Nokia N95

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Hei, er det noen som har anskaffet seg denne? Hva er inntrykket i så fall? Har E65 idag, og er meget godt fornøyd med denne, men det er litt rimeligere å oppdatere seg på mobilfronten kontra hififronten, så jeg vurderer å anskaffe meg en n95..............

Signature

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
29
Sted
Trøndelag
heisan
kjøpte en i sommer å den funker bra får den som er ut etter mye stæsj på en telefon.
sinsykt bra bilder å minne,men GPS må du abonere på.
som sakt er det mye programmer å hjelpemiddler på denne men jeg er fortsatt en tilhenger av ericsson så det blir nåkk det neste gang.

mvh.kjell

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Krashet min gamle telefon(N70), og tenkte å kjøpe N95. Pga en "toskete selger" hos elkjøp, som forsøkte å å selge den med et abonnement som han sannsynligvis tjente mer på, stoppet jeg opp og sjekket litt.

Jeg leverte også min N70 til et autorisert Nokia verksted som fortalte følgende:

En gang før jul kommer det en oppgradert N95 som har fått "etternavnet" 8G. Der hevder Nokia å ha forbedret mesteparten av de tingene som kjøperne har klaget over; Bruker mye strøm, jobber tregt mellom programmer osv.

Derfor fikk jeg dem til å fixe min gamle telefon, slik at jeg kan bruke den til N95 8G kommer.

De de også fortalte, var at om man allerede eier en N95, kan man ta denne til en autorisert Nokia forhandler, slik at de vederlagsfritt kan legge inn en oppdatert software som gjør at telefonen fungerer bedre. De oppdateringer man kan gjøre selv, flikker bare på eksisterende program, mens verkstedet faktisk bytter det ut.

Siden de ikke tjener noe på å si dette (annet en den langsiktige effekten av fornøyde kunder) har jeg ingen grunn til å tvile på det de sa. Dessuten hadde de gjort det samme med min N70, og den ble betydlig bedre enn den var før jeg krashet den.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Den heter vel 8g fordi den har innebygget 8gb minne tror jeg....... svart finish også......

O

om.s

Gjest
"Etterfølgeren" til N95 heter N82, og for meg som ikke liker slidephones er dette tingen, og etter ukes bruk er man meget fornøyd, mer enn med SonyEricsson K850i (gav den til dama)...

N82

http://www.nokia.se/A4745504

mvh

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Har hatt to stk og er veldig fornøyd med den siste. Et minus er dog at masse datakraft krever mye strøm..
Den først hadde også en del programvarefeil og ble stjålet for en mnd. siden. Den siste er helt feilfri og her fungerer alt fra navigasjon til surfing på nettet. Det går til og med å ringe med den ; D
I N95 kan man sette inn en liten minnebrikke, micro SD. Hadde en på 2GB og det var mere enn nok for å ta bilder og lange filmer. Ser det har kommet utskiftbare 8GB micro SD minnekort nå.. På den nye N95 8GB går det ikke ann å ta ut minnebrikken, desverre..

O

om.s

Gjest
om.s skrev:
"Etterfølgeren" til N95 heter N82, og for meg som ikke liker slidephones er dette tingen, og etter ukes bruk er man meget fornøyd, mer enn med SonyEricsson K850i (gav den til dama)...

N82

http://www.nokia.se/A4745504

mvh
Og etter kun to ukers bruk var noen så "vennlige" å dynke den i sprit og sukker rett før jul dessverre, E51 har blii erstatteren og den funker utmerket...

mvh

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg vurderer å kjøpe E51 en av de nærmeste dagene.

Kan du si noe om hvordan du opplever telefonen. Barnesykdommer? Brukervennlighet?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.562
Torget vurderinger
28
oddgeir skrev:

Kan du si noe om hvordan du opplever telefonen. Barnesykdommer? Brukervennlighet?
Jeg kjøpte en E51 forleden og den funker utmerket. Nå skal du lete lenge etter noen som er mindre interessert i tekniske duppedingser enn undertegnede, men denne er ikke verre å bruke enn at selv jeg forstår det meste (selvinnsikten er ikke på topp ikveld skjønner du, men det gjør ikke noe, for det kompenserer selvtilliten for). Den har alt jeg trenger og sikkert en masse annet. Litt små valgtaster må være det eneste jeg kan komme på i farten at jeg ville forandret på, men ellers er tastene store nok. Utrolig god skjerm, og slank så den passer bra i bukselommen.

O

om.s

Gjest
oddgeir skrev:

Første inntrykket etter bare noen dager er ubetinget positivt, systemet/platformen (S60) virker kjappere og mer tillits vekkende enn hos N82 (den har også S60 som platform), og man har t.o.m kartene og gps med på kjøpet (har ikke hatt tid å forske så mye på dette enda), så klarer man seg uten 5MP kameraet så får denne en foreløbig ubetinget anbefaling, og til prisen kan jeg ikke skjønne noe annet enn at dette er ett meget godt kjøp, om man vil ha en telefon fri for spill, walkman og andre unødvendige duppeditter vel og merke....

mvh

H

hordasped

Gjest
Kan vel anbefale denne.

Kjøpte den da den ble lansert.

er vel ikke så mange andre som overgår denne.

Litt smak og behag/nødvendighet

Topp Bunn