noen drivverk spm...

O

OivindJ

Gjest
Noen som vet mye om dette?:

Hva heter sony/philips drivverkene i forskjeldige prisklasser? Er CD-Pro2 et av de dyrere?

Forskjeld i lyd fra sony/philips drivverk?

Hvilket sony/philips drivverk sitter i hvilke spillere (av andre merker)

Noen som har prøv cdp2a med separat Dac? bra drivverk?

Hvor får jeg kjøpe print med "digital ut" kontakt?
(for å få brukt f.eks cd-pro2)

Er disse løse drivverkene å få tak i, i det hele tatt, lengere?

Hvis noen tar seg tid til å svare på et par av disse spørsmålene, er det sikkert flere enn meg som vil sette pris på det.

Mvh Øivind Hansen

N

nb

Gjest
Var en tråd for et års tid siden om DIY CD-spiller, om du søker litt, så finner du den sikkert.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
3
http://bergrans.despinnerij.nl/index.php?content=links

denne fyren har tydeligvis litt peil og har samlet mange links, jeg tenker litt på dette selv , men har ikke peil i det hele tatt...

Dersom du skulle gjøre alvor av det , kanskje du skulle sjekke mulighetene for å orge et gruppekjøp, det kan være pæng å spare... :)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Drivverket er vel det samme ja, men det jeg nevnte er vel inkludert karroseri, hvis jeg ikke tar feil.....

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
3
Drivverket er vel det samme ja, men det jeg nevnte er vel inkludert karroseri, hvis jeg ikke tar feil.....
og strømforsyninga til analogdelen, kabler og kontakter + idiotsikker manual. Spørsmålet er om dette verdt diffen mellom eur380 og $900 , kr2600 eller noe sånt, før mva og gebyr.

Jeg blir gjerne korrigert på dette , hvis det var noe jeg gikk glipp av farta. ;)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
og strømforsyninga til analogdelen, kabler og kontakter + idiotsikker manual. Spørsmålet er om dette verdt diffen mellom eur380 og $900 , kr2600 eller noe sånt, før mva og gebyr.

Jeg blir gjerne korrigert på dette , hvis det var noe jeg gikk glipp av farta. ;)
Høres fornuftig ut det, med dagens kurs ca 7100 inkl.mva pluss evetulle gebyrer.

Hvor mye kan man regne med at de nevnte deler koster å kjøpe løst da?
Noen som har peiling?

Det kabinettet så jo snasent ut da....

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
3
hvis det bare er snakk om en liten ringkjerne , likerettere og et par lytter, tja 2-300, kontakter kan koste alt fr 27,50 og oppover, det er kabinettet det står på , dette er jo spesiallaget, selv generiske kabinetter av denne kvaliteten er ganske dyre tror jeg...fort $200 ++ . Men jeg vet ikke om det finnes noe for toppmating, jeg hadde jo mest lyst til å lage selv jeg da, med separat strømforsyning og en skikkelig klump av en transport, uten lokk eller noe...

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.730
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Noen som hadde prøvd Hegel cdp2a som drivverk da??
Forhøre meg rundt det samme spm for et år siden, og konklusjonen ble for meg at det ikke var veien å gå... Drivverk et er tricki tema. Fikk forresten lånt den sagn-omsuste EMC1 i fjor, og testet den som drivverk opp mot mitt Teac VRDS drivverk, og så ikke helt noen grunn til å bruke masse penger på drivverk med det første. Noe forskjell var det, men samme sum i et slikt bytte hadde gjort 10x mer i form av forbedringer i lytterommet.
Personlig er "Birger-BASE" sitt CDpro2 det eneste som egentlig frister med tanke på digital avlesning....

mvh

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.162
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Philips drivverk rangering...:
1) CDM-1
2) CDM-4 (pro)
3) CDM-9 (pro)
4) CDM-3
og der var det slutt på gode philips-lasere/drivverk...
(CD-pro 2 er en simpel CDM12.x laser i metall-ramme...)
Sony:
KSS-271/272/151/...

Arne K

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Jeg har et. 2 kompiser av meg har også. Meget bra saker.
Kan du fortelle litt om hvordan det var å handle der?
Er det vanskelig å bygge? Jeg mener når man er ganske grønn på elektro?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
1) CDM-1
2) CDM-4 (pro)
3) CDM-9 (pro)
4) CDM-3
Sony:
KSS-271/272/151/...

Arne K
Hva er konklusjonen da? Er ikke det nevnte kit'et noe å satse på?

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
3

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
3
1) CDM-1
2) CDM-4 (pro)
3) CDM-9 (pro)
4) CDM-3
Sony:
KSS-271/272/151/...

Arne K
Det hadde vært fint å få dette utdypet, skset følgende fra TNT-audio,
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/revoxb226_e.html

"While it's true digital audio has made quantum leaps forward during the last, say, 10 years, it is also true that good products do survive.
I'm especially referring to the all-metal CD transport which equips the Revox B226, the Philips CDM 1 (and 2 on certain models). This is still highly praised by audiophiles who _can_ judge with their own ears. There are few CD transports that can rival with the CDM 1, indeed: the new Philips CD Pro2, some hi-end VRDS by Teac and few others. "

Som vanlig strides de lærde ::)

Topp Bunn