Noen anbefaling til kaffekvern?

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
314
Torget vurderinger
1
Vurderer å gå til anskaffelse av ei kaffekvern. Den skal i hovedsak brukes til å kverne kaffe for kaffetrakter. Pris <1000,-

Er det viktig at det er kvern og ikke kniver?

Tips mottaes med takk!

ugnlol

Medlem
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
0
Eirik_S skrev:
Vurderer å gå til anskaffelse av ei kaffekvern. Den skal i hovedsak brukes til å kverne kaffe for kaffetrakter. Pris <1000,-

Er det viktig at det er kvern og ikke kniver?

Tips mottaes med takk!
Billigere kverner har kniver som du skriver, dvs. at de ikke greier å male gjevnt nok og påfører bønnene varme som gjør at mister aroma.
Et tips er denne: http://www.wilfa.no/katalog/product.php?productid=16333&cat=0&page=1

og denne tråden: http://avforum.no/forum/produkt-prisjakt-alt-annet/11611-jakten-billig-high-end-kaffe.html

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
314
Torget vurderinger
1
Takk for tips :)

Tror det blir den Wilfa der!

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
27
Bruker selv den Wilfa-kvernen til å kverne kaffe for presskanne. Fungerer utmerket. Billigere på Elkjøp og Lefdal.

Vegard0

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
575
Sted
KarmIsland
Torget vurderinger
1
Fikk wilfa kvernen for en uke siden. Fra jeg bestilte tok det tre dager så var den i posten. Passer perfekt til presskanne, aeropress og Bialetti. Vanligvis koster den fra 800.- til 1200.-, men sjekk her:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=575885

490.- er veldig billig!

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Ja det er billig, har kjøpt en slik selv jeg, kosta 799 den da tror jeg.

mvh

C

Cyber

Gjest
Kaffekvern? Du får den jo ferdig kvernet i Circel-poser for en slikk og ingenting...

J

J.J

Gjest
cybervision_ skrev:
Kaffekvern? Du får den jo ferdig kvernet i Circel-poser for en slikk og ingenting...
Slem mann, slem mann ..... Sender deg ut så langt utti cybern som det er mulig .... ;) ;D ;D

Vi snakket om kaffe her assa .... ;D

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg slutter meg til hyllesten av Wifa-kvernen. Har brukt den lenge og er strålende fornøyd. Vel verdt pengene enten den koster 490 eller 799 (som også jeg betalte).
Ut fra prinsippet om at kvalitet følger pris, bør du også betale minst 799 for den, ellers er den ikke noe tess, i følge noen her på forumet ;D

Vegard0

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
575
Sted
KarmIsland
Torget vurderinger
1
Steinar_Lund skrev:
Jeg slutter meg til hyllesten av Wifa-kvernen. Har brukt den lenge og er strålende fornøyd. Vel verdt pengene enten den koster 490 eller 799 (som også jeg betalte).
Ut fra prinsippet om at kvalitet følger pris, bør du også betale minst 799 for den, ellers er den ikke noe tess, i følge noen her på forumet ;D
hehe

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
314
Torget vurderinger
1
Da er den bestilt hos MPX. Takk for tips.

Gleder meg til nykvernet kaffe :)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Siste kommentar i testen:

"Kverna er ikke jevn og presis nok for espressomaskiner. Men, til alt fra kokmalt til mokkakanne (bialetti-kanne) er dette en rimelig og god kaffekvern."

Det blir fort dyrt hvis man må ha en egen til espressoen. Som alltid: ting som er billig, blir ofte dyrt i lengden.

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
70
MaKi skrev:
Siste kommentar i testen:

"Kverna er ikke jevn og presis nok for espressomaskiner. Men, til alt fra kokmalt til mokkakanne (bialetti-kanne) er dette en rimelig og god kaffekvern."

Det blir fort dyrt hvis man må ha en egen til espressoen. Som alltid: ting som er billig, blir ofte dyrt i lengden.
Jeg bruker denne kverna til espressomaskinen min (Gaggia Classic) og synes den fungerer helt utmerket. Jeg har prøvd to kverner tidligere og denne fra Wilfa er langt bedre etter min mening. Bedre kverner er trolig LANGT dyrere.

Topp Bunn