"No arrests have been made"

G

Gjestemedlem

Gjest
:(

http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L05824251.htm

JOHANNESBURG, Sept 5 (Reuters) - Two South African women were burnt to death by a group of students who suspected the victims had bewitched their high school with evil spirits, the South African Press Association reported on Wednesday.

The 60-year-old women, identified as Mangubane Msaba Zungu and Qibile Thabitha Thusi, were dragged from their homes near Manguzi in KwaZulu-Natal province and taken to a sports field by students from Manhlenga High School, police told SAPA.

There they were doused with petrol and set alight, police said. Zungu died at the scene and Thusi later in hospital.

Investigators said the murders followed several weeks of strange behaviour by the students, who had complained of inexplicable crying fits and sudden cravings to eat meat during school hours.

"There were apparently a few meetings held by the pupils to discuss the matter. At one of the meetings, it was allegedly suggested that two women may have bewitched the school," Capt. Jabulani Mdletshe, a police spokesman, told SAPA.

No arrests have been made, Mdletshe said.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6980439.stm

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dette er ikke uvanlig i denne delen av verden. Jeg mistenker at det kan ha noe med kulturen å gjøre.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Dette er ikke uvanlig i denne delen av verden. Jeg mistenker at det kan ha noe med kulturen å gjøre.

Vår kristne kulturarv?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.875
oddgeir skrev:
Jeg leste en overskrift på VG nett her om dagen. Jeg orket ikke å lese artikkelen. Det var noe med et ritualdrap på en 5 åring i Tyskland, satanistbetont. Det har vel noe med kulturen der nede å gjøre.
Eller kan det være så enkelt at gale mennesker er gale mennesker, uansett hvor i verden man befinner seg ?

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
oddgeir skrev:
Jeg leste en overskrift på VG nett her om dagen. Jeg orket ikke å lese artikkelen. Det var noe med et ritualdrap på en 5 åring i Tyskland, satanistbetont. Det har vel noe med kulturen der nede å gjøre.
Eller kan det være så enkelt at gale mennesker er gale mennesker, uansett hvor i verden man befinner seg ?
Ja, og hvor fort det kan gå ut over uskyldige når flokkmentaliteten, hatet og uvitenheten får fritt spillerom. Og hva folk kan finne på å være med på bare det er mange nok og stemningen er hauset opp. Ting de aldri noen sinne ville gjort på egen hånd.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
oddgeir skrev:

Vår kristne kulturarv?
Å brenne hekser er vel ikke så uvanlig i denne del av verden.
Vi har riktignok syslet med det samme her i vesteuropa også, men har kommet på bedre tanker, til tross for at vi fortsatt er kristne. Litt av et paradoks det der. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
oddgeir skrev:

Vår kristne kulturarv?
Å brenne hekser er vel ikke så uvanlig i denne del av verden.
Vi har riktignok syslet med det samme her i vesteuropa også, men har kommet på bedre tanker, til tross for at vi fortsatt er kristne. Litt av et paradoks det der. ;)
Tja, brent barn skyr ilden...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.157
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
oddgeir skrev:

Vår kristne kulturarv?
Hvordan religion praktiseres, har som oftest sterke lokale tilsnitt...

Topp Bunn