Det er ikke urimelig å forvente at firmaet ikke skal tjene på at du velger en annen løsning.. Det er heller ikke urimelig at firmaet skal stille seg negativ til at du tjener på det.. Jeg vil anta at de stiller seg fleksible til alternative løsninger så lenge det ikke medfører økte kostnader for dem.. (ville jo være logisk, og dumt av dem å være vanskelige på DET spm)..
Jeg sa JA til firmabil i min forrige jobb.. Men når staten bestemte seg for å straffe oss firmabilfolk med økt skattetrykk, ba jeg ydmykt om å få lov til å slutte med det.. for meg (som kjørte veldig lite i jobbsammenheng og bodde
midt i oslo) var det billigere å kjøpe et par GAMLE forurensende biler enn å beholde den nye fine moderne dyre bilen jeg fikk... så når sjefen var så utrolig hyggelig å si JA, så var jo regnestykket enkelt for min del
Roald skrev:
Trenger noen synspunkter på hva som er rimelig lønnskompensasjon for å gå fra firmabil til privatbil i jobben. Årlig kjørelengde tror jeg vil ligge mellom 15-20000km.
Er det urimelig å forvente at firmaet ikke skal ha noen innsparing på denne løsningen, for meg vil det uansett føre til økte utgifter.
Mvh Roald