Noen streamingtjenester som lar deg sortere/samle hele album?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Stort sett fornøyd med Spotify, men jeg savner bedre organisering av album man har "likt/lagret som favoritt".

    Det jeg egentlig kunne ønske meg var å feks ha en liste som heter feks Klassisk, og at man velge å lagre forskjellige album under denne listen.
    Hvis jeg i dag velger å lagre et album til en spilleliste, så legger den inn alle sporene fra albumet i listen. Og det er jo i de fleste tilfeller helt meningsløst.

    Egentlig trenger det ikke være en liste heller, men kunne bare vært å kunne kategorisere albumene under egenvalgte emner/overskrifter.

    Er det noen av de andre streamingtjenestene der ute som har denne muligheten?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hvis du oppretter en spilleliste med eget navn i Spotify, og ikke ønsker alle sangene på et album inkludert, så kan du jo bare trykke på sangen du liker og legge til denne i en valgfri spilleliste?
    Eller, du kan også legge til hele album i en valgfri, navngitt etter eget ønske spilleliste.

    Her har jeg f.eks en liste jeg har laget, med enkelte sanger tillagt. La nå til et album fra The Who i samme liste for å vise.

    059FFC44-6212-479B-BA82-14B8F7683662.png
     
    Sist redigert:

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.709
    Antall liker
    5.901
    Noe alla dette hadde vært fint.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hvis du oppretter en spilleliste med eget navn i Spotify, og ikke ønsker alle sangene på et album inkludert, så kan du jo bare trykke på sangen du liker og legge til denne i en valgfri spilleliste?
    Eller, du kan også legge til hele album i en valgfri, navngitt etter eget ønske spilleliste.

    Her har jeg f.eks en liste jeg har laget, med enkelte sanger tillagt. La nå til et album fra The Who i samme liste for å vise.

    Vis vedlegget 872617
    Takk for svar, men er det som 1/2 Tam skriver jeg ønsker meg.
    Vet man kan legge til en og en sang, men tenker i tilfeller hvor man vil gruppere flere album ift sjanger.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noe alla dette hadde vært fint.
    Takk for link - er akkurat noe sånt jeg så for meg! :)

    Da kan man feks ha julealbum som vist her, eller en samling pr sjanger etc.
    Den såkalte Spotify Platinum med CD-kvalitet skal ha mer avanserte muligheter på "playlist/library" så mulig det er noe som på bildene her på vei..

    1669720463898.png


    1669720163100.png


    1669720174567.png
     
    Sist redigert:

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ah, slik ja. Rett og slett en folder struktur. Finnes vel streamere som har dette, uavhengig av tjeneste (Lumin?)
    Men har bare erfaring fra Spotify og noe Tidal selv.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ah, slik ja. Rett og slett en folder struktur. Finnes vel streamere som har dette, uavhengig av tjeneste (Lumin?)
    Men har bare erfaring fra Spotify og noe Tidal selv.
    Ja kan jo hende Roon eller enkelte streamer-produsenter har dette i appene sine.
    Men burde jo egentlig være en enkel greie for streamingtjenestene når man allerede har valget med å lagre et album som favoritt.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hva med å legge til en sang pr album i en spilleliste, dersom du vil høre hele albumet trykker du bare på lenken der albumnavnet står
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hva med å legge til en sang pr album i en spilleliste, dersom du vil høre hele albumet trykker du bare på lenken der albumnavnet står
    Det er jo selvfølgelig en måte man kan omgå problemet på for delvis å løse det (y)
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.709
    Antall liker
    5.901
    Fant en metode, lag en New Folder ved å lage en ny spilleliste, høyreklikk i spillelisten og lag en New Folder. Da kan du legge til hele albumet i New Folder (du må legge den inn i spillelisten som vises etter New Folder. Du kan selvfølgelig gi navn til folderen.

    1669727583008.png
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Fant en metode, lag en New Folder ved å lage en ny spilleliste, høyreklikk i spillelisten og lag en New Folder. Da kan du legge til hele albumet i New Folder (du må legge den inn i spillelisten som vises etter New Folder. Du kan selvfølgelig gi navn til folderen.

    Vis vedlegget 872640
    en klikker man de 3 prikkene > Fil > Ny spillelistemappe
    Jøss, kanskje det er mulig da o_O
    Ikke brukt desktop-versjon på flere år, men da skal jeg få logget inn på pc og se om jeg kan opprette det derfra.
    Testet igjen via mobil og ser ikke ut til at man får muligheten der..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Testet trikset deres gutter, men siden jeg ikke får lov til å lagre albumet rett i folderen så må jeg ha en spilleliste under der. Når jeg legger albumet til denne spillelisten så er det naturlig nok alle sporene som legges inn..

    Eller tenkte dere at jeg må opprette én stk spilleliste pr album?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Testet trikset deres gutter, men siden jeg ikke får lov til å lagre albumet rett i folderen så må jeg ha en spilleliste under der. Når jeg legger albumet til denne spillelisten så er det naturlig nok alle sporene som legges inn..

    Eller tenkte dere at jeg må opprette én stk spilleliste pr album?
    Ja det fungerer å lagre albumet til mappen og velge "create playlist" pr album.
    Da blir det sånn :)

    1669759357308.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn