Noen som vil være med på et diy-rom i Horten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.871
    Antall liker
    10.703
    Torget vurderinger
    10
    Kan jeg få innspill på noen få rock og prog album som bør være med? Laster ned til offline avspilling fraTidal hifi. 😊
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.616
    Antall liker
    14.573
    Sted
    Langesund
    Satt opp ei liste med noe forskjellig av det jeg spiller fra HD min. Forholdvis mye rolig. Roald tar vel også med disken sin. Der er det vel over 10.000 album.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.283
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo mulig å få spilt av musikk på tvers av oppsett alt etter om man har flere innputt og av rett type, så hvilken type innputt har folket?
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.966
    Antall liker
    7.018
    Sted
    Kongsberg
    Hmmmm... Endelig noe som kunne vært interessant å få med seg på denne messen. Spørs om jeg må booke et rom.
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    238
    Sted
    Oslo
    Da pakker jeg ned B1, DDDacen og noen kabler for lørdagen (y)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.616
    Antall liker
    14.573
    Sted
    Langesund
    Kult du fikk rom!

    Hvis det ikke er for mye bry kan du jo ta med det du mener er spennende å vise fram.
    For min del kan du, hvis du har, ta med spader til høyttalerkabler og en loddebolt, så er jeg villig til å betale deg en slant for en jobb ;)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.616
    Antall liker
    14.573
    Sted
    Langesund
    Noen skikkelige skranglete subber får holde. Bass har jeg aldri hørt bra på messe og sånn blir det nok nå også.
    Altså lite prioritert.
    Noen huller og litt avstigning så ferdig
    20230918_174337.jpg
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.026
    Antall liker
    4.389
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    UPS, surrehuer !
    Rekker kanskje ikke dette filteret.
    Kun 2 dager fra utlandet, men en hel uke snailmail i Norge.
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    238
    Sted
    Oslo
    God aften, da er utstyrskassa klar :D

    Lurer litt, hvordan blir det arrangert ved hensyn til testing / lytting av utstyr som vi kommer med?
    Hvis forstått riktig så er det et par persjoner som står / betalt for hele morroa.

    Vi som kommer med utstyr, blir det bare og vente og se når / evt det blir tid.

    Eller blir det satt av 1/2 time eller 1 time pr combo?

    Eller blir det en forhaåndsliste som forteller når evt ditt produkt har testtid?

    Hvor gjør folk av utstyret i mellomtiden, bilen, gangen, på diy rommet?

    Må man på forhand på bekreftelse at produktet er av int, eller er det bare og droppe inn?

    Ble mange spørsmål her men sikkert flere som lurer på det samme.

    Frank
     

    Vedlegg

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Send melding til @The Shy.
    Er jo han som styrer denne skuta. Mye enklere.
    @Roald og jeg kommer så fort vi kan for å hjelpe han.
    Har nettopp snakket med førstnevnte. Er ganske mye jobb som skal gjøres før det er klart.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.871
    Antall liker
    10.703
    Torget vurderinger
    10
    Er det sånn at rommene åpnes for rigging fredag 1800 eller kan jeg komme før?
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    2.512
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Siden jeg bor i Tønsberg, så kan jeg hvis det trengs komme bort ganske tidlig. Som i rundt 1530 eller så...
     
    A

    aardappeleter

    Gjest
    UPS, surrehuer !
    Rekker kanskje ikke dette filteret.
    Kun 2 dager fra utlandet, men en hel uke snailmail i Norge.
    Om det er trøst eller ikke. De roter med en forsterker som skal til meg også. Sporingsinformasjonen sier den er klar for henting på pick up point siden mandag, ikke funnet der i går eller i dag. Kundeservice sa at avsender på be om etterlysning, så jeg måtte sende mail i den retningen.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.616
    Antall liker
    14.573
    Sted
    Langesund
    Bil og henger er lastet opp og vi er klare for å ha det litt moro. Hvis Hornlyd synes han legger hode på huggestabben må jeg vel si jeg har samme følelsen.

    Jeg har jo alltid vært av den oppfatning at rommet spiller en vesentlig rolle, og sånn mine høyttalere er bygd skal det bli spennende å se om de i det heletatt funker i andre rom. Jeg vil i alle fall bli noe klokere rundt dette. . Funker det kan de få sine turnuser og funker det ikke kan vi jo sette de i skammekroken. Da blir det litt mer tid til andre:)

    Trøsten må da bli at de funker når de kommer hjem igjen.

    Tar med en kaffetrakter, noe som kan komme godt med - kaffe kurere gruff :D

    Grugleder meg litt, men velkommen til alle entusiastene rundt om, og ønsker alle andre utstillere lykke til

    Mvh-
    Tor
    20230920_174623.jpg
    20230920_174630.jpg
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.588
    Antall liker
    34.322
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synes det er flott at noen gidder å gjøre ekstra for at det skal bli en morsom helg for oss, bermen. Du kommer nok til å se mitt fjes titt og ofte, men kommer ikke til å drikke kaffe. 😁
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.265
    Antall liker
    3.119
    Torget vurderinger
    3
    Kanonbra tiltak - husk dere er blant hi-fi venner så ikke noe å grue seg til 👏
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.627
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Ikke noe å si på innsatsen hær :) Diy' selvere ikke noe å kjimse av. Jeg har også bygget selv siden sløyden på undomskolen. Da var det noen Seas byggesett innkjøpt av skolen. Driver fortsatt på ennå som pensonist, og vil bare fortsette når jeg slutter som trikker i en bedrift. Nå går det på JBL, Raven og PHL. Den siste ble bygget som 2 1/2 veis WTW med bass. Gjorde den i sammarbeid med Andre Perrault på e-speaker.com Han var en guru på DIY høyttalere. Var også lydmikser på et filmstudio i LA og lydmann for ei amerikansk TV serie. Han døde av kreft. Siste gangen jeg var i kontakt med han var i 2013. Da nevnte jeg Raven linesource båndelement med JBL i WTW konfigurasjon. Han var veldig entusiastisk til denne komboen. Han hadde da et par Raven Linesource båndelement 500-40k Hz (12kg stk) til 40%. Faen at jeg ikke slo til da. Han var veldig åpen baffel entusiastisk. Siste han byggde var med franske elementer som Cabasse 21'' bass og WTW med Focal og Raven R2(fransk-amerikansk)
    DIY MBS.jpg


    sliderimage_14179785657187999632.jpg

    Dette var hjemme hos Andre Perrault. Ikke noe å si på dette oppsettet.. Viser også noen båndelementer m sølv viklinger i trafo spolen. Alain Bernard som også var fransmannen bak de første Raven båndelementene. Konstruerte også svært dyre og ekslusive bass elementer før han døde. BEE Engineering var bedriften hans.
     
    Sist redigert:

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.803
    Antall liker
    3.449
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det må jeg si, imponerende.
    Halve Langesund riggen på plass
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.394
    Antall liker
    3.579
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Skulle ikke forundre meg om dette også låter bra :giggle: Dere får dra på litt, så jeg også får hørt det her oppe på Renåfjellet:ROFLMAO:
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.871
    Antall liker
    10.703
    Torget vurderinger
    10
    Det låter bra, veldig bra 😉

    (Og min lille kjepphest om at beryllium gir en silkeglatt deilig oppløst og samtidig dynamisk klang den høres)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn