Noen som jobber/har jobbet i klesbransjen?

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.060
Dette er dagens oppgitthet: :mad:

Jeg er en gjenomsnittsmann i størrelse. Jeg bruker 33/34 i jeans. Jeg bruker M/L i skjorter. Og jeg bruker 43/44 i skostørrelse.

Men når jeg kommer i klesbutikken og skal kjøpe meg noen nye kuule klær, så kan du banne bein på at dem ofte er utsolgt for min størrelse. Mens de mindre og større størrelsene er det flust av på stativet.
Ofte når jeg kommer inn i butikken og skal ha meg et par nye Levis jeans og sier størrelse 34/34 til betjeningen, så kommer det et lett sukk...hmm..spørs om vi ikke er utsolgt for den størrelsen, er svaret.

Sånn har det vært i alle år.
Når jeg har spurt om hvorfor de ikke øker antallet på de mest brukte størrelser, er svaret at de får ferdig esker med klær i assorterte størrelser og at "sånn er det bare" (men at de kan prøve å supplere).

Må det være sånn?

Tror tekstilbransjen har det litt for godt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Espen R skrev:

Jeg er en gjenomsnittsmann i størrelse. Jeg bruker 33/34 i jeans. Jeg bruker M/L i skjorter. Og jeg bruker 43/44 i skostørrelse.

Men når jeg kommer i klesbutikken og skal kjøpe meg noen nye kuule klær, så kan du banne bein på at dem ofte er utsolgt for min størrelse. Mens de mindre og større størrelsene er det flust av på stativet.
Ofte når jeg kommer inn i butikken og skal ha meg et par nye Levis jeans og sier størrelse 34/34 til betjeningen, så kommer det et lett sukk...hmm..spørs om vi ikke er utsolgt for den størrelsen, er svaret.

Når jeg har spurt om hvorfor de ikke øker antallet på de mest brukte størrelser, er svaret at de får ferdig esker med klær og at "sånn er det bare" (men at de kan prøve å supplere).

Må det være sånn?

bruker de samme størrelsene og opplever det samme, skal ta det opp med en kompis som jobber i den bransjen og melde tilbake

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.060
65finger skrev:
Espen R skrev:

Når jeg har spurt om hvorfor de ikke øker antallet på de mest brukte størrelser, er svaret at de får ferdig esker med klær og at "sånn er det bare" (men at de kan prøve å supplere).

Må det være sånn?

bruker de samme størrelsene og opplever det samme, skal ta det opp med en kompis som jobber i den bransjen og melde tilbake
Flott!

Var i går på en av oslos store sportsbutikker og skulle kjøpe ny badebukse for bruk i svømmehallen. Det var mange av dem på stativet, bortsett fra størrelse 33 og 34.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Espen R skrev:
65finger skrev:
Espen R skrev:

Må det være sånn?

Flott!

Var i går på en av oslos store sportsbutikker og skulle kjøpe ny badebukse for bruk i svømmehallen. Det var mange av dem på stativet, bortsett fra størrelse 33 og 34.
utroligt at de ikke har systemer som estimerer salg på bakgrunn av erfaringsdata. De taper omsettning vil jeg tro hvis størrelser ikke er tilgjengelig

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.060
65finger skrev:
Espen R skrev:
65finger skrev:
Espen R skrev:

Må det være sånn?

Flott!

utroligt at de ikke har systemer som estimerer salg på bakgrunn av erfaringsdata. De taper omsettning vil jeg tro hvis størrelser ikke er tilgjengelig
Akkurat. Det er disse tankene jeg også har gjort meg.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Har ikke jobbet i tekstil bransjen, men jobbet i sportsbutikk og var med på noen innkjøpsrunder. Innkjøpene var preget av impulskjøp og vill gjetting. Disse innkjøperene var stort set voksene menn og kvinner i 30 årene.
Jeg tror ikke blonde bimbos tidlig i tyveårene stiller bedre forberedt på innkjøpsmesser.

N

nb

Gjest
For noen butikker er det et poeng at det ikke skal være for mange eksemplarer tilgjengelig for salg, men det gjelder definitivt ikke noe så standard som Levis-jeans. Noen større kjeder som f.eks Zara rullerer så vidt jeg har skjønt vareutvalget mellom butikkene sine.

Men det vitner om dårlig logistikkforståelse og generell sløvhet. På en annen side er marginene enorme på slikt, så de blir sikkert kvitt litt ukurante størrelser på salg med fortsatt grei margin på bunnlinjen. For grossist eller hvem det nå er så er det jo fint at de bare kan levere en standardpakke til butikkene.

Litt i samme gate er jeg fascinert over at det er 8 ukers leveringstid på en sofa i helt standard farge som det må gå ørten eksemplarer av hver eneste dag. Burde være mulig å selge f.eks for 8k med levering om 8 uker eller 10k så får du den neste uke eller noe lignende så kan kunden velge selv om han vil betale for å få den raskere.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Det er standardpakken det er noe feil med hvis det stadig er tomt for enkelte størrelser

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Problemet mitt er at de buksene som passer meg (31-32) er så jævla lange i beina, typisk 34. Må gå med opphetet som en 4åring. Dette var aldri noe problem før i fjor....

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
Det er standardpakken det er noe feil med hvis det stadig er tomt for enkelte størrelser
Selvfølgelig, og et dårlig fungerende system for oversikt og rapportering til innkjøpsansvarlig. Enkel empiri vil jo i løpet av kort tid fortelle dem at de bestiller for lite av enkelte størrelser. De har som oftest standardkropper de som står bak disken, så de har kanskje aldri følt det "på kroppen" selv.

Det fikk meg til å tenke på en butikk som lå i et kjøpesenter på Nesttun for ti år siden. Jeg gikk tilfeldigvis innom fordi det så ut til at det var noe interessant på stativet, men dengang ei. Han som jobbet i butikken kom bort til meg og fortalte at de nok ikke hadde noen klær som passet meg. Faktisk ikke et eneste plagg antok han, og det inkluderte T-skjorter. Dette var riktignok midt under slim fit-perioden, men jeg var da ikke morbid overvektig på den tiden? Langtfra slank, men ikke oppsiktsvekkende stor. Det sier seg selv at den butikken ikke eksisterer i dag. Ikke et eneste plagg? ???

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
Sånn er det, ikke ett plagg i (X)XL på Gant/ Paul & Shark-stativet.
Vi som ikke er helt ideelle syklister (går i ett med ramma) må nok handle på nettet, helst fra statene der vi kanskje oppfatttes som mer "normale" (ikke helt flatterende...).

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Og skulle du tilfeldigvis dumpe borti et tilbudsstativ så kan du banne på at det er small og størrelse Buddha+ igjen..
Det er nok for mange av oss 33/34 - 43/44.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Small - det er ikke noe bedre der, skal jeg si dere. Det er et par år siden jeg har fått tak i jeans i 30x32-størrelse. De begynner å bli ganske frynsete, de jeg har - det nærmer seg krise. Hvis klesbransjen skal våkne, kan de gjerne våkne litt for oss småvokste også.

N

nb

Gjest
Ulf-B skrev:
Small - det er ikke noe bedre der, skal jeg si dere. Det er et par år siden jeg har fått tak i jeans i 30x32-størrelse. De begynner å bli ganske frynsete, de jeg har - det nærmer seg krise. Hvis klesbransjen skal våkne, kan de gjerne våkne litt for oss småvokste også.
ebay.com

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Skjønner det er mange som uttaler seg kun basert på eget skjønn...:)
Har drevet og eid klesbutikk og skobutikk. Det dere ikke tenker på er at de fleste merkene, har resten av Europa og tillgang på. Derfor bli størrelsene som er bestselgende i Norge B-størrelser i utlandet. Hvilken gruppe tror du/dere er størst? Norge er et nisjemarked og må ta til takke med samme inndeling som resten av Europamarkedet. Dermed må Norge nøye seg med det vi får, for å svartmale det litt.
Når det gjelder supplering er det svært vanskelig da tyngden ligger på de andre størrelsene og lageret blir fort tomt av bestselgende produkter/størrelser. I tilleg på mange plagg er det kasseinndelinger på 48, noe som er en betraktelig stor mengde for norge. Klær blir som oftest produsert i østen det gjelde seg alt fra billigklær til dyre merkevarer. Dette resulterer i reservering av fabrikker for de som ikke har egne, og inntak skjer opptil 6-9 måneder. Dette resulterer igjen at bestselgere og mote er vanskelig å forutse. Mange modeller som ikke er populære i Norge er ofte bestselgere i Europa.
Norge er et svært vanskelig marked både for klær og sko..

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.318
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
nb skrev:
Ulf-B skrev:
ebay.com
+1
Har etterhvert samlet meg noen linker på ebay til butikker som bl.a selger t-skjorter av kvaliet billig.
Fikk for en tid tibake siden 5 Fruit of The Loom tskjorter i posten for ca 220 kroner. Det er vel neste prisen for ei i Norge. Jeg er kresen på skjorter og finner sjelden Hanes, Gildan, AAA eller Fruit of the Loom i Norge. Ikke minst har det vært vanskelig å få tak i t-skjorter i ok størrelse. Xl i USA og Norge er to forksjellige ting.

Håvard

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.376
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Er også 33/34/35 og vi tilhører vel hellre en sellsynt rase i dagens marked tenker jeg ::) Ideal mål ;) full vokst i rette prop, forad med
husmans kost og ikke Mums Mums og Coca cola :eek:

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg er ikke helt sikker på hva Haugenial ønsker å fortelle oss. Er det mangel på enkelte størrelser? Klarer de ikke å produsere nok? Jeg tror ikke det er budskapet, men hvis det ikke er det så er det ingen rasjonelle forklaring på at ikke norske innkjøpssjefer skal handle inn nok varer i størrelser som ofte er utsolgt?

Det som jeg opplever har betydning for at vi er et lite marked i den store sammenheng er at det er vanskelig å finne klær som passer skikkelig. Jeg blir utrolig glad hver gang jeg finner en bukse om passer perfekt. Dongeri bruker jeg gjerne med brett, siden jeg også ofte går med desert boots. Det hører sammen med brett på dongerien. Derfor ble jeg fryktelig glad da jeg fant ut at standardmodellen til Carrefour passer meg fint med en passe stor brett. Hver gang jeg er i Spania for å besøke mine foreldre om høsten kjøper jeg tre par Carrefour-jeans. Det har faktisk blitt mine standardbukser, og de andre jeans-merkene jeg har brukes sjelden. Kjekt når stykkprisen er € 6. Lurer på om de har nettbutikk? Må sjekkes en dag.

Det tilfellet jeg kom med var egentlig litt OT, for det dreide seg om en butikk som satset på et utrolig smalt marked. Egentlig var det en historie om hvor feil det er mulig å satse i forretningslivet. Som om ikke nyetablering av motebutikker var risikabelt nok i seg selv.

Btw desert boots. Disse klassikerne har jeg brukt i mange år nå. For meg har de blitt det samme som Doc Martins eller Converse er for endel andre - essensiell footwear. Og jeg har hatt forskjellige merker, og er ikke særlig snobbete på det. Favorittene er faktisk Bata som er produsert i Kenya. Men det var ikke for å skryte over min gode smak i fottøy at jeg tar opp disse klassikerne, det er en liten irritasjon over tilgangen i Bergen. Til nå har jeg ikke funnet originale Clarks et eneste sted. Alle mulige andre merker, fra Jack & Jones (ikke helt bra for imaget til stilen, kanskje?) til fasjonable merker til flere tusen. Det er litt merkelig at ingen selger originalen. Og så er det stort sett dyre kopier som er å få kjøpt. Jeg liker ikke slikt. Det er et så enkelt og ikonisk design at det er ikke så mye å gjøre med det. Når alt som er å få koster 1200 ++ så er det faktisk mulig å fly tur retur Stanstead med billigflyselskap og kjøpe originale på flyplassen til samme prisen. Det er nesten så jeg vurderer det. Jack & Jones sine til 800 ser faktisk ikke ille ut, og de koster det samme som originalen koster i England.

Så et spørsmål til dere som bor i Oslo og som har peiling på skotøy: Finnes det en butikk i Oslo med godt utvalg i desert boots? Jeg har vurdert mørke brune. Det er en flott farge på desert boots har jeg kommet fram til. Årets par skal være mørke brune.

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Tror du missopfattet poenget mitt. Hele greia er at norske innkjøpssjefer må følge resten av markedet i Europa. Norge blir enkelt og greit nedprioritert når det gjelder store varekonsum.
Når det gjelder sko ville jeg prøvd Lille vinkel eller Grensen skotøymagasin. Grensen tror jeg forhandler en del sære modeller fra Clarks.. Vil absolutt anbefale noe fra Wallabe-serien til Clarks... -De har noen modeller i en litt annerledes Desert-stil og utrolig komfortable med rågummisåle.
baluba skrev:
Jeg er ikke helt sikker på hva Haugenial ønsker å fortelle oss. Er det mangel på enkelte størrelser? Klarer de ikke å produsere nok? Jeg tror ikke det er budskapet, men hvis det ikke er det så er det ingen rasjonelle forklaring på at ikke norske innkjøpssjefer skal handle inn nok varer i størrelser som ofte er utsolgt?

Det som jeg opplever har betydning for at vi er et lite marked i den store sammenheng er at det er vanskelig å finne klær som passer skikkelig. Jeg blir utrolig glad hver gang jeg finner en bukse om passer perfekt. Dongeri bruker jeg gjerne med brett, siden jeg også ofte går med desert boots. Det hører sammen med brett på dongerien. Derfor ble jeg fryktelig glad da jeg fant ut at standardmodellen til Carrefour passer meg fint med en passe stor brett. Hver gang jeg er i Spania for å besøke mine foreldre om høsten kjøper jeg tre par Carrefour-jeans. Det har faktisk blitt mine standardbukser, og de andre jeans-merkene jeg har brukes sjelden. Kjekt når stykkprisen er € 6. Lurer på om de har nettbutikk? Må sjekkes en dag.

Det tilfellet jeg kom med var egentlig litt OT, for det dreide seg om en butikk som satset på et utrolig smalt marked. Egentlig var det en historie om hvor feil det er mulig å satse i forretningslivet. Som om ikke nyetablering av motebutikker var risikabelt nok i seg selv.

Btw desert boots. Disse klassikerne har jeg brukt i mange år nå. For meg har de blitt det samme som Doc Martins eller Converse er for endel andre - essensiell footwear. Og jeg har hatt forskjellige merker, og er ikke særlig snobbete på det. Favorittene er faktisk Bata som er produsert i Kenya. Men det var ikke for å skryte over min gode smak i fottøy at jeg tar opp disse klassikerne, det er en liten irritasjon over tilgangen i Bergen. Til nå har jeg ikke funnet originale Clarks et eneste sted. Alle mulige andre merker, fra Jack & Jones (ikke helt bra for imaget til stilen, kanskje?) til fasjonable merker til flere tusen. Det er litt merkelig at ingen selger originalen. Og så er det stort sett dyre kopier som er å få kjøpt. Jeg liker ikke slikt. Det er et så enkelt og ikonisk design at det er ikke så mye å gjøre med det. Når alt som er å få koster 1200 ++ så er det faktisk mulig å fly tur retur Stanstead med billigflyselskap og kjøpe originale på flyplassen til samme prisen. Det er nesten så jeg vurderer det. Jack & Jones sine til 800 ser faktisk ikke ille ut, og de koster det samme som originalen koster i England.

Så et spørsmål til dere som bor i Oslo og som har peiling på skotøy: Finnes det en butikk i Oslo med godt utvalg i desert boots? Jeg har vurdert mørke brune. Det er en flott farge på desert boots har jeg kommet fram til. Årets par skal være mørke brune.

Decoman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2011
Antall liker
1
Det tok tid før jeg skjønte at det lureste jeg kunne gjøre om kjøp av klesplagg, var å forsøke finne noe som passet i god tid før jeg egentlig trengte det. Det å bare skulle måtte kjøpe noe når jeg har et praktisk behov for det har fungert dårlig. Synes som oftest at det er vanskelig å finne noe som ser pent ut, men ble jo hyggelig overrasket over at jeg raskt fant en solid og tøff vinterjakke på Oslo City i fjor vinter.

Sist gang jeg kjøpte joggesko til å gå med til vanlig, så kjøpte jeg like godt to par i tilfelle de var utsolgt seinere. Jeg har også passet på å kjøpe maaange par sokker hos Dressman (man comfort, no elastic) sånn at jeg får overflod av rene sokker som ikke så raskt blir vaska i hjel og hvis de kan selge denne typen i åra framover er det bare flott.

Nå om dagen er det er vanskelig for meg å finne ny brilleinnfatning som passer til ansiktet og ikke ser teit ut. Det blir nok til at jeg får bruke den gamle med nye glass.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
852
Problemet er nå stort sett at buksene blir for små etter at jeg har kjøpt de.......

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Haugenial skrev:
Tror du missopfattet poenget mitt. Hele greia er at norske innkjøpssjefer må følge resten av markedet i Europa. Norge blir enkelt og greit nedprioritert når det gjelder store varekonsum.
Når det gjelder sko ville jeg prøvd Lille vinkel eller Grensen skotøymagasin. Grensen tror jeg forhandler en del sære modeller fra Clarks.. Vil absolutt anbefale noe fra Wallabe-serien til Clarks... -De har noen modeller i en litt annerledes Desert-stil og utrolig komfortable med rågummisåle.
Tusen takk for gode råd. De skal jeg følge opp neste gang jeg er i tiggerstaden. Det vil si, når det gjelder skomote så er det nok heller Bergen som er en tiggerstad. Men fortsatt skjønner jeg ikke helt sammenhengen med at enkelte størrelser oftere er utsolgt enn andre. Blir det faktisk produsert/distribuert for lite av enkelte størrelser? Det er slik jeg skjønner det nå, og det frikjenner jo innkjøperne (sett bort fra den selektive superoptimisten på Nesttun), men er egentlig litt merkelig.

cash 63 skrev:
God ide med Desert boots baluba ;) åker til London neste uke blir ett par sorte på meg :)
De siste elleve årene har jeg predikert at i år som er de for fullt inne i motebildet igjen. Nå ser det ut til at det stemmer i moteblader og hovedsaklig dyre butikkvinduer, men fortsatt ikke på gaten i Bergen i alle fall. Skal dette ende som et rent mod-fenomen i Norge? Du bør forresten ha en basismodell i naturfarget skinn også. The absolute original, you know. Perm-støvlene til den åttende armé i Nord-Afrika. Finnes ikke kulere fottøy enn dette, og knapt mer komfortable heller. :-*

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Clark's har forreting på Oxford street, men skoene er ikke av samme kvalitet som de en gang var. Dessertboots er en av Clark's klassikere og har vel aldri gått helt av moten. De kommer både i semsket og i glatt skinn og i et utall av varianter år om annet. De kuleste er de som ikke har hel, så kalte cheese sole.

Chelsea boots er et mer finslig alternativ, og finnes også i et utall av varianter.

Vedlegg

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.376
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Chelsea boots blev jag ferdig med på-80t, mygg jagar model ::) fra Sko-uno stockholm och dessutom totalt livsfarliga på vinterføre :eek:

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har et pent par Red Tape med skinnsåle, og du snakker om vinteregenskaper! :eek:
I tillegg høres skinnsko på parkett ut som Napoleons soldater, så jeg vurderer å få lagt en tynn gummisåle på den.

Desert Trek er en kul modell som kom på syttitallet. Den ble satt i produksjon igjen for omtrent ti år siden.

Vurderer seriøst et par helt likt dette.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
baluba skrev:
Jeg har et pent par Red Tape med skinnsåle, og du snakker om vinteregenskaper! :eek:
I tillegg høres skinnsko på parkett ut som Napoleons soldater, så jeg vurderer å få lagt en tynn gummisåle på den.

Desert Trek er en kul modell som kom på syttitallet. Den ble satt i produksjon igjen for omtrent ti år siden.

Vurderer seriøst et par helt likt dette.
Har den modellen, men ikke i det svinelæret. Mine er i kalv. Sålen er cheese, og bare så kule. Dessverre litt kalde, da de ikke er foret. Mange fine herresko i verden, men alt for dårlig utvalg i Norge.

espege

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2009
Antall liker
692
Sted
BERGEN
Torget vurderinger
71
baluba skrev:
De siste elleve årene har jeg predikert at i år som er de for fullt inne i motebildet igjen. Nå ser det ut til at det stemmer i moteblader og hovedsaklig dyre butikkvinduer, men fortsatt ikke på gaten i Bergen i alle fall.
Semsket er dessverre kun sjelden kompatibelt med de rådende meteorologiske forhold i denne byen...

mvh e

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
espege skrev:
baluba skrev:
De siste elleve årene har jeg predikert at i år som er de for fullt inne i motebildet igjen. Nå ser det ut til at det stemmer i moteblader og hovedsaklig dyre butikkvinduer, men fortsatt ikke på gaten i Bergen i alle fall.
Semsket er dessverre kun sjelden kompatibelt med de rådende meteorologiske forhold i denne byen...

mvh e
Nettopp, og derfor passer det ikke så bra med lyse desert boots i Bergen. Hvis det kun er fare for noen dråper til og fra taxi, bil eller buss så funker det fint med sorte eller mørke brune, for de får ikke skjemmende flekker der det har vært dråper. Derfor blir mine neste mørke brune, også fordi jeg aldri har hatt det før.

Men jeg trenger et par som tåler å bli impregnert for Bergens-vær. Da er diverse desert treks fine, i og med at semsket skinn ikke er klassisk trek. Der skal det være mer hardført skinn. Den modellen jeg fant fram så ut til å være oil skin tøy, og ikke skinn i det hele tatt. Derfor har jeg fjernet det bildet som var her istad. Det var også sykt stort.

Fant en "norsk" nettside da jeg forsøkte å logge meg på deres engelske side. Den var ny for meg, men viste at det er dårlig utvalg i ørkensko hos den norske importøren, men noe har de da. Treks så jeg ikke i det hele tatt. Tror jeg bør ta meg en tur til England.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
dag1234 skrev:
Forresten, nydelige støvler du har der, Finger. Hvor fikk du tak i dem?
http://aldenshop.com/ kjøpte de der når jeg var i SF. nettbutikken funker den også

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
65finger skrev:
dag1234 skrev:
http://aldenshop.com/ kjøpte de der når jeg var i SF. nettbutikken funker den også
Hah! Jeg skal jo dit om en måned, så da kan jeg browse gjennom utvalget først.
Tusen takk.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
dag1234 skrev:
65finger skrev:
dag1234 skrev:
Tusen takk.
Dollaren er lav, jeg har 5 par med cordovansko og et par støvler.de e svale om sommeren og varme om vinteren og blankere lær er ikke mulig å pusse opp

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
65finger skrev:
dag1234 skrev:
65finger skrev:
dag1234 skrev:
Tusen takk.
Dollaren er lav, jeg har 5 par med cordovansko og et par støvler.de e svale om sommeren og varme om vinteren og blankere lær er ikke mulig å pusse opp
Nydelige sko. Men, steikje ti, Fingeren. Ditta va'kje billig!
(Nesten som et par med skimpete kabler jo)

Topp Bunn