Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    13.431
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke sultkatastrofe i Gaza, det er som hun sier det; sult og næringsmangel. Hun får det sagt...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.049
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er ganske utrolig og avskyelig at noen på høyresiden fortsatt mener at dette folkemordet, okkupasjonen og etnisk rensing kan forsvares med "7.oktober". De skulle vært sendt til Gaza og Vestbredden, med enveis bilett. Stå i matkø, mens israelske soldater skyter blink på kjønnsorganene deres (som absurd nok er stadfestet) Der skulle de fått bli, til de innser at våset i en gammel bok kun er eventyr, og at Israel er blitt det nye 'Tyskland'. Mens verden står og ser på, lammet av skyldfølelse fra Holocaust - uten å se at Israel har overtatt rollen som utrydder av 'skadedyr'. Og dette støtter altså deler av høyresiden. Avskyelig er langt fra sterk nok ordbruk om slikt.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.049
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ikke alltid jeg er enig i i alt du lirer av deg, - men her er jeg 100% enig !
    Det er jo hyggelig. Jeg tenker at verden er en bedre plass dersom folk står for noe, sier det uten filter og tar konsekvensen av hva de mener. Om noen krenkes, så har man vel truffet et ømt punkt. Det er alt for mange diplomater i verden, noe som også er en direkte årsak til at Israel fritt får begå folkemord- uten andre konsekvenser enn forsiktig fordømmelse.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.282
    Diplomater er en form for fin livsstil og ingen jobb. Kun dress og slips og mange ord og de er fornøyd med det. Reiser endel og fine hotell og god mat.
    Resultat er oftest lik null.
    Når de ser seg i speilet etter endt arbeidsdag og spør hva har du gjort i dag.? Svaret vil stort sett være ingenting, bare vært kvasi intellektuell og pratet noe hyggelig og passende for situasjonen. Noen ganger kommet frem til en enighet som ikke spiller noen rolle.
    Jeg tenker ofte på Terje R. Larsen og Mona Juul som prakteksemplar på standen. Hva gjør de nå i New York? Arbeider hardt.?
    Svært så negativ til diplomati.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.049
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    De som har oppnådd noe varig i verden, er de som står for noe. Boikott av Sør-Afrika førte til opphevelse av apartheid. Rosa Parks nektet å reise seg på bussen i Mongomery Alabama, Ronald Reagen og Mikhail Gorbatsjov fikk slutt på den kalde krigen, opprør i USA mot Vietnam-krigen fikk slutt på den, arbeiderklassens kamp og offer fikk slutt på kapitaleiernes utbytting. Tomme ord og trusler uten vilje til å stå for det løser absolutt ingenting. Høflighet mot de som fortsatt støtter Israel er det samme som å godta folkemord. Måtte de for all del føle seg krenket!

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.513
    Diplomater er en form for fin livsstil og ingen jobb. Kun dress og slips og mange ord og de er fornøyd med det. Reiser endel og fine hotell og god mat.
    Resultat er oftest lik null.
    Når de ser seg i speilet etter endt arbeidsdag og spør hva har du gjort i dag.? Svaret vil stort sett være ingenting, bare vært kvasi intellektuell og pratet noe hyggelig og passende for situasjonen. Noen ganger kommet frem til en enighet som ikke spiller noen rolle.
    Jeg tenker ofte på Terje R. Larsen og Mona Juul som prakteksemplar på standen. Hva gjør de nå i New York? Arbeider hardt.?
    Svært så negativ til diplomati.
    Gud bedre for noe utpreget sludder.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    13.431
    Torget vurderinger
    2
    En gjøk sitter og kjører tollsolo på andre siden og bestemmer satser etter hvem han liker eller ei i det landet som får tollsatsen. Det kommer nok noen veldig billige politiske poenger fremover når det ikke blir noen fremgang i «forhandlingene» med us. Erna er litt i gang...Melby kommer nok også etterhvert på banen.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.439
    En gjøk sitter og kjører tollsolo på andre siden og bestemmer satser etter hvem han liker eller ei i det landet som får tollsatsen. Det kommer nok noen veldig billige politiske poenger fremover når det ikke blir noen fremgang i «forhandlingene» med us. Erna er litt i gang...Melby kommer nok også etterhvert på banen.

Tipper tollsatsen er null prosent to dager etter at Erna har blitt president stasminister.

not.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.439
    Ref the never ending Epstein files; skal vi få gjennomslag bør vi kanskje sende noen yngre varianter enn Erna for å godsnakke med tRump
    Da kan vi heller ikke regne med at Sylvi ordner opp.
    Problemet er at de blå har de peneste kvinnelige ungdomspolitikerne, mens de røde har de mest villige....

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.574
    Torget vurderinger
    0
    Tipper tollsatsen er null prosent to dager etter at Erna har blitt president stasminister.

not.

Du bare måtte, ikke sant? INGEN omtanke for andre!
    Nå mister jeg nattesøvnen i minst en måned, fordi jeg kommer til å ligge og vri meg i senga mens jeg tenker mareritt tanker om at Erna blir stasminister!
    Takkskadufanmegha!!!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.574
    Torget vurderinger
    0
    Problemet er at de blå har de peneste kvinnelige ungdomspolitikerne, mens de røde har de mest villige....
    Lite har med andre ord endret seg siden jeg var ungdomspolitiker.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.413
    Sted
    Oslo
    Bryr voldtektsforbrytere seg om noen er villige?
    Alt ved tRump tyder på at han soler seg ved at han har makt og er mektig

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.439
    Du bare måtte, ikke sant? INGEN omtanke for andre!
    Nå mister jeg nattesøvnen i minst en måned, fordi jeg kommer til å ligge og vri meg i senga mens jeg tenker mareritt tanker om at Erna blir stasminister!
    Takkskadufanmegha!!!
    Ærlig talt er det vel mer sannsynlig at Siv Sylvi blir stasminister dersom de blå/blå går seirende ut av valget.

Bedret det nattesøvnen din? :D

Sist redigert:

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.282
    Spiller liten rolle. Bra begge de to der. Erna er for tung og oppbrukt. Poenget er å holde venstresiden ute men det går ikke denne gangen tror jeg.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.574
    Torget vurderinger
    0
    Siv???
    Det er visstnok vanlig å glemme riktig navn for tider, eg liga Kari introduserte Stoltenberg som Jonas
    Har en stund hatt en konspirasjonsteori om at AP kloner sine topp politikere. Ikke utseendet nødvendigvis men innholdet.
    Kun framtiden vil vise om Kari hadde noe rett i dette.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.071
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hm.. nå kom jeg på en gammel sketsj om sovjetiske presidenter og ledere av sentralkommiteeen.. mulig det var KLM.. men når den ene datt om dau, var det bare å hente en ny fra fryseren og stable han opp på beina.. :cool:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.049
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hm.. nå kom jeg på en gammel sketsj om sovjetiske presidenter og ledere av sentralkommiteeen.. mulig det var KLM.. men når den ene datt om dau, var det bare å hente en ny fra fryseren og stable han opp på beina.. :cool:
    Garantert KLM 😅 Mener å huske den 😅

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    1
    Har en stund hatt en konspirasjonsteori om at AP kloner sine topp politikere. Ikke utseendet nødvendigvis men innholdet.
    Kun framtiden vil vise om Kari hadde noe rett i dette.

De blir jo alle indoktrinert gjennom auf så ikke noe å lure på….

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.071
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå virker det altfor ofte som at mange anser de som overlevde Utøya som noen feige jævler alle sammen, - det er selvsagt totalt uspiselig...
    På den annen side bør det vel heller ikke være ekstra kvalifiserende for politisk arbeid....

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    1
    Noen auf`ere som overlevde 22 juli er i dag statsråder, det er nok ganske plagsomt for enkelte, jeg synes at det er utrolig godt gjort.

Hvorfor skulle det være mer plagsomt enn andre udugelige politikere og på den andre siden at man overlevde den verste terroraksjonen på norsk jord gjør deg ikke til et politisk geni så det er kanskje på tide å slutte med å dra dette frem i enhver diskusjon som forkledd hersketeknikk.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.413
    Sted
    Oslo
    Nå virker det altfor ofte som at mange anser de som overlevde Utøya som noen feige jævler alle sammen, - det er selvsagt totalt uspiselig...
    På den annen side bør det vel heller ikke være ekstra kvalifiserende for politisk arbeid....
    Utøya har sikkert gitt noen en ekstra inspirasjon til å drive med politikk, kanskje det og ikke Utøya på CV'n som har ført de fram.
    På den andre siden, 15 år etter et landsmøte i UH er helt sikkert noen av de også høyt opp i Høyre.
    Jeg mener Jensemann feilaktig, men sikkert med et ønske om å samle hele Norge, kalte det et angrep på demokratiet og Norge.
    Jeg ser, og så det, som et målrettet angrep på sosialdemokratiet og AUF spesielt.
    Om noe så ble "Utøya kortet" underspillt

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.322
    Sted
    Holmestrand
    Ikke helt sikker på hvordan du tenkrr her?
    De som var på Utøya var den kommende generasjonen av politikere,
    og de ble spesifikt utsatt for et nøye kalkulert terrorangrep nettopp av den grunnen.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    13.431
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor skulle det være mer plagsomt enn andre udugelige politikere og på den andre siden at man overlevde den verste terroraksjonen på norsk jord gjør deg ikke til et politisk geni så det er kanskje på tide å slutte med å dra dette frem i enhver diskusjon som forkledd hersketeknikk.
    Du skjønte det ikke gjorde du vel...?

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.413
    Sted
    Oslo
    Og det er nettopp slike kommentarer de selv 15 år etter må forholde seg til

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    1
    Utred gjerne hva som er galt med den kommentaren, om du mener at man skal skjermes for enhver kritikk for all fremtid må du gjerne mene og forholde deg slik til det men ikke forvent at alle andre skal det.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.413
    Sted
    Oslo
    Utred gjerne hva som er galt med den kommentaren, om du mener at man skal skjermes for enhver kritikk for all fremtid må du gjerne mene og forholde deg slik til det men ikke forvent at alle andre skal det.
    Belegg ditt utsagn om at dette "dras frem i enhver diskusjon"
    Belegg hvorfor du kaller det hersketeknikk
    Dessuten er du sannsynligvis helt ute av stand til å forstå at utsagn som dine er med å diskreditere Utøya ofrene.
    Du kommer ikke med noen kritikk av politikken, men av deres bakgrunn som ofre for terror
    Og det, det er hva jeg vil kalle hersketeknikk

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn