Krashet min gamle telefon(N70), og tenkte å kjøpe N95. Pga en "toskete selger" hos elkjøp, som forsøkte å å selge den med et abonnement som han sannsynligvis tjente mer på, stoppet jeg opp og sjekket litt.
Jeg leverte også min N70 til et autorisert Nokia verksted som fortalte følgende:
En gang før jul kommer det en oppgradert N95 som har fått "etternavnet" 8G. Der hevder Nokia å ha forbedret mesteparten av de tingene som kjøperne har klaget over; Bruker mye strøm, jobber tregt mellom programmer osv.
Derfor fikk jeg dem til å fixe min gamle telefon, slik at jeg kan bruke den til N95 8G kommer.
De de også fortalte, var at om man allerede eier en N95, kan man ta denne til en autorisert Nokia forhandler, slik at de vederlagsfritt kan legge inn en oppdatert software som gjør at telefonen fungerer bedre. De oppdateringer man kan gjøre selv, flikker bare på eksisterende program, mens verkstedet faktisk bytter det ut.
Siden de ikke tjener noe på å si dette (annet en den langsiktige effekten av fornøyde kunder) har jeg ingen grunn til å tvile på det de sa. Dessuten hadde de gjort det samme med min N70, og den ble betydlig bedre enn den var før jeg krashet den.