Ja, det må testes i virkeligheten for å vite.
30hz er bra!
Ja jeg er fornøyd med -3db ved 30hz

Å det mener jeg er fullt mulig å realisere med denne konstruksjonen. Alle elementer er av god kvalitet.
Og følsomheten bør ligge rundt 96db når alt kommer til alt. Noe tap eksisterer selvsagt i den passive filtreringen av mellomtone og diskant.
Men det foreligger ingen demping i filteret. Kun zobel filtrering, for å fikse på stigende impedans i Fostex elementet.
Fountek er oppgitt til 97db følsomhet. Fostex fe 208 er oppgitt til 96db og bms bassene til 98db. Så alle elementer ligger nogenlunde i samme området.
Bassen taper selvsagt noe følsomhet pga hvordan jeg har løst kasse konstruksjonen. Men der kompenserer jeg med to stk

Så det meste bør summere rimelig likt. En annen kjepphest kunne vært det akustiske senteret på elementene. Noe jeg ikke har direkte løst i konstruksjonen av kassene. Men langvarig eksprimentering med bafflene og målinger har ikke overbevist meg om at dette er kritisk for å skape ett godt lydbilde. I og med at jeg ikke lytter i ett anoisk kammer, er det så mange andre faktorer som spiller med. At det akustiske senteret for være som det er for nå.
Her er jeg fullt klar over at jeg møter tildels stor motstand fra enkelte. Men som sagt jeg har prøvd å løse dette med å forskyve elementene på bafflene. Og har tilgode å høre den store forskjellen. Alt i alt tror jeg den endelige versjonen av denne høytaleren kan gi meg det jeg er ute etter