Tull. Airpax-motoren som sitter i LP12 er hverken billig, å finne i midfi-spillere eller laget av Philips.Linn bruker viss samme motor som Rega, en billig en som lages av Phillips og som sitter i Phillips`mid-fi modeller.
Pokker heller Karl, dette er en LINN-TRÅD!!! (makan)http://cgi.ebay.com/Linn-Sondek-LP1...9702925795QQcategoryZ3283QQrdZ1QQcmdZViewItem
Linn bruker viss samme motor som Rega, en billig en som lages av Phillips og som sitter i Phillips`mid-fi modeller.
Ja, det er vel jeg som er amatøren på LP12 av oss karlDet er visst flere enn meg som har tatt feil mht Linn & Phillips (er sant!) ;D
http://stereophile.com/turntables/1103linn
Det er du som er amatøren, Vidar!
Det slår meg at mye av tilleggsutstyret til Sondek'en sikkert med suksess kan benyttes på en Systemdek, da motoren er mye den samme - om ikke den samme. ???
Valhalla f.eks. kan vel monteres inn med litt tilpasning selvfølgelig, og Lingo må jo kunne brukes uten problemer.
Det samme gjelder antakelig dette Herkuleskortet.
Noen andre som har vært inne på tanken?
mvh Trond Kjetil
Eh... dette er ikke tråden Karl. Kommentarer, tilbakemeldinger ift en ny styringsenhet til Linn, Hercules er TRÅDEN.Sakset fra et annet forum:
Som sagt, for å holde oss til tråden: Linn Airpax-motoren het før Philips Airpax.
Tyder på at Linn bruker/brukte 60/70-talls-motorer ?
Men dette er en 24-pol synkronmotor (GA-308 ).
I de større og dyrere modellene, som GA-312 og mange andre, brukte Philips en mer avansert løsning, en servostyrt likestrømsmotor.
Så Linn bruker altså en motor fra en Philips-spiller litt lavere ned på rangstigen. Interessant !
The only component on the Rock is bog standard is the Philips (Airpax) 24 pole synchronous AC motor that appears to have found it's way into the majority of late 20th century British turntable designs, this is not necessarily a minus since many owners use after-market power supply's intended for Linn LP12 and suchlike to upgrade their Rocks and additionally filtering supply's such as the one from Nottingham Analogue will work as well.
Dette står under Elite gramomofoner i linken:
http://audiotools.com/oldlp.html
Eller så kan man jo kjøpe Origin Lives motor og styringskit, som passer det aller meste på markedet. Det skal være en rein drop in fit i Systemdek. (og kan monteres i alle andre beltedrevne modeller i følge produsenten.)
http://www.turntable-power-supply.c...st og ikke uten widerøe kan byttes Mvh Jan I
Det er ingenting som heter "Linn Airpax", og såvidt jeg vet er det heller ingenting som heter "Philips Airpax". Produsenten het Airpax, og Philips hadde i en periode eierinteresser i firmaet.Linn Airpax-motoren het før Philips Airpax.
Karl,Sakset fra et annet forum:
Som sagt, for å holde oss til tråden: Linn Airpax-motoren het før Philips Airpax.
Tyder på at Linn bruker/brukte 60/70-talls-motorer ?
Men dette er en 24-pol synkronmotor (GA-308 ).
I de større og dyrere modellene, som GA-312 og mange andre, brukte Philips en mer avansert løsning, en servostyrt likestrømsmotor.
Så Linn bruker altså en motor fra en Philips-spiller litt lavere ned på rangstigen. Interessant !
The only component on the Rock is bog standard is the Philips (Airpax) 24 pole synchronous AC motor that appears to have found it's way into the majority of late 20th century British turntable designs, this is not necessarily a minus since many owners use after-market power supply's intended for Linn LP12 and suchlike to upgrade their Rocks and additionally filtering supply's such as the one from Nottingham Analogue will work as well.
Dette står under Elite gramomofoner i linken:
http://audiotools.com/oldlp.html
Og hvis du leser det jeg skriver så vil du også se at jeg aldri har beskyldt deg for å skrive "dritt".Jeg slenger ikke dritt. Hvis du leser det jeg skriver, så ser du at det er saklig. Det hender jeg tar igjen med andre som gir meg upassende meldinger. Bare rapporter alt du orker. Jeg kommer til å holde meg innenfor reglene i fremtiden også.
Karl,
Selv om jeg nå både er Linn eier og Dual eier er jeg nå så drittlei all denne sabotasjon og drittslengingen som du bedriver så snart en eller annen stakker har noe spørsmål angående Linn(som du gang etter gang har bevist at du ikke har det aller minste greie på) at jeg fra nå av konsekvent kommer til å rapportere alle dine slike sabotasje-innlegg til Høvdingen.
Oppfordrer også andre til å gjøre det samme.
Nok er nok......
Skyldig etter tiltale :-[Har ikke du beskyldt meg for å slenge dritt?
1) Lær deg norskLinn LP-spiller..
Er det denne som ser ut som en gammel tre-eske med plate spiller tallerken oppå??
Kan vel kun låte som en boks med avspiller arm påmontert.. Gammal og er den ikke
Nei takke seg til nuller og enere..
Hehe.. fint system du har på hjemmesiden din forresten! Har alltid likt de høyttalerne..Ojoj Vidar P..!
Bare ute å fleiper.... Noe slo meg at jeg måtte lese hva slags lp-spiller du har, og ja..
hehe...
no harm..
Berre ein viser måtehald, og ikkje let nullane ta fullstendig overhand....Linn LP-spiller..
Er det denne som ser ut som en gammel tre-eske med plate spiller tallerken oppå??
Kan vel kun låte som en boks med avspiller arm påmontert.. Gammal og er den ikke
Nei takke seg til nuller og enere..
Ferrari bruker visst samme motor som Fiat, en billig en som lages av Fiat og som sitter i Fiats mellomklasse modeller....Linn bruker viss samme motor som Rega, en billig en som lages av Phillips og som sitter i Phillips`mid-fi modeller.
Nå følger jo vi andre med på dette andre forumet også; og de fleste med et visst antall hjerneceller har lært å ta Kjell B's uttalelser med en solid klype salt; ja sågar som bare vrøvl. Det denne mannen (som forresten er utvist herfra) måtte si om LP12 er mildest talt uinteressant!Og hvis en underleverandør er eid av Philips, hvordan kan du da si at produktet ikke er laget av Philips ? Dette er jo nokså usammenhengende, for å si det mildt.
Bare en saksopplysning; Linn Sondek ble jo berømt nettopp for å motbevise mytene!Det jeg ikke liker er hypede produkter som selger på sine myter. Da blir jeg kritisk og begynner å undersøke og vurdere.
Og når kom så Garrard 501 på markedet da Karl?Forøvrig var drivverkproblematikken kjent lenge før Linn kom på banen. Hva med Lenco L 75, Garrard 301/501,
Ble ikke den lagd av LoriCraft på 90-tallet da tro? Synes også jeg husker et forsøk på å lansere en brasiliansk Garrard, noen som husker det?Og når kom så Garrard 501 på markedet da Karl?
Historieoppfatningen din i så måte er temmelig mangelfull om jeg må si det. Poenget var at Linn viste platespillerbransjen hvordan man laget et drivverk som låt bedre enn konkurransen på den tiden, og selvsagt gjorde de det ved å anvende kjent men også ny teknologi på fin måte.
Jeg skjønner ikke helt hva dine syn på dette har å gjøre i en tråd om accessories til LP12. Du har jo ikke engang kjennskap til hvordan en LP12 låter, i noen form for utgave.
Det blir litt for skrudd når du til en stadighet kommer drassende med disse rettmessig helt glemte og underlegne Dual'ene dine hver gang noen Linn-eiere forsøker å diskutere.
Poenget med disse Lenco, Garrard og TD124 var hastighets-stabilitet. LP12 gikk mye lengre, og fokuserte også på langt flere aspekter ved drivverkets ytelse. Derfor hadde den potensiale til å låte bedre, noe den også gjerne gjorde, og som igjen var grunnen til at folks oppfatning om hvilke aspekter ved drivverk som betyr noe lydmessig for alltid ble endret.
Dine (og dine likesinnedes) vinklinger på motorstørrelse, hastighetsstabilitet osv er platespillertenking som er 40-50 år gammel, og er interessant nok i et historisk perspektiv, men ikke akkurat leading-edge nå til dags.
Mvh Vidar P
Det har jeg da aldri påstått, makan. Jeg påsto at Linn fokuserte på andre tekniske forklaringer til hvorfor drivverk låt forskjellige. Og demonstrerte at drivverk faktisk låt forskjellig også av årsaker som ikke var relatert til hastighetsavvik.
Begrunn din påstand om at problematikken ang drivverk ikke var kjent før Linn kom på banen!