Nintendo Wii

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg skal kjøpe meg en Nintendo Wii. Har blitt helt hekta jeg.. ;D

Men jeg lurer litt på noe. Jeg må selvfølgelig ha 2 kontrollere (remote og nunchuk selvsagt).

Er det ikke med nunchuk controller i remote controller pakken? isåfall blir det jo litt dyrt. ::)

Spill er ikke noe problem, da jeg har noen bekjente som kan skaffe meg det billigere. Konsollen er det visst ingen margin på da men.. Men tips til hvilke spill jeg bør kjøpe er også fint. I første omgang blir den brukt på en liten fest på nyttårsaften. :p

PS: Jeg er også interessert i second-hand om noen har en pent brukt Wii å selge meg.. :)

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Det er med en nunchuck og en kontroller i startpakken med wii sports, så må du kjøpe en nunchuck og en kontroller til.

Ikke mario and sonic ihvertfall, det er et møkkaspill

N

nb

Gjest
Har ikke Wii (ennå), men siste Zelda får jo mye skryt. Ellers er det visstnok veldig mange som ikke kjøper et eneste spill til Wii, men bare spiller Sports.

G

Gjestemedlem

Gjest
Dukker nok opp endel på finn nå når julaften er over. Er du heldig finner du en som er ferdig moddet også. Som f.eks. denne.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
Dukker nok opp endel på finn nå når julaften er over. Er du heldig finner du en som er ferdig moddet også. Som f.eks. denne.
Er det veldig mye vits å modde Wiien? Har ikke peiling på denne maskina jeg.. ::)
Mister man ikke garantien også ved modding? ???

Gamecube kompabilitet virker jo litt artig.

Men er ikke prisen litt høy?

G

Gjestemedlem

Gjest
Pengvim skrev:
Gjestemedlem skrev:
Er det veldig mye vits å modde Wiien? Har ikke peiling på denne maskina jeg.. ::)
Mister man ikke garantien også ved modding? ???
Du mister nok garanti ja. Men noen moddere gir deg garanti i stedet. Men hvor viktig garantien er på et leketøy til et par tusen er jo an annen sak. Fordelen med en modet boks er at man spille import eller ... "uoffisielle distribusjoner". Mye å spare på dette.

Men er ikke prisen litt høy?

Vet ikke hva disse ligger på. Så det må du nok undersøke.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Finnes det mye "uofisielle distribusjoner" da? Jeg har som sagt noen bekjente som skaffer meg rabatterte spill så akkurat det er ikke noe problem.. :D

Er det noe sted Wii er billigere enn andre steder? :)

N

nb

Gjest
Pengvim skrev:
Finnes det mye "uofisielle distribusjoner" da? Jeg har som sagt noen bekjente som skaffer meg rabatterte spill så akkurat det er ikke noe problem.. :D

Bruk prisguide.no eller slikt, tviler på at det er store variasjoner, slike ting pleier å bli solgt med alt fra syltynn til negativ margin, så priser pleier å være ganske like.

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Pengvim skrev:
Gamecube kompabilitet virker jo litt artig.
Hvis du skal spille Gamecube spill på Wii, trenger du en classic controller til dette.

G

Gjestemedlem

Gjest
Pengvim skrev:

Nitendo har alltid være supergriske når det gjelder priser på spill, så å se etter andre enn de offisielle kanalene når det gjelder spill kan spare en for mye penger.

En modchip i Wiien gir deg muligheter til å spille importerte spill fra andre soner og også kopierte spill...

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
da har jeg kjøpt meg en Wii! Kjøpte på Gamestop og fikk med Tony Hawk: Proving Grounds for 250kr ekstra. Veldig frustrerende spill. ::)

Må få tak i en kontroll nr 2 i morra, og noe spill.

Finnes det noen fektespill som er noe bra ennå? ;D
Har sett på Prince of Percia: Rival Swords og Dragon Blade: Wrath of Fire. (har også sett på Lego Star Wars: The Complete Saga. Ser morsomt ut.)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.281
Torget vurderinger
1
Pengvim skrev:
Jeg skal kjøpe meg en Nintendo Wii. Har blitt helt hekta jeg.. ;D

Men jeg lurer litt på noe. Jeg må selvfølgelig ha 2 kontrollere (remote og nunchuk selvsagt).

Er det ikke med nunchuk controller i remote controller pakken? isåfall blir det jo litt dyrt. ::)

Spill er ikke noe problem, da jeg har noen bekjente som kan skaffe meg det billigere. Konsollen er det visst ingen margin på da men.. Men tips til hvilke spill jeg bør kjøpe er også fint. I første omgang blir den brukt på en liten fest på nyttårsaften. :p

PS: Jeg er også interessert i second-hand om noen har en pent brukt Wii å selge meg.. :)
Med tanke på at mange Hifi-entusiaster glatt blåser +10 000 på snake oil og kabler, Shakti steiner og div. tweaks så synes jeg slett ikke ekstra utstyret til Wii (eller X-Box 360 eller PS3) er så fryktelig dyrt... ;D

Hilsen Bjørn

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
15.109
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Kjøpte Nintendo Wii U til eldstegutten i julegave, spørs vel om ikke jeg også må teste ut litt her.
Endelig er det blitt full HD på denne platformen også. Var på tide, ellers hadde jeg ikke kjøpt den.
B

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Antall liker
1.842
Sted
Fetsund
Prøv Super Mario 3DWorld. Hopper tilbake til barndommen umiddelbart jeg med det spillet.
Det er veldig morsomt.

Topp Bunn