Noen som vil være med på et diy-rom i Horten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    5.973
    Jeg tok min nye elbil helt fra Nordhordland til messen helt alene, første gang på messen noen sinne til og med. DIY rommet satt varige minner, greie gutter og knallgod lyd, ingen andre anlegg på messen hadde samme tyngde som oppsettet til SHY, ørevennlig var det og selv ved ganske høye volum, det er egenskaper jeg virkelig liker. Inselwind sine høyttalere var jeg for sen til å høre på, men fikk sett dem, fantastisk flotte var dem.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.264
    Antall liker
    4.436
    Torget vurderinger
    0
    Fint å se at prosjektet deres ble noe av og at det ble en suksess😊

    Kudos til dere!!

    Noen har jo skrevet at høyttalerene til The Shy kun låter bra pga et kraftig dempet rom. Virker som dette viser at de kan fungere andre steder også?

    Hvor mye brukte dere Audiolense i oppsettene?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.663
    Antall liker
    14.685
    Sted
    Langesund
    Fint å se at prosjektet deres ble noe av og at det ble en suksess😊

    Kudos til dere!!

    Noen har jo skrevet at høyttalerene til The Shy kun låter bra pga et kraftig dempet rom. Virker som dette viser at de kan fungere andre steder også?

    Hvor mye brukte dere Audiolense i oppsettene?
    Kommer litt info om det i kveld. Litt target og prosedyrer
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.663
    Antall liker
    14.685
    Sted
    Langesund
    Litt Audiolense målinger og innstillinger fra Horten-messen

    Mellomtone på messen
    101.PNG

    Mellomtonemåling her hjemme for sammenligning
    104.PNG


    Diskanten på messen og her hjemme
    102.PNG

    103.PNG



    Target og prosedyre på messen


    105.PNG

    106.PNG

    107.PNG

    Simulert resultat
    108.PNG
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.663
    Antall liker
    14.685
    Sted
    Langesund
    Fint å se at prosjektet deres ble noe av og at det ble en suksess😊

    Kudos til dere!!

    Noen har jo skrevet at høyttalerene til The Shy kun låter bra pga et kraftig dempet rom. Virker som dette viser at de kan fungere andre steder også?

    Hvor mye brukte dere Audiolense i oppsettene?
    Bare riggen min ble styrt med Audiolense.
    Gledet meg at de var så lette å få til i det rommet. Var ekstremt lite jobbing med akkurat kalibreringsprosedyren. Bitte litt med target, men fort gjort det også.
    Bygging av akustikkbuen og lodding av basselementer (for liten loddebolt) tok mest tid.
    Men den buen gjorde at alle høyttalerne som ble prøvd fikk meget gunstige forhold. Kanskje en grunn til at de låt så bra som de gjorde i det rommet - hvem vet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.079
    Antall liker
    20.302
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk for golyd folkens. Koste meg de gangene jeg var innom både lørdag og søndag.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.663
    Antall liker
    14.685
    Sted
    Langesund
    En ramme i 19x148 med noen lekter som holder isolasjonen på plass. Det var jo mest hensiktsmessig i takmodulen. Veggmoduler 1.2 x2.65. Takmodul 1.15 x 4.05. Ble brukt 15cm knauf isolasjon. Ble trukket i koksgår nervøs velour
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.663
    Antall liker
    14.685
    Sted
    Langesund
    Hei på dere, lovet jo en oppsummering av egne inntrykk fra messehelgen.

    Egen lyd var et hakk bedre en det jeg hadde forventet meg, og selvfølgelig vurdert fra lytterposisjonen. Av det jeg hørte rundt om på andre rom var det definitivt ingen som direkte gruset oss, de slet heller med å presentere samme helhet og klarhet. Var mer avhengig av håndplukket musikk.

    Fant ut at anlegget mitt funker greit i andre rom bare det blir gjort noen små akustikktiltak.

    Responsen fra publikum var to hakk bedre en forventet. Faktisk en god håndfull som har visket til meg ord som ikke passer her.

    Fosse sin tilbakemelding varmet jo litt ekstra da de inneholder ord som "ukjente låter" og "utrolig flott klangbalanse" Tyder jo på at han er en voksen man, som liker musikk.
    Kjørte personlig en kort demo med lett blandet musikk for R.E.S. - Foten vippet så jeg, så er spendt på hans synspunkter. Kanskje det kommer "på trykk";)

    Hørt lite negativt , men det var helt sikkert noen som ikke fant seg til rette her også - sånn bør det være.

    Ellers ser jeg jo at folk er litt redde for godstolen i lytterposisjonen - det er litt dumt.
    Vi burde også vært på nett for å tilfredsstille alles musikkønsker.


    Kveldens festligheter var meget begrenset og et minus for meg. Ikke fikk jeg med meg konserten heller. Grunn nok for å takke for meg som "utstiller"
    Blir gjerne med som tredjefiolin neste gang, og for å ta andel på kost. Har snakket med Audioaktøren og vi er velkommen tilbake, og det med hyggeligere avtaler, da vi er DIY'ere, og gjør dette uten salgsagenda.

    Det for være nok surr for nå

    Mvh-
    Tor
     
    Sist redigert:
    A

    aardappeleter

    Gjest
    Om jeg kan spørre. Har dere lagt ut av egen lomme for å demonstrere ting ingen av dere tenker å tjene noe på? I så fall, kan jeg få lov til å oppfordre til en liten spleis, og samtidig slenge en hundrelapp eller noe i deres retning?

    Demoen satt rett i sikringsboksen, og inspirerer til egen innsats på (fjernt) beslektede områder.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.663
    Antall liker
    14.685
    Sted
    Langesund
    Det ble et lite spleiselag av vi som stilte ut høyttalere. Alt er betalt og i orden og jeg smiler. :) Kanskje neste gang vi deler mer på det?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.660
    Antall liker
    3.287
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med vel gjennomført jobb. Gøy også for oss som ikke har hatt anledning til å dra på messa, men observerer interessert på avstand. Kanskje kan vi slå fast at det var beste lyd på messa? - det vil nok avhenge av ørene som hører, men uansett forteller rapportene om av selvgjort virkelig kan være velgjort!
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.663
    Antall liker
    14.685
    Sted
    Langesund
    Gratulerer med vel gjennomført jobb. Gøy også for oss som ikke har hatt anledning til å dra på messa, men observerer interessert på avstand. Kanskje kan vi slå fast at det var beste lyd på messa? - det vil nok avhenge av ørene som hører, men uansett forteller rapportene om av selvgjort virkelig kan være velgjort!
    Takk for det. Best lyd vil det alltid være delte meninger om, men er faktisk ganske mange som har Diy-rommet der oppe
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.294
    Antall liker
    2.541
    Torget vurderinger
    1
    Det er selvsagt hyggelig å lykkes, men jeg tror ikke det nødvendigvis er at det vi bygger er spesielt mye bedre enn ferdigkjøpt men det er andre prioriteringer både på kapasitet og fleksibilitet.

    Aktiv deling, dsp og glava gir garantert andre resultater enn kabel og strømrens og jeg er sikker på at med en litt annen tilnærming er det mye kjøpeutstyr som ville glitret i de rette hender.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.729
    Antall liker
    103.699
    Torget vurderinger
    23
    Hvem er det?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn