Noen som driver med pistolskyting her eller?

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
For en 8-9 år sida solgte jeg min Smith&Wesson 686. Angrer på det den dag idag, men går jo med planer om å skaffe en ny .357 Mag. Egentlig mest lyst på en Ruger GP161(tidl. kallt GP100), men finner ingen nettsjapper sm selger denne. Fant en, men der kosta den jo borti 8000,- og den blir litt drøy. Winge Våpen i Moss selger 686'n til under 6000,- , så den er også aktuell, men byggekvaliteten på Rugeren overgår S&W, så det var litt derfor jeg vurderer en slik...

Noen som vet om gode priser på Ruger?
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.861
Torget vurderinger
0
Da jeg kjøpte min Ruger for "en million år siden" ;) var det Våpen Søilen i Bergen som importerte Ruger, og jeg kjøpte gjennom G-Sport her jeg bor. Det finnes jo forskjellige muligheter for å gjøre det billigere:

1. Kjøpe brukt.

2. Lete på nettet etter billige nettbutikker. Sjekke prisen hos XXL

3. Sjekke med bekjente/forbindelser på Svalbard. Mange som kjøper våpen der som aldri blir brukt, og som "stampes" når de reiser ned til fastlandet. Nå er det gjerne grove kaliber der oppe da.

4. Importere selv fra Sverige, Danmark, Tyskland eller USA. Tyskland og Sverige er relativt greit, USA har endel pussige bestemmelser, og Danmark kjenner jeg ikke til.

5. Jeg har en bekjent som sitter på en S&W 357 Mag, ( rustfritt stål? ) den er veldig lite brukt. Sønnen hans hadde den, men han døde av kreft for et drøyt år siden og mor og far vil ikke ha våpenet i huset. Sønnen satt i rullestol og var avhengig av hjelp for å komme seg på skytebanen, og derfor ble det ikke mye skyting. Forøvrig brukte han mest 22 cal Hämmerli og litt 9mm Glock. 357'en tror jeg ble for vanskelig/ubehagelig å bruke i stolen så den ble nok ikke brukt mer enn noen få skudd. Både Glocken og S&W er til salgs. Send PM om du er interessert.
 

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
270
Antall liker
4
Bruktmarkedet er vel det greieste hvis du vil ned i pris.
Så Winge våpen hadde en GP 100 til 4,5k for ikke lenge siden.
Det er mange klubber som har egne bruktsider også.

Ville nå uansett tenkt meg om en gang til og kjøpt meg S&W hvis jeg var deg. Det er mye lettere å få tak i deler til disse for ombygging/modifisering, og det er en grei jobb å tune avtrekk og sånt på S&W. Harbrukt min S&W i mange år uten problemer, dog ikke så mye med magnumladninger.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Hei
Har vært medlem av pistolklubb i mange år
Men jeg har begynt å trappe ned.
Har pr.nå en Ruger .22 som faktisk var den første pistolen jeg kjøpte.
Den er nå forsynt med litt extra for å få den bedre.
ellers har jeg hatt: Colt king cobra 38/357
CZ 85 9mm
CS 70 .32

Mvh Jan I
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Har 22 års medlemsskap i en og samme klubb. Skyter mest baneskyting inne på 25m og luftpistol 10m.
Bruker en Sako Conversion 22/32 og en Steyr LP10 luft samt en Glock 17 når jeg en skjelden gang skyter felt.

Haha; jeg benytter anledningen til å skryte uhemmet av meg selv: ;D

Innehar kretsrekord på finpistol i mitt fylke på 586p. Den har stått siden 1992!
Er midtnorsk mester i standardpistol fra 1991.
Var på "10 på topp i Norge"-listen for finpistol i 1992.
Innehar over 20 kretsmesterskap og et utall klubbmesterskap!

Det var herlig å få brife litt! 8)
 

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
Jøsses, visste ikke at det var så mange triggerhappy folk her :)

Har såvidt begynt å se litt på bruktbørsene, men alltid moro å kjøpe nytt. Er nøye med mine våpen og den minste stygge riper er et skår i gleden..Vel, de skal jo brukes, men foretrekker å lage "ripene" sjøl ;D

Jeg trodde det var svært vanskelig å importere våpen sjøl jeg? Har liksom sett for meg et farlig styr med papirer, men det er kanskje ikke så ille? Kan forsåvidt se litt på det også..

Halux: Jeg utelukker ikke S&W. Det er uten tvil en god revolver! Høyglanspolerte den jeg hadde den gangen og den ble dritstilig. Bytta også litt fjærer og slikt og den ble bra den. Men jeg gikk lei og solgte. Angrer som sagt ennå.
Men jeg solgte ikke min Kimber Classic Custom .45 ACP! Den "gutten" skal aldri ut fra mitt hus :)

Så endelig fikk du skrytt litt ja, Kabeldragern :) Var imponerende resultater der det og jeg utfordrer deg ikke for å si det sånn ;)

Jan_I: Jeg har faktisk en sånn Ruger jeg også! Utmerket nybegynnerpistol, men også et bra våpen for mer viderekomne. Har lyddemper på min jeg da :-X

Takker for alle tipsa som kom inn! Artig med en slikt tråd, så fyr i vei karer!

Spiralis: Jeg har ikke innvilget søknad for hånden akkurat nå, men den kunne være interresant. Jeg kan sende deg en PM, så kan vi snakke mer om den Smith'n...

Et bilde av "barna" ;D
 

Vedlegg

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
HE HE
Min Ruger er svart. (kjøpte brukt)
Har faktisk samme gummiskjefte og har også gjenget opp for demper.
Den du har skrudd frampå løpet er faktisk helt lik min ( lagde selv og serraterte)
I tillegg har jeg en slik hurtigskifter for magasin ( mye lettere å løse ut magasinet)
Den Kimbern så jo råflott ut,hvordan er du fornøyd med den?

Er det forresten noen som lader selv?
Ladet til 9mm samt 38 og 357
til 9mm og 38 brukte jeg en lee 1000 proggressiv presse og til 357 en simpel C presse

EDIT: Noen som er interessert i å kjøpe en pistolkikkertsikte med feste for en slik ruger?

Mvh Jan I
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
En slik liten Jennings har jeg også. I tillegg til alt det andre isenkramet. Har vært medlem av pistolklubb i bortimot 25 år men driver ikke så aktivt nå lenger, mest for rekreasjon og moro skyld. Så til sommeren skal jeg investere i svartkruttrevolver og munladningsbørse. Det er morsomme greier altså. :D
 

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
Artig med lyddemper, men jeg har den lange ALM-demperen og det ser jo litt teit ut med en pistol på en 1/2 meter da ;D

Jeg lada sjøl når jeg var veldig aktiv. Har en RCBS-presse. Er helt manuell, så det tar jo tid, men til egen ammunisjon så gjorde den jobben den. Litt verre om man skal lade for andre. Bør nok ha ei progressiv presse da... Jeg lada 9mm, .38/.357 og .45 ACP. Har alt utstyret ennå, men er tom for kuler og krutt.

Kikkert kunne vært moro å hatt. Noe for meg tro? Har et rødpunktsikte liggende, men ikke montasje til Rugeren. Jeg hadde faktisk rødpunktsiktet på .357 Magnumen min :D Da ble den bøs se!

Er knallfornøyd med .45'n! Den heter jo Kimber Classic Custom, så det er brukt litt bedre deler på den enn standard 1911. Har gjort endel med den utover det, og har fått den omtrent slik jeg vil ha den. Bare skytinga mi som gjenstår :)

Tubesnake: Jennings'en er en artig sak det, men ikke så lett å treffe "blink" med. Blir liksom mest for moro. Hadde en Colt Army 1860 (replica fra Uberti), men den var såpass slitt at jeg solgte den igjen. Måtte jo renses etter ei skutt tønne. Ble hel ved ellers. Men kjempemoro med svartkrutt! Lite som slår den røykskyen som legger seg etter sånne våpen!
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.713
Antall liker
3.851
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har faktisk 2 stk Lee Pro 1000 stående, med dier for 9mm, .45ACP, 38SP, samt en gammel RCBS O-presse. Har vel skutt 6-700 000 skudd selv, og vært standplassleder (Range Officer) for det dobbelte, så at jeg plages med tinnitus i venstre kanal er vel ikke så rart... Var faktisk formann i den lokale gruppen av NFPS i noen år, Har skutt istykker en CZ-75, en Springfield i 9mm og en Colt .45ACP; de sprakk både her og der etter mange skudd. Har ikke vært så aktiv de siste par årene; jeg er redd for det som er igjen av hørsla, så nå er det kun en Jericho 9mm og en S&W 4" 586 igjen. Og noen litt lengre jern...

Bernt K
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.861
Torget vurderinger
0
Har jo litt isenkram jeg også. For mye ifølge det lokale politikammeret, de vil ikke gi meg mere!? :'(
"Skjønner itt'no" je for å si det slik, hadde jo mere tidligere?? ( Inkludert MG og AG, men han som eier dem (Kongen) ville ha dem tilbake. :-\ )

MCM Margolin 22 finpistol, Husquarna 9mm Browning Long, Ruger Single Six 32Mag, Schmidt revolver 22 og 22Mag, CZ 75 9mm, og et dusin eller så forskjellige jaktvåpen. Er trangt om plass i våpenskapet for å si det på den måten, men det går da sålenge CZ'n ligger i nattbordet ;) , og ja nattbordet er av type Duun sikkerhetsskap. ;D ;D

Lader mest fordi det er rekreasjon og mentalhygiene.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
JH skrev:
Artig med lyddemper, men jeg har den lange ALM-demperen og det ser jo litt teit ut med en pistol på en 1/2 meter da ;D

Jeg lada sjøl når jeg var veldig aktiv. Har en RCBS-presse. Er helt manuell, så det tar jo tid, men til egen ammunisjon så gjorde den jobben den. Litt verre om man skal lade for andre. Bør nok ha ei progressiv presse da... Jeg lada 9mm, .38/.357 og .45 ACP. Har alt utstyret ennå, men er tom for kuler og krutt.

Kikkert kunne vært moro å hatt. Noe for meg tro? Har et rødpunktsikte liggende, men ikke montasje til Rugeren. Jeg hadde faktisk rødpunktsiktet på .357 Magnumen min :D Da ble den bøs se!
Utrolig sammentreff, har(hadde) den lange ALMen , men jeg glemte meg og skjøt med stinger på .22eren og dette tålte den ikke. Skjøt vekk all innmaten i den. :-\ :-X
legger ved et bilde av ALMen (uten frontstykke) samt leopold kikkert samt burris feste til rugeren.
Den så faktisk litt RÅ ut med demper og kikkert ( ypperlig til kråkejakt.... IKKE at jeg gjorde det da ;) ::) )
Det var faktisk ikke moro med kikkertsikte på denne Rugeren ,da en jo traff alt :D ;) )
 

Vedlegg

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
Du tok kål på demperen ja? Hehe, sånn skjer når man bruker sterk ammo se!

Må du borre og gjenge i våpenet for å få festet montasjen eller? Kanskje jeg skulle få meg ei skinne til rødpunktsiktet? Ikke det at jeg skyter kråker heller da! hehe

Berxter: Imponerende mengde avfyrte skudd du. Ikke rart du sliter litt med hørsla da. Blir jo ofte litt slurv med hørselvern under f.eks lapping, og da er det en fare for at det kan få ettervirkninger (ihvertfall så aktiv som du har vært). Har hørt om våpen som har sprekt tidligere, men jammen ikke for at de var utslitt!

Spiralis: Jeg tror det har kommet endel nye regler om våpen nå. jeg har ikke søkt på mange år, men du må visst spesifisere grener o.l når du søker nå. Sånn ellers så høres det jo ut som du egentlig har nok da ;D

Ser for meg å "fylle" opp med en -357 Mag, en .44 Mag og muligens en S&W M&P 9mm med tida...Vet bare ikke helt om jeg liker "plastpistoler"?! Får stikke inn og kjenne litt på en sånn en dag....
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
JH skrev:
Spiralis: Jeg tror det har kommet endel nye regler om våpen nå. jeg har ikke søkt på mange år, men du må visst spesifisere grener o.l når du søker nå. Sånn ellers så høres det jo ut som du egentlig har nok da ;D
Man bør spesifisere så snevert bruksområde som mulig når man søker om ervervstillatelse. Aberet er bare at da må man jo ha ganske mange våpen for å dekke hele spekteret av øvelser. ;)
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
JH skrev:
Du tok kål på demperen ja? Hehe, sånn skjer når man bruker sterk ammo se!

Må du borre og gjenge i våpenet for å få festet montasjen eller? Kanskje jeg skulle få meg ei skinne til rødpunktsiktet? Ikke det at jeg skyter kråker heller da! hehe
Ja og det verste er at det ikke var den første jeg gjorde akkurat dette med :-X ( har ei .22 rifle og)

Nå er det lenge siden kikkertsikte var montert,men en trenger ikke bore/gjenge.
Mener at en satte denne ringen rundt løpet, tok bort bakre siktet og skrudde fast skinna her og i ringen til løpet.
Er disse ALM demperne i salg ennå?
Mvh Jan I
 

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
Ok, samme som på 686'n da. Hmmm...da må jeg se meg om etter ei skinne :)

Jeg vet faktisk ikke om de selger dem ennå. Kjøpte min på Sarpsborg Våpen. Du kan jo høre der om han vet.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Har en SW .38 og en .357 samt en banepistol med .22.
Blir mye rekreasjon, men lite de siste 5 årene. Gikk mye i feltskyting tidligere samt selvfølgelig inne og ute på bane.

Får begynne å prioritere dette igjen trur eg... :)
 
Topp Bunn