|
Billigere kverner har kniver som du skriver, dvs. at de ikke greier å male gjevnt nok og påfører bønnene varme som gjør at mister aroma.Eirik_S skrev:Vurderer å gå til anskaffelse av ei kaffekvern. Den skal i hovedsak brukes til å kverne kaffe for kaffetrakter. Pris <1000,-
Er det viktig at det er kvern og ikke kniver?
Tips mottaes med takk!
Slem mann, slem mann ..... Sender deg ut så langt utti cybern som det er mulig ....cybervision_ skrev:Kaffekvern? Du får den jo ferdig kvernet i Circel-poser for en slikk og ingenting...
heheSteinar_Lund skrev:Jeg slutter meg til hyllesten av Wifa-kvernen. Har brukt den lenge og er strålende fornøyd. Vel verdt pengene enten den koster 490 eller 799 (som også jeg betalte).
Ut fra prinsippet om at kvalitet følger pris, bør du også betale minst 799 for den, ellers er den ikke noe tess, i følge noen her på forumet ;D
Jeg bruker denne kverna til espressomaskinen min (Gaggia Classic) og synes den fungerer helt utmerket. Jeg har prøvd to kverner tidligere og denne fra Wilfa er langt bedre etter min mening. Bedre kverner er trolig LANGT dyrere.MaKi skrev:Siste kommentar i testen:
"Kverna er ikke jevn og presis nok for espressomaskiner. Men, til alt fra kokmalt til mokkakanne (bialetti-kanne) er dette en rimelig og god kaffekvern."
Det blir fort dyrt hvis man må ha en egen til espressoen. Som alltid: ting som er billig, blir ofte dyrt i lengden.