Norah Jones er ute av senter....

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.711
Torget vurderinger
13
Norah Jones har flyttet seg ut av sentrum og litt til høyre for der hun skal stå.

I preampen kan jeg justere nivået på hver kanal så visst jeg senker den ene kanalen flytter hun seg tilbake i senter...
Trodde først det var preampen det var feil på men når jeg bruker den innebygde volumkontrollen i Cd spillern (capitolen) rett i effektforsterkeren skjer det samme.

Når jeg tenker hvor problemet kan ligge begynner jeg å lure på om kanskje det kan være rørene i capitolen som er begynt å bli dårlig......?

Kan det skje slikt når rørene er dårlig at ho Norah flytter seg litt ut av senter???

MVH Johnny

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
johnnygrandis skrev:
Norah Jones har flyttet seg ut av sentrum og litt til høyre for der hun skal stå.

I preampen kan jeg justere nivået på hver kanal så visst jeg senker den ene kanalen flytter hun seg tilbake i senter...
Trodde først det var preampen det var feil på men når jeg bruker den innebygde volumkontrollen i Cd spillern (capitolen) rett i effektforsterkeren skjer det samme.

Når jeg tenker hvor problemet kan ligge begynner jeg å lure på om kanskje det kan være rørene i capitolen som er begynt å bli dårlig......?

Kan det skje slikt når rørene er dårlig at ho Norah flytter seg litt ut av senter???

MVH Johnny
Høres ut som det er noen "pærer" som er på vei til å gå. Dårlig gløding endrer forsterkningen til det dårligere har jeg hørt, men jeg er ikke ekspert på rør.

Bytt i såfall ett par rør, altså samme rør på hver side for å få samme nivå på begge sider.

Vidar

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Hei!

Hvis hun har flyttet seg så er det muligens rørene. De er ganske lette å skifte, du kan sjekke anleggsbloggen min, jeg har lagt ut bilder. Ellers kan det være akustikken i rommet også som gir ulik styrke til høyttalerne dersom rommet ikke er helt symmetrisk. Husk at det balansekontroll på Capitolen også, jeg har satt 2dB ekstra på høyre kanal hos meg for å kompensere for rommet mitt.

Mvh

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.711
Torget vurderinger
13
toref skrev:
Hei!

Hvis hun har flyttet seg så er det muligens rørene. De er ganske lette å skifte, du kan sjekke anleggsbloggen min, jeg har lagt ut bilder. Ellers kan det være akustikken i rommet også som gir ulik styrke til høyttalerne dersom rommet ikke er helt symmetrisk. Husk at det balansekontroll på Capitolen også, jeg har satt 2dB ekstra på høyre kanal hos meg for å kompensere for rommet mitt.

Mvh
Byttet rørene, da jeg hadde nye liggende.
Hmmmm ikkeno bedring.

OOOpps balance kontroll på cd spilleren.....her var feilen ja 1db feil puuuuh. :-[
Hadde nesten pakket den ned for å sende den til rep.

MVH Johnny

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
1.065
Torget vurderinger
4
Hmmmm.... snodig!
Er balansekontrollen i CD spiller i bruk når du kjører via Sim Audio pre-amp da??
Dette skjønte jeg ikke helt, men det er jo ikke første gang ;)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.711
Torget vurderinger
13
Liotheles skrev:
Hmmmm.... snodig!
Er balansekontrollen i CD spiller i bruk når du kjører via Sim Audio pre-amp da??
Dette skjønte jeg ikke helt, men det er jo ikke første gang ;)
JA. Tydelighvis.

Cd spillern er med innebygd volumkontroll som ikke går ann å bypasse.(også med fullpreamp)....you see... ;)

MVH Johnny

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Jaja johnny, jeg sier nå bare Gallo Gallo. Hva skal man med så mye justeringer haha. Gleder meg til å komme på besøk igjen og nyte lyden av mooooooooon, i en sentrert verden igjen. snakkes i morrra, når vi henter Galllllllo ;D

mvh

blir bare kongen nå haha

Topp Bunn