NN Venner's tråder under generelt

janopseth

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2005
Innlegg
196
Antall liker
2
Høvd:

Ett forslag er at alle Venner's tråder flyttets til ett underforum så både "Hifi Generelt" og "Venner's" trådene blir mere oversiktlige og lette å finne.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.167
Antall liker
10.692
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja, mulig litt enig i dette. En annen ting er at venne trådene kanskje kan bli litt vel spesifikke når det ikke bare er merke som omhandles men også et produkt fra en leverandør...
 
K

kbwh

Gjest
Enig.
Kunne vi fått litt mindre typer og oppdelingsstreker på forumoversiktsiden samtidig slapp man å scrolle så fælt også...
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Enig.
Kunne vi fått litt mindre typer og oppdelingsstreker på forumoversiktsiden samtidig slapp man å scrolle så fælt også...
Kunne du spesifisert denne litt nærmere - jeg er ikke helt sikker på hva du mener.
 
K

kbwh

Gjest
Det er unødvendig mye luft. http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?action=forum

1) La overskrift og forklarende tekst løpe på samme linje uten linjeskift.
2) Der er ikke nødvensig med så mye luft over og under tekstene i boksene
3) De blå skillefeltene thenger ikke være så mange pixler høye.

Om dette er forståelig skal jeg ikke mene noe om...
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Det er unødvendig mye luft. http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?action=forum

1) La overskrift og forklarende tekst løpe på samme linje uten linjeskift.
2) Der er ikke nødvensig med så mye luft over og under tekstene i boksene
3) De blå skillefeltene thenger ikke være så mange pixler høye.

Om dette er forståelig skal jeg ikke mene noe om...
Ok, den skjønte jeg. Og nei, dette kommer jeg ikke til å endre. Beklager, men du må nok scrolle litt...
 
K

kbwh

Gjest
Til lags åt alle kan ingen gjera :)

Beklager avsporingen. Som sagt støtter jeg ideen om egen avdeling for vennetråder.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
egen for vennetråder støttes fullt ut

PK
 
P

Parelius

Gjest
En egen vennetråd, og selvølgelig en uvenntråd (ingen grunn til å diskriminere her). Så kan vi ha en tråd for de enige, og en for de uenige. Slik kan vi holde på. Så kan vi utarbeide retningslinjer for de forskjellige trådene, og så kan vi nedsette utvalg som skal overholde disse retningslinjene, og til slutt kan vi søke om medlemskap i "Byråkratidiskutantenes forening".

(Parelius, som i dag er i ypperlig humør.)
 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg synes også det er en god idé da det blir lett og finne frem og man kan enkelt spore andre eiere og erfaringer om bestemte merker. En annen stor fordel er at de mindre vennetrådene ikke drukner så fort. Opplysninger og erfaringer om enkelte merker kan jo legges der eller eventuelt flyttes dit etterhvert uten at det er akkurat en klubb/vennetråd.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Hva skal vi kalle en slik kategori?

Jeg tar gjerne imot forslag.

Jeg vil gjerne at nye gjester også skal forstå hva kategorien inneholder.

Det første som slo meg var: Hifimerker / vennetråder
 
O

OivindJ

Gjest
Vennetråder er vel et ok navn ? Er jo det de fleste trådene heter..
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Hvis du aldri har vært på sentralen før, og du ser en kategori som heter "vennetråder" - hvordan ville du tolket det?

Jeg tror ikke jeg ville forstått det som venner av ulike merker, men kanske jeg er litt treg. ;)
 
O

OivindJ

Gjest
Ah.. I see. :)

Ikke så grei den der. "Venner-av-merker-tråder" låter ikke særlig catchy heller.. :)
 
K

kbwh

Gjest
Tyskerne har ordet LIEBHABER, men det er det vel ingen som forstår...
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.431
Antall liker
25.950
Torget vurderinger
24
Jeg synes forumet har fått i overkant mange kategorier jeg. Det går mye tid til å bla seg frem og tilbake og det er lettere å gå glipp av noe.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Jeg er enig i at det på grensen, men hvis du bruker "Vis uleste innlegg siden forrige besøk" så får du jo opp alt på en side.
 
K

kbwh

Gjest
Fint navn, men RME som vi har en pludretråd for, er strengt tatt ikke et "hifimerke".
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Fint navn, men RME som vi har en pludretråd for, er strengt tatt ikke et "hifimerke".
Som vanlig så skjønner jeg ikke hva du mener. Forklar litt bedre.
 
K

kbwh

Gjest
"Vennetråder for hifimerker" er et fint navn, men f.eks. RME, som vi har en pludretråd for, er strengt tatt et "proffmerke".

a) Blir det en egen avdeling "Vennetråder for proffmerker"?
b) Bør jeg heller ta en titt på flishaugen rundt meg?
 
O

OivindJ

Gjest
hmm, tror jeg vil gå for svaralternativ b.. ;D

Men; Høvdingen: RME eieres plundretråd hører hjemme sammen med resten av vennetrådene.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Fosse skrev:
Jeg synes forumet har fått i overkant mange kategorier jeg. Det går mye tid til å bla seg frem og tilbake og det er lettere å gå glipp av noe.
Hei Fosse!
Her er jeg ikke enig med deg, og grunnen til det er jo at antall innlegg totalt bare øker og øker (så vidt jeg vet) og vel også forskjellige temaer/tråder.
Det jeg mener det er lett å gå glipp av er nye emner på hifigenerelt fordi de (som det har vært) ganske fort kommer på side 2 og til og med side 3.
Nå har en flere førstesider (riktignok under de forskjellige hovedgruppene) og dermed lettere å finne emner som en er litt mer interessert i på hver enkelt "undergruppe" sin 1 side.
Jeg la for en tid tilbake ut en (form for) høringstråd om nettopp dette med egen undergruppe for vennetråder (særlig dersom de skulle fortsette å øke i omfang) og til min forundring så ble enkelte kun provosert av det, noe jeg trodde måtte være en fordel også for de som har sine "vennetråder" kjært.
Jeg opplevde at enkelte "bumpet" sin vennetråd, bar for at den skulle være der den etter den enkeltes mening burde være, nemlig første side.
Nå skal det vel ganske mye til for at den ikke er nettopp på førstesiden hele tiden, riktignok i en "egnet" undergruppe, men uansett mye raskere å finne frem til for den enkelte.
Jeg synes det har blitt bedre med fler undergrupper, likevel er jeg ikke uenig i at det fort KAN bli for mange.
Et problem med for mange (om det blir mange fler) kan være at hver enkelt kan gå glipp av noe interessant fordi et innlegg eventuelt blir lagt i en undergruppe som en potensiell leser ikke synes eller oppfatter som riktig.

Derfor oppfordrer jeg alle til å vurdere nøye hvor et innlegg bør ligge og kanskje også at moderatorene flytter dersom en tråd ligger i klart gal undergruppe.
Et eksempel er mac/pc ralatert stoff som bør ligge i datahjørnet og ikke på hifigenerelt.

Mvh.KW
 
O

om.s

Gjest
Fosse skrev:
Jeg synes forumet har fått i overkant mange kategorier jeg.
Samstemmer i dette!, mer upersonlig og tja, vanskelig å ordsette, men noe av "sjarmen" fra tidligere har forsvunnet, imo.....

mvh
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.707
Antall liker
7.954
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg kunne tenkje meg litt mindre bruk av 's i både tide og utide. Skal vel eigentleg ikkje brukast på norsk i det heile (sjølv ikkje på bokmål), bortsett frå tilfelle som
Thomas' innlegg, altså når eigedomstilhøve skal uttrykkjast frå eit substantiv som endar på -s.
Berre litt sånn spissfindigt.
 
U

utgatt60135

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Eg kunne tenkje meg litt mindre bruk av 's i både tide og utide. Skal vel eigentleg ikkje brukast på norsk i det heile (sjølv ikkje på bokmål), bortsett frå tilfelle som
Thomas' innlegg, altså når eigedomstilhøve skal uttrykkjast frå eit substantiv som endar på -s.
Berre litt sånn spissfindigt.
Det synes jeg blir så lite estetisk at jeg ignorerer den regelen. Så det så....
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Audiophile-Arve skrev:
Eg kunne tenkje meg litt mindre bruk av 's i både tide og utide. Skal vel eigentleg ikkje brukast på norsk i det heile (sjølv ikkje på bokmål), bortsett frå tilfelle som
Thomas' innlegg, altså når eigedomstilhøve skal uttrykkjast frå eit substantiv som endar på -s.
Berre litt sånn spissfindigt.
Men i "hifispråket" er det jo så mange ord som ikke hører det norske språket til, f.eks forsterkeri, ngoma osv.
 
Topp Bunn