Noen som har oversikt over 16:9 sendinger?

ean

Medlem
Ble medlem
07.03.2005
Innlegg
6
Antall liker
0
Da var GET-boxen i hus. Så nå blir det morro. Naivt av meg selvsagt, men jeg trodde fler kanaler sendte i 16:9.
Noen der ute som har oversikten over hvilke kanaler som sender bredformat?
Og ikke minst: noen som vet/kan se hvilke kanaler som sender i lav kvalitet (høy komprimering?)?
Grunnen til at jeg spør er at etter å ha bladd gjennom kanalene i går kveld så var det bedre kvalitet på Svensk tv1 ogtv2 enn på Tv2 og Zebra (men det er klart, den burde vel helst vært sendt i svart/hvitt :-D)
Når jeg kikket gjennom sendte ikke tv3, tvn, national geo, discovery(?) i bredformat. Noen som vet om de sender noen programer i bredformat eller venter de til de får dekoderne på tilbud?

Nei... jeg bare lurer jeg..

Mvh

Eirik A
 

joaredge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2005
Innlegg
320
Antall liker
3
Får min på mandag, ser frem tl og kaste den gamle laaaangt...
 

ean

Medlem
Ble medlem
07.03.2005
Innlegg
6
Antall liker
0
Sendte ett spm til Get også jeg, og kundeservice kunne fortelle at NRK sender bare i 16:9 og at TV2, TV3 og TVN sender noen sendinger i 16:9.
Ellers så ser det ut for meg at SVT1 og SVT2 også sender 16:9 hele tiden og på Discoverys webside fant jeg litt info om hdtv og noen program de sender i det formatet (men der stod det også at HD skjermer hadde mer en 2millioner pixler kontra en vanlig skjerm.... og det får jeg ikke helt til å stemme hverken for 1280x720 eller for 1920x1080...noen som vil kommentere?) På national geographic fant jeg ikke noe info, men det ser ut som de kun sender i 4:3.
Så vet dere det.

Eirik
 
Topp Bunn