er ikke det å korte ned på høringsfrister slik at folk ikke rekker å svare nettopp å ikke ta hensyn til alle demokratiske spilleregler? Bare lurer.
Visst er det. En annen side av saken er at noen ganger rett og slett ikke tar seg tid til å lese det som kommer tilbake. Mener jeg postet et bilde i sakens anledning lenger opp i tråden.
Anundsen følger ikke egne regler
Hva sier dette om respekten for fagpersoners vurderinger, eller mangel på det samme?
Jeg har en klar mening om Anundsen, for å si det sånn.
Ja effektivitet er noe vi hater. Særlig da i LO-forbundene NTL og NFF.
Sjokkerende når LO er kritisk til FRP og den sittende regjeringen gitt

.
La oss få tilbake AdministrasjonsPartiet så vi er helt sikre på at absolutt
ingenting blir gjort samtidig att alle byrokrater har en trygg (om enn
meningsløs jobb).
Når fengslene er såpass fulle (etter 8 år med rød/grønn regjering) at man
må velge mellom å slippe farlige kriminelle fri - eller få en rask ekspedering
av saken med fengselsplasser (til utenlandske kriminelle) i Nederland
foretrekker tydligvis byrokratene i LO å slippe de kriminelle fri. Heldigvis
tenker Anundsen og sittende regjering annerledes. Det er hjemmel i loven
for å hurtigbehandle saker (forkortet høringstid), så kudos til justisministeren
i denne saken. Sunn fornuft er ikke en dårlig egenskap, selv om oposisjonen
tydligvis mener det.
Administrasjonspartiet har en uendelig rekke av saker som har rent ut i sanden.
Fullstendig inkompetanse, impotens og beslutningsvegring preger forrige regjering,
men dette er sjult, kamuflert og fortiet av et samlet pressekorps så kontroverser
ikke skal sverte de rødgrønne partienes omdømme og politiske oppslutning.
Se bare på månelandingen på Mongstad det utallige miliarder av
våre penger er
kastet bort - hvorpå beskjeden om nedleggelsen av projektet kommer
etter
stortingsvalget 2013. Skamme seg skulle de!
Se bare på valg av plassering av hovedsykehuset på nordvestlandet. En sak hvor
det måtte bli tapere og dermed mennesker (velgere) som ville beskylde beslutnings-
tagerne. Den forrige regjeringen klarte å drøye denne saken i 8 år for så å overlate
denne heite poteten i fanget på neste regjering. I løpet av et år er avgjørelsen tatt
og noe blir gjort. Kudos til helseministeren. Og i etterkant prøver man i rødgrønne
kretser og den korrupte pressen å slå politisk mynt på saken. Skamme seg skulle de!
Se bare på de såkalte "asylbarna". Den rødgrønne regjeringen (med AP i spissen)
beslutter (korrekt) at disse bør sendes ut så fort som mulig, men følger ikke opp saken
i visshet at dette er nok en het potet som kan føre til blest (selv med et korrupt
pressekorps) og tap av stemmer. Overlater ansvaret til neste regjering som faktisk
gjør noe med saken (om enn i strid med avtalen med KRF og Venstre - ved en feil eller ikke)
og begynner hjemsendingen. Når samarbeidspartiene lager baluba om det som i praksis
koker ned til retorikk, presterer de rødgrønne å komme med mistilitsforslag mot justis-
ministeren for å gjennomføre deres egen (i hvert fall APs politikk). Skamme seg skulle de!
Se bare på salg av Nigeriabåter hvor alt av administrativt arbeid er gjort under de rødgrønne
men salget gjennomføres 4 dager etter maktovertagelsen. Tilfeldig? (Personlig mener
jeg dette er en ikke-sak. Et krigskip strippet for våpen og elektronikk er bare en båt.
Akkurat som jeg mener at salg av "militære" lastebiler som er malt om, faktisk bare er
et salg av lastebiler).
Rekken fortsetter i det uendelige å de verste sakene har vi antagelig ikke hørt
om ennå beskyttet av den korrupte pressen.
Hva om det kom ut at helsedirektoratet informerte landets sykehus at svineinfluensa-
epidemien vi hadde for noen år siden bare var (livs-) farlig for mennesker fra miljøer der
folk ikke har omgått griser (mao. islamske land), men i den politiske korrekthets navn
fortiet dette og oppfordret alle til å ta vaksinen - med et par hundre tilfeller av narkolepsi
som resultat? Hadde det fått noen hoder til å rulle? Antagelig, siden dette ikke er
bekreftet av en eneste offisiell kilde og derfor må betraktes som en konspirasjonsteori
- enn så lenge. Hva mer lurer i kulissene?
Jeg er indelig glad for at vi har fått en regjering som faktisk viser initiativ og gjør noe,
til tross for at fagforeningene, opposisjon, de såkalte samarbeidspartiene, pressen,
byrokratene i egne departementer, interesseorganisasjoner og de generelle
propangadistene (f.ex. her på HFS) gjør alt de kan for å hindre dem. Jeg tror Anundsen
vil gå ned i historien som en av de viktigste (i hvert fall mest effektive) justisministrene
vi har hatt på meget lang tid. Hadde han ikke brukt Tønsbergs Blad til opptenning i peisen
hadde han kanskje ikke blitt utsatt for et såpass hat fra pressekorpset, selv om jeg tviler
på denne påstanden. Det er effektiviteten de ikke tåler.
Hva? Politikere som faktisk gjør noe. Nei, det kan vi ikke ha.
mvh
Gunnar Brekke