Noen som har erfaring med Auralex Metro Diffusor?

Bc45

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.11.2013
Innlegg
52
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Har dempet førsterefleksjonspunktene på front, side- og bakvegg, men tror jeg har mye å hente på å gjøre noe med taket. Forsøkte med absorbenter i taket og lyden ble mer detaljert, men samtidig ble lydbildet litt vel dødt. Kunne tenke meg å prøve med diffusorer i stedet og lurer på om Auralex Metro kan fungere bra. Noen som har erfaring med disse?
 

Vedlegg

Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.539
Antall liker
3.724
Torget vurderinger
96
Har ikke prøvd de, men har gode erfaringer med Vicoustic DC2. Fås kjøpt hos Prolyd.

 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.539
Antall liker
3.724
Torget vurderinger
96
Men pass på at du ikke sitter for nærme diffusorene, da sprer de ujevnt og lyden blir fort kunstig. Det gjelder alle diffusorer. Jeg er ikke sikker på minimumsavstand til disse, men i hvert fall halvannen meter eller mere bør det være.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Men pass på at du ikke sitter for nærme diffusorene, da sprer de ujevnt og lyden blir fort kunstig. Det gjelder alle diffusorer. Jeg er ikke sikker på minimumsavstand til disse, men i hvert fall halvannen meter eller mere bør det være.
Betyr dette at man bør unngå å dempe bakvegg hvis man ikke har mer enn f.eks. en halvmeter fra bakhode til veggen bak lytteposisjon?
 
S

Syncrolux

Gjest
Demping er noe helt annet enn diffusering. Sitter man nærme bakvegg bør man så absolutt dempe den.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Takk for svar Syncro, da tolker jeg det som at absorpsjon er greit, men at diffusorer rett ved lytteposisjon bør unngås?
 
Topp Bunn