjempefint nærvær. Det hele "groover" og svinger skikkelig bra. Det jeg har hatt av transistor virker mye "flatere" i lyden enn dette :)

I hobby-sammenheng er det også morsomt å forsøke forskjellige rør - det er såpass forskjellig "sound" at det kan sammenlignes med å bytte forsterker-produsenter i transistorverdenen.   Standard rørene som sitter i er forøvrig meget bra de, men som sagt morsomt å forsøke andre "smaker" også. Spesielt siden det er en ganske rimelig fornøyelse også hvis man holder seg til nyproduserte rør.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.331
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kjenner ikke til de høyttalerene akkurat, men den driver ihvertfall Dynaudio Contour 3.4 uten problem.

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0
jøss. testet du den kombinasjonen grundig mot andre høyeffekt transistorer og slikt?

Topp Bunn