Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.254
    Sted
    Ein knaus

Inge Lønning var også teolog, då. Men aldri partileiar i Høgre.

Eg trur aldri eg har høyrt ein politikar med meir retorisk snert (på perfekt riksmål med bergensk aksent) enn Inge Lønning.

Medan dagens Høgre ser ut til å ha litt startvanskar med valkampen. Korleis ein skal forstå siste meiningsmålinga (TV2), er litt usikkert, men der ser det ut som Høgre framleis er tredje største partiet i landet, med ganske stor avstand ned til nr. fire: Raudt! Med andre ord, små- og mellompartia er nærast utraderte i den målinga.

Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.493
    Ikke alt som er heeelt korrekt her tror jeg men i slekt med Inge Lønning er han jo...Per var vel biskop?
    Sry, Inge Lønning skulle det være som var faren - Per er også i slekt. Rettet i opprinnelig post. Partileder var Inge Lønning heller aldri, som Tweedjakke påpeker.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.950
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    I hele min tid har KrF vært en blanding av mørkemenn og nestekjærlighet.
    Noen som husker Kåre Kristiansen?
    Min favoritt grafitti fra 80tallet var: Samma hvem som vinner, bare Kristiansen forsvinner
    For meg; like greit at hardlinerne overtar
    "Fløtt den klamme prestanda di!". Hanna Kvanmo til Kåre Kristiansen da han la handa på skuldra hennes. Krf har alltid vært on the dark side.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.013
    Sted
    Oslo
    Nettavisen har ei måling som peikar litt i motsett retning. Konklusjonen er derimot ganske lik: Dersom V og KrF bikkar 4%, vert det borgarleg regjering til hausten.

Husker noen valgkamper siden da en del høyre folk stemte taktisk på Venstre. Dengang var det ikke tvil om hvem som var storesøster på den siden.
    Er ikke så sikker på at Erna er så fysen nå, på å ligge enda mere under Sylvi

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.254
    Sted
    Ein knaus
    Husker noen valgkamper siden da en del høyre folk stemte taktisk på Venstre. Dengang var det ikke tvil om hvem som var storesøster på den siden.
    Kan det ha vore 2013, og Høgre ville hjelpa Venstre å få sistemandatet i Oslo (der det stod mellom V og SV, eller noko)? Høgre tapte jo ikkje direkte mandat på det, men det krev sterk mage for å setja igang ein slik operasjon.

Sist redigert:

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.013
    Sted
    Oslo
    Kan det ha vore 2013, og Høgre ville hjelpa Venstre å få sistemandatet i Oslo (der det stod mellom V og SV, eller noko)? Høgre tapte jo ikkje direkte mandat på det, men det krev jo sterk mage for å setja igang ein slik operasjon.
    Vi er vel en del som ikke er gift med et parti, men ønsker at den ene eller andre siden skal vinne.
    Har selv stemt på andre valget mitt fordi jeg mente det var valg taktisk lurt, med et nødskrik endte det bra, men det var touch and go

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.493
    Som jeg nevnte tidligere i denne(?) tråden så lurer jeg genuint hvor Høire har vært siste godt over halve året. Har knappest høre noe til de og om mulig enda mer fra Erna Solberg. Det er, som det riktig nok var for AP før SP forsvant og Stoltenberg kom i, ikke spesielt lett å se hva som skal snu dette. Det hele virker temmelig tafatt og temmelig langt unna de faktiske begivenhetene i disse tider.

Selv om det neppe er slutt på de personlige ambisjonene til nye og gamle kuppkandidater i AP så har det i det minste forsvunnet fra offentligheten. Selv Trond Giske har det vel blitt omtrent helt stille rundt. De har formodentlig innsikt nok til å skjønne at timingen nå ville være, la oss si "mindre heldig" for å lansere seg selv som den nye vinen. Med fare for å være fordomsfull så liker jeg ikke spesielt godt tanken på f.eks Tonje Brenna sitte i det ovale kontor for å snakke med Drumf eller reise rundt i Europa for å pleie forholdet til allierte nåde militært og øknonomisk.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    13.060
    Torget vurderinger
    2
    Med fare for å være fordomsfull så liker jeg ikke spesielt godt tanken på f.eks Tonje Brenna sitte i det ovale kontor for å snakke med Drumf eller reise rundt i Europa for å pleie forholdet til allierte nåde militært og øknonomisk.
    Her er jeg enig med deg, jeg håper at det dukker opp noen andre kronprinser/kronprinsesser etter hvert med den rette tyngden i tidene vi lever i. Også usikker på om jeg ser for meg Vestre der...

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.506
    Torget vurderinger
    0
    Erna erkjenne at hun har gjort noe feil? Neppe.
    Erna erkjenne at hun har gjort noe feil?
    Blir ikke dette det som på ny norsk kalles "contradiction in terms".

Norske rettskrivingsregler sier vel at "Erna erkjenne" og "feil" ikke kan brukes i samme settning?

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.013
    Sted
    Oslo
    Erna erkjenne at hun har gjort noe feil?
    Blir ikke dette det som på ny norsk kalles "contradiction in terms".

Norske rettskrivingsregler sier vel at "Erna erkjenne" og "feil" ikke kan brukes i samme settning?
    Hun ville iallefall ikke brukt akkurat de ordene

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.506
    Torget vurderinger
    0
    Nå vil Bjuland ha mer kristendom i skolen. Kristne verdier er bedre enn andre mener han. Jeg håper sånne kristne mørkemenn som han får minst mulig makt.
    Må vel si meg enig i at de kristne verdiene er en smule bedre enn mange av alternativene. Selv om det finnes mørkemenn og små sære menigheter så
    har vi da faltisk fått en smule skikk på kristendommen og "Kirken, den Norske" som det sto i telefonkatalogen. Slike som ønsker å kaste homofile ned fra
    hustak er faktisk i min ringe oppfattning "noe værre" enn Bjuland. Selv om jeg selvsagt helst skulle ha sett at politiske partier med religiøs agenda ble helt
    og fullt forbudt! Et demokratisk paradoks men det får nå stå sin prøve!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.506
    Torget vurderinger
    0
    Eg trur aldri eg har høyrt ein politikar med meir retorisk snert (på perfekt riksmål med bergensk aksent) enn Inge Lønning.

Einar Førde var vel den med mest snert i sine kommentarer, dog var han vel nynorskmann.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.506
    Torget vurderinger
    0
    Er dette mannen Høyre skal satse på? Når jeg hører han prate trur jeg det ikke er noe sjakktrekk. Det samme som med Svenneby.
    Skal ikke legge meg opp i hvem Høyre skal satse på, men de burde for alt i verden IKKE satse på Erna!

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.013
    Sted
    Oslo
    Blant de lamme er den blinde konge..

tenk bare på Høyres uforståelige og uavklarte strøm pakke, Garanterer valgnederlag for Høyre
    For så stor tillit har hun til vanlige folk at om strømmen koster 40 øre + ca 20 øre til, da vil vanlige folk sløse i vilden sky, kanskje tilogmed henge panelovner på utsiden av huset?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.950
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    For så stor tillit har hun til vanlige folk at om strømmen koster 40 øre + ca 20 øre til, da vil vanlige folk sløse i vilden sky, kanskje tilogmed henge panelovner på utsiden av huset?
    Det hun, og mange andre med nok pæng ikke forstår, er at det er ØNSKELIG med økt forbruk- hos de som ikke har råd til et normalt forbruk av strøm. Slik forståelse finner en ikke i koridorene på BI eller et Excel-ark...

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.369
    Torget vurderinger
    2
    Med nettleie blir prisen ca 1 krone.. mer enn nok for noe som koster 8 øre å produsere, Fra våre felles eiendom, naturen. Men det skjønner ikke Erna.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.950
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Med nettleie blir prisen ca 1 krone.. mer enn nok for noe som koster 8 øre å produsere, Fra våre felles eiendom, naturen. Men det skjønner ikke Erna.
    Erna er bare litt verre enn de andre. Bortimot alle tror de at det grønne skiftet skal finansieres med avgifter, noe som er det mest usosiale som vel overhodet er mulig. Det eneste en oppnår, er å øke forskjellene i samfunnet.

Billbob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    702
    Er Høyre fornøyd med at folket får 600 kr mindre i strømregning? :oops: Eller mener dem at strømregningen blir 600 kr billigere enn Norgespris? Skulle likt å se det regnskapet.

– Vår løsning er bedre for forbrukerne og for næringslivet og som legger bedre til rette for energiøkonomisering, sier Høyre-leder Erna Solberg til NRK

– Vi kan ikke ha et system som gjør det ulønnsomt for folk å spare strøm.

Norgespris er en dyr og dårlig løsning for forbrukere og bedrifter, fortsetter hun.

– Det er sluttsummen på strømregningen som teller. Strømregningen blir minst 600 kroner billigere med vår løsning, hevder Solberg.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.254
    Sted
    Ein knaus
    Er Høyre fornøyd med at folket får 600 kr mindre i strømregning? :oops: Eller mener dem at strømregningen blir 600 kr billigere enn Norgespris? Skulle likt å se det regnskapet.
    Eg kan rett og slett ikkje fatta at Høgre trur at dette er ei vinnarsak. Sjølvsagt vil det «lønna seg» å spara straum med Norgespris, det vil det løna seg lineært med antal kWh du sparar. Det som ikkje vil løna seg (litt avhengig av kva dei tenkjer) er å flytta rundt på forbruket ila døgnet, vaska kle om natta osb. Men så skal det visst kanskje vera fastpris likevel:

Ordningen innebærer at du kan velge gunstige fastprisavtaler og få en direkte støtte på strømregningen når prisen er høy.
    Slik eg tolkar Thorheim: Dei 600 kronene skal koma av at Norgespris vil auka forbruket, og dimed nettleia, medan Høgre vil redusera nettleiga. Høgre har for så vidt rett i at for NO4 er ikkje Norgespris akkurat veldig billig (ikkje for NO3 heller), men slik Ap framstilte det i vinter skulle det vera fritt val mellom "Norgespris" og dagens ordning?

Eg trur Høgre hadde tent veldig mykje på å berre vedgå at der hadde Ap ei heilt grei løysing: «vi går for den».

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.493
    Eg trur Høgre hadde tent veldig mykje på å berre vedgå at der hadde Ap ei heilt grei løysing: «vi går for den».
    Vi får se hva Norgespris faktisk blir til slutt. Det har blitt meg fortalt at det var null, zip, nada utredning eller folk som skjønner noe av kraftsfæren i Norge involvert. Det gir selvsagt mening politikktaktisk for AP, spesielt etter skilsmissen fra SP, men konseptet er utstudert tullete på de aller fleste andre måter. Det er en ren politisk konstruksjon ala "vi må finne på noe". Noe som også, i parantes bemerket, valutaen Euro er. Det er knapt mulig å finne en økonom som den gang da mente at det var en strålende ide men veldig lett å finne eksemplarer av rasen som mente at det var stupdumt.

• Liker
    Reaksjoner: cox

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.506
    Torget vurderinger
    0
    "Felles nasjonalt eierskap" er et begrep man ikke på noen måte forstår betydningen av eller makter å ta inn over seg verdien av i Høyrs Hus!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.506
    Torget vurderinger
    0
    Erna er bare litt verre enn de andre. Bortimot alle tror de at det grønne skiftet skal finansieres med avgifter, noe som er det mest usosiale som vel overhodet er mulig. Det eneste en oppnår, er å øke forskjellene i samfunnet.
    Hvilket kan synes å være et politisk mål, også hos de som med sterk stemme hevder det motsatte!

Uten sosiale forskjeller i samfunnet faller vel på mange måter "bunnen ut av" enkelte partier?

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.189
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner ikke alt dette snakket om Norgespris på strømmen, noen som vet når valget er og når den prisen skal innføres?

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.190
    Vi får se hva Norgespris faktisk blir til slutt. Det har blitt meg fortalt at det var null, zip, nada utredning eller folk som skjønner noe av kraftsfæren i Norge involvert. Det gir selvsagt mening politikktaktisk for AP, spesielt etter skilsmissen fra SP, men konseptet er utstudert tullete på de aller fleste andre måter. Det er en ren politisk konstruksjon ala "vi må finne på noe". Noe som også, i parantes bemerket, valutaen Euro er. Det er knapt mulig å finne en økonom som den gang da mente at det var en strålende ide men veldig lett å finne eksemplarer av rasen som mente at det var stupdumt.
    Angående Euro , jeg kjenner kun to professorer i økonomi, men begge mener at Euro er en bra ting. Det holder for meg. De jobber for øvrig i to vidt forskjellige institusjoner.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.493
    Angående Euro , jeg kjenner kun to professorer i økonomi, men begge mener at Euro er en bra ting. Det holder for meg. De jobber for øvrig i to vidt forskjellige institusjoner.
    Euro var et fransk politisk prosjekt for å motvirke at Tyskland ble for dominerende i EU. Det var basert på en del merkelige ting (som at det var vanskelig å sammenligne priser på tvers av landegrenser med ulike valutakurser - noe harryhandlere i alle land ser ut til å ha klart rimelig greit i tiårene etteråp), samt ikke minst antagelsen om at europeiske øknonomer skulle konvergere, noe som definitivt ikke skjedde. For det mest opplagte eksempelet så ble mye "enkel" produksjon i sørlige europa utradert da det ble poppis å flytte til østen samtidig som Tyskland kunne eksportere bøtter og spann av avansert industriateriell godt hjulpet av en euro som var mye svakere enn hva d-marken ville vært på det tidspunktet. Eller at Irland, gjennom Euroen, fikk en boliglånsrente på rundt 2% mens lokale forhold tilsier kanskje 6-7%. Eurosonen har ennå ikke klart å utvikle et kapitalmarkedet som er i nærheten av det amerikanske målt i omfang og dybde, til tross for at Eurosonen har langt flere innbyggere og frem til for ca 10 år siden også var en større økonomi. Nasjoner sørover i Eurpa har også lastet opp på rimelig gjeld og lånekostnadene (og følgelig viljene til å gjøre strukturelle reformer) ville nok vært betydelig høyere om risikoen ble satt på egen hånd. Dette har riktig nok korrigert en del siden den europeiske gjeldsprisen rundt 2016 og ulike nasjoners statsgjeld denominert i Euro handles nå på ganske varierende kredittspreder over Tyskland (som alltid har hatt de laveste statsrentene). For noen måneder siden fikk man like mye rente om man lånte penger i 10 år til Hellas eller Frankrike;)

Nå er det selvsagt en del praktiske sider ved Euroen, det er ikke det. Men de strukturelle problemene en felles valuta har medført de siste par tiårene er ikke akkurat trivielle.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.493
    Det rakner for Erna | DN

Erna Solberg var en stjerne, nå er hun en kork på vannet. Sylvi Listhaug knuser Høyre, og Arbeiderpartiet har våknet fra politisk koma.

På ett år har Høyre falt med nesten ti prosentpoeng på snittet av meningsmålingene. Partiet skraper nå rundt 15 prosent, mens Arbeiderpartiet har 30. Opposisjonsleder Erna Solberg var en suksess så lenge Støres regjering med Senterpartiet fremsto som et sammenhengende politisk mageplask. Etter at Ap kvittet seg med Sp og ble seg selv igjen, har det raknet for Høyre. Det har ikke vært mulig å se et eneste effektivt mottrekk fra Solberg mot den nye regjeringen med Jens Stoltenberg som gallionsfigur, los, styrmann og reder.

De som er lei av de rødgrønne, går nå til Frp. En meningsmålingsanalyse fra nettstedet pollofpolls.no viser at Solberg har mistet 96.000 velgere til Listhaug. Heller ikke Frp er uberørt av Aps suksess de siste månedene, men de gjør det mye bedre enn Høyre.

Det blir neppe noe regjeringsskifte hvis ikke Solberg kommer i form. Det er fullt mulig for de borgerlige å vinne et valg selv om Støre får over 30 prosent. Det klarte Erna Solberg i 2013. Men hele det borgerlige prosjektet hviler på at Høyre er størst, og dermed har lederrollen. Frps suksess veier ikke opp for Høyres fiasko, særlig ikke når hovedgrunnen til Listhaugs oppslutning er at hun stjeler Høyres velgere.

Mange borgerlige klør seg i hodet og lurer på hvorfor Høyre stuper. Mange bruker også tiden på å plassere skylden utenfor egne rekker. Jens Stoltenberg er pressens yndling, Ap lyver om egen politikk men blir aldri avslørt, ingen får med seg at dagens populære regjering faktisk sliter på Stortinget og det meste er galt med alt og alle. Til og med når Arbeiderpartiet snakker pent om private barnehager, vil eksperimentere med skattekutt til unge eller sier at havvindsubsidier ikke har livets rett, klarer ikke Høyre å la være å være sure i tonen.

Inntrykket som fester seg er et parti som har gått surt. Som bruker store krefter på å bortforklare egen misére med ytre faktorer. Som om det er noe urettferdig ved at Jonas Gahr Støre ikke lenger leder en regjering som er så håpløs at selv en lobotomert Høyre-leder kunne vunnet valget på walkover.

I Erna Solbergs glansdager før valget i 2013, var det et mantra som gjaldt: Snakk om egen politikk, ikke de andres.

Den gangen hadde hun politikk å snakke om. Solbergs Høyre var et parti som tilbød all den tryggheten og rettferdigheten Ap tradisjonelt hadde hatt eierskap til, men som ville gjøre ting mer effektivt og med bedre resultater. Flere veier, bedre skole og en mer effektiv stat som gjorde at man kunne kutte litt i skattene. En effektiv motvekt til det mange oppfattet som et handlingslammet Ap som hadde gått tomt for ideer etter å ha styrt i åtte år.

Hva Høyre tilbyr i dag, er ikke helt enkelt å forstå. Annet enn at man kan få det samme som man hadde for fire år siden. Det var kanskje forlokkende så lenge Støre og Vedum ledet en regjering som var den minst populære i manns minne. Men hva som nå er budskapet er uklart.

En stund var det skattekutt for de som eier norsk næringsliv. Høyres problem er at det som virkelig er opptatt av det nå, stemmer Frp. I skattedebatten som ruller på siden av de tradisjonelle mediene, fremstilles Solberg og Støre som to like størrelser. Representanter for alt som er galt med politikken, og alt som står i veien for verdiskaping og vekst.

Solberg prøver kanskje å finne noen nye veier til folks hjerter og hjerner, men det er vanskelig å se at hun og Høyre for tiden har noe annet kjernebudskap enn «Erna Solberg». Politikken, i den grad den finnes, er vanskelig å få fatt i. Noen ganger er det som å forsøke å lytte på hva folk i leiligheten ved siden av snakker om. Du hører at de sier noe, men du klarer ikke å få fatt i det.

Den ytre roen som lenge var en av Solbergs styrker, fremstår nå mer som uengasjert. Jo da, vi må gjerne vinne dette valget, men er det så farlig liksom. Solberg har lite av den innbitte viljen som preger Ine Eriksen Søreide, eller for den saks skyld Peter Christian Frølich, når de snakker om det som virkelig opptar dem. Høyres problem med de to er at det de står for i utenriks- og forsvarspolitikken er veldig nært det Støre, Stoltenberg og Espen Barth Eide sier.

Det har ikke kokt over i Høyre ennå. Den åpne samtalen om hvorvidt partiet ville gjort det bedre med en annen leder har ikke startet. Men det hviskes litt her og der. Noen forsiktige forsøk på kontrafaktisk historieskriving. Tenk om hun hadde gitt seg da muligheten var der rundt aksjeskandalen …

Mye kan skje i månedene som gjenstår til valgkampen begynner for alvor midt i august. Men hvis Høyre ligger under femten prosent når den begynner, blir Erna Solbergs siste akt i politikken et trist punktum.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.493
    Det virker ikke som Høire har hatt noen plan B, da plan A var å la den uhellige alliansen av AP/SP og med SV hengende i buksa steke i sitt eget fett. Man skulle anta at noen en eller annen gang har stillt seg spørsmålet "Hva om SP går ut av regjeringen i god tid før valget?" Det virker det i alle fall sett utad fra som de ikke har tenkt på i det hele. En plan har de i alle fall ikke. Selv om jeg, som stort sett alle andre, ble overrasket over at Stoltenberg vendte hjem burde det også være på blokken til de som har en jobb til å legge strategier. Nå fremstår det som helt mørkt. At FrP kan bli større enn Høire, og da i sikkert betydelig grad stjele velgere fra Høire virker det heller ikke som de har tenkt noe særlig på.

Det lille partiet har kommet med har stort sett vært mageplask, kanskje med "tryggpris" som et Nachspiel-svar på APs "Norgespris" som det absolutte knullpunkt, for litt krampeaktig lure inn Fløgstad når anledningen byr seg.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    14.450
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Kanskje Høyre må se over politikken, kanskje det er den som ikke appellerer til folk?

Det var nå noe slikt Ap, lettere hånlig, ble oppfordret til i alle fall. :sneaky:

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.254
    Sted
    Ein knaus
    At FrP kan bli større enn Høire, og da i sikkert betydelig grad stjele velgere fra Høire virker det heller ikke som de har tenkt noe særlig på.
    Frp har også spelt svært klokt (pføy) siste året, der dei «nasjonalkonservative» og «fjøsgubbe-aktige» har vore kraftig haldne tilbake (sikkert litt pga at alt som kan smaka av Trump er veldig lite pop for tida). Tilbake står eit vesentleg meir typisk marknadsliberalistisk parti, men med den typiske Frp-retorikken som eit underforstått bakland (td at «Stem Frp» visstnok vert brukt som ein rasistisk kommentar på TikTok).

Høgre, derimot, har ikkje hatt mage til å køyra særleg hardt mot Frp, sikkert for å bevara borg(arleg)freden og ikkje gjera ei borgarleg regjering umogleg. I ein valkamp mot Ap/Sp kunne dette kanskje hatt noko føre seg.

Nei, eg trur analysen din har mykje føre seg. Vi får sjå utover sumaren, sjølvsagt.

Edit: Pollofpolls får ofte bakdata i dei store målingane, med slikt som lojalitet og overgang. Sist eg såg (TV2-målinga ca 1. juni) var det betydeleg rørsle frå Høgre til Frp.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn