Nok en kabelskeptiker

O

om.s

Gjest
Ja, sant det, men...

Og om man ikke hadde til hensikt å forsøke å drite ut noen så passet kanskje ikke kommentaren:

...så godt?
Man kjenner da sitt publikum isen, man får snakke så de forstår det, og tydeligvis gikk det hjem. ;) ...

mvh

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.838
Sted
Østfold
Det påfallende er jo at påstanden om at drittslenging går en vei kommer etter det innlegget.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.676
Torget vurderinger
3
Bare så det er sagt;

Det er forskjell på nonstop, alle fargene har sin smak.

:D

O

om.s

Gjest
Jeg er sikkert litt blind for løsaktige beskyldninger rettet mot de troende, men tilsvarende fra de troende er jo heller ikke noe nytt fenomen. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg direkte og indirekte (litt avhengig av min egen «gruppeidentitet») er blitt beskylt for å 1) ha for dårlig anlegg, 2) ikke ha vsaket ørene, og 3) ha for dårlig hørsel. Jeg kan ikke si at jeg tar meg nære av noe av dette, men for forumet som helhet hadde det vært en fordel om slike løsaktigheter kunne begrenses noe mer. Forøvrig tror jeg det er nokså likelig fordelt.

mvh
KJ
Ikke for at jeg tror den vil gjöre noen forskjell så lenge artikkelen ikke går i skeptikerenes fordel, men den belyser at det ikke er ett lokalt HFS problem dette jeg antydet, om hvem som oftest "kaster den förste steinen" i slike diskusjoner, for å bruke dette billedspråket som ble innfört i en annen kabel tråd....

http://stereophile.com/artdudleylistening/806listen/

mvh

O

om.s

Gjest
Det påfallende er jo at påstanden om at drittslenging går en vei kommer etter det innlegget.
Ja synes du ikke!, men hey!!, hvem bragte metanolen på banen? og ikke var vel det i noen positiv kontekst...

mvh

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.838
Sted
Østfold
Eh, det var i relasjon til begrepet "Blindfest". Som du kanskje vet drikker en del mennesker sprit på fest, og som du kanskje også vet (forhåpentlig vis ikke av egen erfaring) blir man lett blind av å drikke metanol.

B

Back_Door

Gjest
Hva er det motsatte av å være skeptisk i denne sammenhengen..?

O

om.s

Gjest
Eh, det var i relasjon til begrepet "Blindfest". Som du kanskje vet drikker en del mennesker sprit på fest, og som du kanskje også vet (forhåpentlig vis ikke av egen erfaring) blir man lett blind av å drikke metanol.
Jo da! ser relasjonen, men konteksten oppfattes alikevel ikke positiv om en ser det ifht temaet på tråden, men iflg JB fra en annen tråd, så skorter det visst på  humor her i gården, er visst noe jeg får slite med dette (kanskje beste for egen del å henge på denne ;) )......

mvh

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Uansett pris, farge, smak og lengde på kabler, så må de matche resten av komponentene, hvis ikke så er du jo like langt :-[
Noen en "heldige" å kan bruke lite tid og penger på kabler, andre må bruke mye tid og penger på kabler..

Litt stygg her nå, men prøv å sett anlegget i et annet rom, så har du større forskjell på lyden enn forskjell på den ene og den andre kabelen..
Å bytte rom kan fort ende opp med kabel bytte også..

Personlig så prøver jeg å få mest mulig lyd pr krone, så jeg har ikke brukt mye penger på kabler, men jeg tror ikke det er så veldig mye mer å hente på andre kabler enn de jeg har i dag..
Hvertfall ikke som kan forsvare prisen.!

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Bare så det er sagt;
Det er forskjell på nonstop, alle fargene har sin smak.
For at alle skal være fullstendig klar over de forskjellige smakene på non-stop, har jeg forsket litt på dette meget viktige temaet.
Ifølge Freia så er det slik:
Rød non-stop smaker bringebær, grønn smaker en blanding av eple og ananas, gul smaker sitron, orange smaker apelsin, og både de brune og svarte non-stopene smaker vanilje.

Så til blindtesten:
7. klasse ved Hillestad skole utførte eksperimentet.
Før testen mente 50% at det ikke var forskjell på smaken......  :eek:
Under testen kunne 31% kjenne smaken når de så fargen på non-stopen. Når de ikke kunne se den, så klarte 40% å kjenne igjen smaken.
:D

P

Parelius

Gjest
F.eks, men det betinges ikke av prisen på kabelene, imo....
Hører du sier det, men der tar du feil. Hvis det ikke var en "korrelasjon" mellom pris og ytelse for "de lykkelige", så ville vi også innen den subjektive sfære stå overfor det totale kaos, og forskjellen på kabler ville ha forsvunnet (som krigssone). Dette med pris som uinteressant er en talemåte.

DIsElMiNk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2002
Antall liker
0
Hvordan kan han ta feil hvis det er hans oppriktige mening? ???

O

om.s

Gjest
Hører du sier det, men der tar du feil. Hvis det ikke var en "korrelasjon" mellom pris og ytelse for "de lykkelige", så ville vi også innen den subjektive sfære stå overfor det totale kaos, og forskjellen på kabler ville ha forsvunnet (som krigssone). Dette med pris som uinteressant er en talemåte.
Merkelig det der, at andre tror de vet mer om hva man selv mener enn hva man gjör selv!.

Fornöyd er kanskje ett mer passende ord i denne sammenhengen enn lykkelig, da lykke for meg (i den störste og alvorligste betydningen) ikke er knyttet direkte opp mot materielle ting, men det er en annen diskusjon...

Fornöyd for at, kablene, (som nå også er redusert med 40%) gjör den beste jobben (av de man har testet til nå) i det gitte anlegget, (mitt), som de er plassert i...

mvh
mvh

O

om.s

Gjest
Vi tar da ofte feil, om aldri så oppriktig. Ser ikke problemet.
Unnskyld at jeg bruker ett enkelt og folkelig språk her, men det der er "skit snakk", i den praktiske verden iaf ;) ...

mvh

K

kbwh

Gjest
For all del. Ned med det tenkende menneske.

Får lyst på en Grolsch. Tar en imaginær en i morgen kveld tenker jeg.

O

om.s

Gjest
For all del. Ned med det tenkende menneske.

Får lyst på en Grolsch. Tar en imaginær en i morgen kveld tenker jeg.
Det der er åndsnobberi Valentino!, ingen andre enn deg har antydet noe om det du her forsöker å vri det til...

mvh

DIsElMiNk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2002
Antall liker
0
Vi tar da ofte feil, om aldri så oppriktig. Ser ikke problemet.
Her må jeg si meg enig med om.s, det der er okselort. Hvis du klarer å forklare meg sammenhengen mellom prisen og lydkvaliteten til kabler skal jeg si takk og så holde kjeft. Alternativt kun holde kjeft, for dette bærer ikke noe sted (hvis tidligere kabeldebatter tas i betraktning) ;)

B

Back_Door

Gjest
Nei, lad oss tage en diger Aquavit, livets vann, dyrke lykken og glemme all skepsis!!

O

om.s

Gjest
Nei, lad oss tage en diger Aquavit, livets vann, dyrke lykken og glemme all skepsis!!
Det låter som ett bedre forslag, tror nesten jeg må unne meg en når jeg vel kommer hjem fra jobb her, skål!!..

mvh

P

Parelius

Gjest
Her må jeg si meg enig med om.s, det der er okselort. Hvis du klarer å forklare meg sammenhengen mellom prisen og lydkvaliteten til kabler skal jeg si takk og så holde kjeft. Alternativt kun holde kjeft, for dette bærer ikke noe sted (hvis tidligere kabeldebatter tas i betraktning) ;)
Tja, noen burde kanskje foreta en undersøkelse mellom pris og hysterisk omtale på kabler, slik det kommer frem i tester på glanset papir og andre omtaler. Jeg sier ikke at det alltid er slik - selv subjektivister er av og til uenige! -, men jeg har nå en antagelse om at korrelasjonen ikke vil være fraværende.

Når det gjelder forklaringer, så kan vi her helt se bort fra det. Forklaringer fins ikke her, noe som enhver subjektivist lykkelig takker Vår Herre for. I omtalen av egen opplevelse er vi alle guder.

DIsElMiNk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2002
Antall liker
0
Det ble ingen forklaring, men jeg fikk ihvertfall en god latter ;D Takk skal du ha Parelius!

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.346
Torget vurderinger
1
Tja, noen burde kanskje foreta en undersøkelse mellom pris og hysterisk omtale på kabler, slik det kommer frem i tester på glanset papir og andre omtaler. Jeg sier ikke at det alltid er slik - selv subjektivister er av og til uenige! -, men jeg har nå en antagelse om at korrelasjonen ikke vil være fraværende.

Når det gjelder forklaringer, så kan vi her helt se bort fra det. Forklaringer fins ikke her, noe som enhver subjektivist lykkelig takker Vår Herre for. I omtalen av egen opplevelse er vi alle guder.
Pokker ... det er på tide å skifte bransje ... for et velsignet markedt .. å tilby guddommelige opplevelser til allmuen ... til en symbolsk pris, det guddommelige tatt i betraktning ... så synd jeg er en forholdvis jordnær og ærlig sjel ... trur eg.

mvh
KJ

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Fornöyd for at, kablene, (som nå også er redusert med 40%) gjör den beste jobben (av de man har testet til nå) i det gitte anlegget, (mitt), som de er plassert i...
Cardas.?
I såfall så må jeg si meg enig i at de gir meg mye mer enn prisen skulle tilsi, selv gamle og billige varianter låter helt konge i mitt oppsett 8)

O

om.s

Gjest
Cardas.?
I såfall så må jeg si meg enig i at de gir meg mye mer enn prisen skulle tilsi, selv gamle og billige varianter låter helt konge i mitt oppsett 8)
Stemmer!, mitt exempel var med Cardas Golden Reference, prissenkt fra 10800,- til 6600,- pr/m.

www.audioart.no

mvh

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Det havde nok lydt bedre hvis du havde betalt 15.000 måske du stadig kan nå det?
Jeg kan se en sammenhæng alkoholikere kan ikke høre forskel på kabler. Det stemmer overens med mine egne observationer jo mere rødvin jo bedre lyder det.

O

om.s

Gjest
Det havde nok lydt bedre hvis du havde betalt 15.000 måske du stadig kan nå det?
Jeg kan se en sammenhæng alkoholikere kan ikke høre forskel på kabler. Det stemmer overens med mine egne observationer jo mere rødvin jo bedre lyder det.
Nei, unnskyld, det blir feil å ikke si hva man egentlig mener, dust! (det er veldig injurierende saker du antyder her...) veldig unødige antydninger...

muvh

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Nei, unnskyld, det blir feil å ikke si hva man egentlig mener, dust! (det er veldig injurierende saker du antyder her...) veldig unødige antydninger...

muvh
injurierende ? har du meldt deg inn i FRP eller ? ;D (er det ikke de som driver og saksøker hverandre for injurier hele tiden ?)

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Kender firma som måtte sætte priserne kraftigt op på deres kabler mm. for at der blev udvist interesse for deres produkter og sådan tror jeg det er helt generelt med HiFi. Men det var ikke meningen at såre så dybt---undskyld hvis du følte dig truffet.

O

om.s

Gjest
Men det var ikke meningen at såre så dybt---undskyld hvis du følte dig truffet.
Ingen er såret her, men din sammenligning forøvrig falt meg særdeles usmakelig...

mvh

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Jeg har ikke helt forstået hvad <om,s > fandt usmageligt ,det jeg finder usmageligt er at flertallet vurderer HIFI efter prisen og bare det sidste nye er godt. Undertegnede går aldrig på HIFI udstillinger for lyden er så dårlig som regel at man kan løbe grædende bort. Mange gange er det billige det bedste. De kabler jeg har bliver aldrig nogen sinde skiftet til noget andet . De er nemlig nonstatic.

Topp Bunn