Noen som har synspunkter (Linn Sondek)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kan ikke dere bare ignorere Karl da, hans agenda er jo bare å provosere i Linn-trådene. Så lenge han ikke har noe relevant å melde, er det jo bare la være å svare. Hvis han ikke oppnår noe, går han nok lei.

Mvh Trond Kjetil
Godt poeng Trond Kjetil, det er sikkert det rette å gjøre.
Men det er så ufattelig mye vranginformasjon fra den kanten, og disse Dualistene repeterer og repeterer usannheter/feilaktigheter så ofte, i så mange tråder og så mye her på hfs at det tilslutt blir oppfattet som etablerte sannheter det de sier...
Gjentar du en usannhet nok ganger så blir den oppfattet som en "sannhet". Jeg synes det er virkelig synd å fore folk med så mye vranginformasjon, og har ikke klart å dy meg med å prøve å korrigere de mest horrible eksemplene i et forsøk på å være en slags motvekt; som f.eks det over her at Linn solgte på myter de skapte  :p

Om ingen stopper disse gutta tar de jo helt over ethvert krav på "sannheten" i hifi, og lurer folk totalt bort.

Mvh Vidar P

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
For å dra diskusjonen nogenlunde tilbake til tråden: Vidar, du har både Linn og Systemdek, og de har samme motor såvidt jeg kan se? Så en Systemdek burde kunne fungere med de samme regulatorene som en linn, f.eks. Valhalla eller Lingo (Ikke at Lingo er aktuelt, men det kunne vært artig å prøve?
Jeg har den eksterne Systemdek regulatoren, men har ikke noen informasjon om den. Den leverer 50 og 67,5 Hz går jeg ut fra som alle andre vekselsstrømsregulatorer.

mvh Trond Kjetil

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Jeg begynner å helle til den oppfatning at Karl er den sleipe markedsføringsavdelingen til Linn's forlengede arm i et kjøpesterkt marked i Norge. Som vi vet: All PR er god PR og Linn LP12 har vel aldri i sin 34 års levetid fått så mye oppmerksomhet noe sted som av, nettopp, vår alles Karl.........

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.560
Hva var så revolusjonerende med Linn sitt drivverk da den ble lansert?
Bare litt nyskjerrig

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Hva var så revolusjonerende med Linn sitt drivverk da den ble lansert?
Bare litt nyskjerrig
Ikke annet enn at støybidraget fra motor og omverdenen ellers var mye mindre enn på alle andre samtidige drivverk. Verre var det ikke.........

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.560
Ikke annet enn at støybidraget fra motor og omverdenen ellers var mye mindre enn på alle andre samtidige drivverk. Verre var det ikke.........
Ja, men hva konkret gjorde de annerledes enn andre?

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Godt poeng Trond Kjetil, det er sikkert det rette å gjøre.
Men det er så ufattelig mye vranginformasjon fra den kanten, og disse Dualistene repeterer og repeterer usannheter/feilaktigheter så ofte, i så mange tråder og så mye her på hfs at det tilslutt blir oppfattet som etablerte sannheter det de sier...
Gjentar du en usannhet nok ganger så blir den oppfattet som en "sannhet". Jeg synes det er virkelig synd å fore folk med så mye vranginformasjon, og har ikke klart å dy meg med å prøve å korrigere de mest horrible eksemplene i et forsøk på å være en slags motvekt; som f.eks det over her at Linn solgte på myter de skapte  :p

Om ingen stopper disse gutta tar de jo helt over ethvert krav på "sannheten" i hifi, og lurer folk totalt bort.

Mvh Vidar P
Kan du ikke bare holde deg til saken i tråden da? Slutte å snakke om de personene du ikke liker?

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Kan du ikke bare holde deg til saken i tråden da? Slutte å snakke om de personene du ikke liker?
;D ;D ;D
Den var jamen god!
Vet du overhodet hva denne tråden startet med Karl (før du saboterete den inn på et blindspor) ::)

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Blindspor? Jeg synes de tingene henger godt sammen. Psu og motor.

Ok, jeg ser poenget ditt. Jeg kunne nok heller laget en egen motortråd.

8)

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Ja, men hva konkret gjorde de annerledes enn andre?
Kopierte Thorens TD 150, og solgte den som sitt produkt.

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ok, jeg ser poenget ditt. Jeg kunne nok heller laget en egen motortråd.

8)
Da synes jeg du skal gjøre det.

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Jo, men nå er vi så godt i gang her. :)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Jo, men nå er vi så godt i gang her.  :)
Du og Vidar er som vanlig godt i gang ja. Det dere diskuterer er ikke topic for denne tråden. Start av egen motor-krangletråd støttes.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
For å dra diskusjonen nogenlunde tilbake til tråden: Vidar, du har både Linn og Systemdek, og de har samme motor såvidt jeg kan se? Så en Systemdek burde kunne fungere med de samme regulatorene som en linn, f.eks. Valhalla eller Lingo (Ikke at Lingo er aktuelt, men det kunne vært artig å prøve?
Jeg har den eksterne Systemdek regulatoren, men har ikke noen informasjon om den. Den leverer 50 og 67,5 Hz går jeg ut fra som alle andre vekselsstrømsregulatorer.

mvh Trond Kjetil
Skal ikke uttale meg om din Systemdek har samme motor; vår nåværende er en AudioNote TT-1 (som er en nyprodusert IIX/900) og for alt jeg vet kan det jo hende at det er en annen motor enn i den gamle Systemdek'en.

Aner heller ikke om det skulle la seg gjøre å bruke Valhalla eller Lingo, har aldri hørt om det. Men jeg husker at IIXE/900 låt endel bedre enn IIX/900, pga den elektroniske motorstyringa, og kostet noe rundt £150 mer om jeg ikke tar mye feil.

Hadde jeg skulle lagt ned litt penger i platespiller, så hadde jeg nok heller solgt og lagt i et mellomlegg for en LP12 tror jeg, for min egen del. Du mister ingenting lydmessig, men får mer av alt du allerede liker med Systemdek'en.

Når det gjelder problemstillingen som toriamos skisserer med aftermarket "oppgraderinger" til LP12, så er jo det bare å prøve. Men det skulle ikke forbause meg om Linn's egne psu'er osv (evt Naim's) fungerer best for de fleste..

Mvh Vidar P

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Det er hevet over tvil at Lingo og Armageddon fungerer glimrende. Prisene på disse produktene er desverre noget hinsides rimelighet. Kontrapunkt skal ha 11500,- for Lingo. Hercules får du for 1800,- Det kan meget godt tenkes at Hercules fungerer like godt som Lingo, dette vet man ikke.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er hevet over tvil at Lingo og Armageddon fungerer glimrende. Prisene på disse produktene er desverre  noget hinsides rimelighet. Kontrapunkt skal ha 11500,- for Lingo. Hercules får du for 1800,-  Det kan meget godt tenkes at Hercules fungerer like godt som Lingo, dette vet man ikke.
Har aldri sett en omtale av denne Hercules. Men mange remedier for LP12 har kommet og gått gjennom årene; mange av de mer ambisiøse enn reellt ytende.
Det vil vel alltid være et marked for slike produkter; drivet etter oppgraderinger på Lingo-nivå til en latterlig lav penge vil nok skape etterspørsel tror jeg ja. Men er det reellt? Eller er det slik at man stort sett får det man betaler for.. også fra Linn?

Mvh Vidar P

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Aner heller ikke om det skulle la seg gjøre å bruke Valhalla eller Lingo, har aldri hørt om det. Men jeg husker at IIXE/900 låt endel bedre enn IIX/900, pga den elektroniske motorstyringa, og kostet noe rundt £150 mer om jeg ikke tar mye feil.

Mvh Vidar P
Min IIX/900 er ombygd i ettertid, dvs at bryteren på fronten er koblet fra og drivverket koblet til den elektroniske motorstyringa. Så i prinsippet er det vel en IIXE/900 jeg har?
Kanskje jeg skulle prøve å kjøre den rett på strømnettet og se om det blir stor forskjell i lyden?

mvh Trond Kjetil

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Har aldri sett en omtale av denne Hercules. Men mange remedier for LP12 har kommet og gått gjennom årene; mange av de mer ambisiøse enn reellt ytende.
Det vil vel alltid være et marked for slike produkter; drivet etter oppgraderinger på Lingo-nivå til en latterlig lav penge vil nok skape etterspørsel tror jeg ja. Men er det reellt? Eller er det slik at man stort sett får det man betaler for.. også fra Linn?

Mvh Vidar P
Med referanse til litersprisen på Linn-olje, så vil jeg påstå at de tar seg VEL godt betalt.
Glemte å sjekke med Kontrapunkt om prisen på de små treskruene som holder armbordet, jeg mangler en. Blir meget spennede å høre hva disse koster. LInn anbefaler selvfølgelig at man benytter orginalskruene.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Min IIX/900 er ombygd i ettertid, dvs at bryteren på fronten er koblet fra og drivverket koblet til den elektroniske motorstyringa. Så i prinsippet er det vel en IIXE/900 jeg har?
Kanskje jeg skulle prøve å kjøre den rett på strømnettet og se om det blir stor forskjell i lyden?

mvh Trond Kjetil

Systemdek IIX 900 / SME309 / Ortofon MC20 Supreme, det høres ut som min gamle spiller som jeg bygde om fra IIX/900 til IIX/900 Electronic. Det ble faktisk ganske stor forskjell på lydkvaliteten.

NB! Du kan ikke koble den rett på strømnettet for å se om det blir forskjell i lyden, fordi den gamle motorstyringen som satt inni spilleren er fjernet.

CBA

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Systemdek IIX 900 / SME309 / Ortofon MC20 Supreme, det høres ut som min gamle spiller som jeg bygde om fra IIX/900 til IIX/900 Electronic. Det ble faktisk ganske stor forskjell på lydkvaliteten.

NB! Du kan ikke koble den rett på strømnettet for å se om det blir forskjell i lyden, fordi den gamle motorstyringen som satt inni spilleren er fjernet.

CBA
Lenge siden du hadde den da? Jeg overtok den for et par måneder siden. Sjekket utspenninga fra motorstyringa, og fant ut det samme, dvs at det ikke er noen ide å koble den rett på nettet. :) Så jeg har da ikke prøvd det.

mvh Trond Kjetil

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Med referanse til litersprisen på Linn-olje, så vil jeg påstå at de tar seg VEL godt betalt.
Glemte å sjekke med Kontrapunkt om prisen på de små treskruene som holder armbordet, jeg mangler en. Blir meget spennede å høre hva disse koster. LInn anbefaler selvfølgelig at man benytter orginalskruene.
Du må nok regne med at de skruene har en avgjørende innvirkning på lyden, personlig ville jeg nok gått for bronseskruer ;D

mvh Trond Kjetil

Topp Bunn