Nidaros Vinyl

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Innlegg
180
Antall liker
14
Jeg tenker på bruktsjappa på Svartlamon i Trondheim (Strandveien).
Døra har vært stengt i det siste. Noen som vet noe?
Ferie? Avvikling (grøss!)?
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.712
Antall liker
3.850
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Næh! Jeg var innom for en 14 dg siden, og da var det ihvertfall åpent. Får håpe det er noe annet enn nedleggingsspøkelset.

Bernt K
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Da kan jeg fortelle dere at butikken er i vanlig gjenge :)

I følge eier ,er det andre jobber (vanskelig å leve av bare denne butikken) som kommer i veien, og vikar ikke alltid kan steppe inn.
Han prøver å huske på lapp på døra om det er stengt noen timer, og håper at vi som kunder kan bære over med at slikt kan skje.

Bra at vi har denne pærlen i byen.
(Egentlig skulle den vært en hemmelighet, slik at vi som går der får beholde det vi vil ha, men da blir det dårlig med butikk..... ;))
Bruk butikken folkens!
 

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Innlegg
180
Antall liker
14
Det var da godt å høre. Håper det er åpen dør neste gang jeg stikker innom.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Der har jeg merkelig nok aldri vært. Derimot har jeg vært i eh... Svartedaudir.. Blackandmoreblack... Hellhole.. Satanclaus.. - HVA er det den heter den sjappa i St.Olavsgate?
Hvordan er utvalget av brukt vinyl på svarteste lamon da?
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.712
Antall liker
3.850
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Utvalget der nede på Reina (kun "hippe" studenter og dustete kunstnere samt etteraperne 8) som kaller det Svartlamo'n; til nød Lamo'n) er slett ikke ille; lokalene er mørke og rotete, men driver'n er grei. Parkering kan være komplisert. Var der for 1 time siden, og da var det åpent.

Bernt K
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
berxter skrev:
Utvalget der nede på Reina (kun "hippe" studenter og dustete kunstnere samt etteraperne 8) som kaller det Svartlamo'n; til nød Lamo'n) er slett ikke ille; lokalene er mørke og rotete, men driver'n er grei. Parkering kan være komplisert. Var der for 1 time siden, og da var det åpent.

Bernt K
Ja? - Det har seg sånn at jeg har bodd på Svartlamon (Strandveien 25a) i til sammen tolv år og alltid kalt plassen Svartlamon. I tillegg kjenner jeg et par som faktisk er født og oppvokst der, de kaller det også Svartlamon. Parkering er faktisk ukomplisert på Svartlamon, ingen parkometere.
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.712
Antall liker
3.850
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Alle jeg kjenner med tilknytning til strøket nedom lina kaller det Reina... unntatt de som kom dit etter at bråket om Strandveien Auto startet. Fra Såpa, om Bryggeriet, Langland og Schei og ned til undergangen. For 30 år siden, da jeg kjørte mye i området i jobbsammenheng, hørte jeg ikke Svartlamon som annet enn et "skjellsord" fra andre lamonitter, men meget er vel forandret siden den tid. Vi får vel tro det er lokale forskjeller også i denne tynne "tarmen". Ihvertfall var alle de jeg snakket med i området den gang svært så insistente på å bruke Reina... Kanskje "klientellet" jeg var i kontakt med var både eldre og hadde annen bakgrunn enn de du kjenner. Nærmere beskrivelse enn dette tror jeg at jeg hopper over...
For å bringe dette så noenlunde on topic igjen, jeg var der nede sist fredag og da var det åpent, og det ble med noen klassiske plater hjem.


Bernt K
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Så fint at du dreier tilbake til topic da. Minner om at det vel var du selv som havna ut i åkeren med din påstand om at det kun var kun "hippe" studenter og dustete kunstnere samt etteraperne" som kaller stedet for Svartlamon. Jeg og mange andre som ikke favnes av din beskrivelse kaller faktiskt stedet for Svartlamon og har gjort det lenge.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jada gutter.
Det er fint vi har lite å holde på med i dag.... :)

Hva fant du av klassisk sist da berxter?
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.712
Antall liker
3.850
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Heh! Vel, dersom du ikke hverken er hipp, kunstner eller etteraper ser jeg ikke noe annet valg enn å medgi at
- informasjonen min er foreldet
- jeg generaliserte vel litt meget

OK nå?
EDIT: Jeg regner med at det var tydelig at mitt første innlegg var ment som et spark til de hippe, kunstnerne og etteraperne som etter min mening har manifestert seg i all sin "prakt" i forbindelse med området de siste årene. Området framstår ihvertfall annerledes nu enn på 70-80-tallet. Bedre?

Bernt K

Johna: det ble flere gamle Melodiyasaker, f eks Ashkenazys første innspilling av Tschaikovskys 1-er og et par andre Tchaikovskyer og et par DG, et par Supraphon, en Suor Angelica, og dessverre noe ræl som viste seg å kun ha nyhetens interesse.

DS
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
:)

Både Melodiya og Supraphon har mange innspillinger med god musikalsk fremførelse.
Spesiellt liker jeg mange av deres innspillinger med øst-europeisk musikk.
Kanskje naturlig at de tolker dette best....

Når det gjelder den tekniske biten, instrumenter og innspilling, kan det nok være så som så ;)
Men skit au...det er jo dette som er livet...bla. å lytte til variert musikk og tolkninger :)
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.712
Antall liker
3.850
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
johna skrev:
Når det gjelder den tekniske biten, instrumenter og innspilling, kan det nok være så som så ;)
Men skit au...det er jo dette som er livet...bla. å lytte til variert musikk og tolkninger :)
Uffja. Det verste med Melodiya/ Supraphon og Eurodisc sine Melodiyautgivelser synes jeg er at når du tar plata i hånda gir det et inntrykk av solid vinyl, men når den kommer på tallerkenen... Jeg har nevnt det i en annen tråd, men: Spesielt LPer fra 70-tallet kan høres ut som de er presset på en blanding av Korni, asfalt og gamle glasskår; de spraker og klikker, tuttiene er overstyrt og lar seg ikke spore. Klarer man å overse dette er framføringene ofte utrolig gode. Forresten er Turnabout like ille...

Bernt K
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Jeg kaller stedet "rett bak Dora" ;).

Forøvrig syns jeg det er synd platene står så trangt i kassene. Dette fører med seg unødig slitasje på både plater og covere. Syns også det er langt mellom godbitene, for min del, og prisene er vel høye sett i forhold til tilstand og ettertraktethet (lite "mint" å finne her). Det skal dog sies at det er mulig å prute, hvis man kjøper en liten bunke. Men en gang dukker det nok opp en liten perle :D.

Mvh.
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.712
Antall liker
3.850
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg synes at denne er en perle: Spillbar ble den også etter et par runder i NittyGrittyen
Bernt K
 

Vedlegg

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
berxter skrev:
Heh! Vel, dersom du ikke hverken er hipp, kunstner eller etteraper ser jeg ikke noe annet valg enn å medgi at
- informasjonen min er foreldet
- jeg generaliserte vel litt meget

OK nå?
EDIT: Jeg regner med at det var tydelig at mitt første innlegg var ment som et spark til de hippe, kunstnerne og etteraperne som etter min mening har manifestert seg i all sin "prakt" i forbindelse med området de siste årene. Området framstår ihvertfall annerledes nu enn på 70-80-tallet. Bedre?

Bernt K

Johna: det ble flere gamle Melodiyasaker, f eks Ashkenazys første innspilling av Tschaikovskys 1-er og et par andre Tchaikovskyer og et par DG, et par Supraphon, en Suor Angelica, og dessverre noe ræl som viste seg å kun ha nyhetens interesse.

DS
Så så, det er helt unødvending å be om unnskyldning. Det er vanlig å ha fordommer.
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.712
Antall liker
3.850
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Krangelvørin i dag? Egentlig jeg også, men nok er nok:
Siste ord fra meg her: Jeg ber på ingen måte om unnskyldning! Intet å be om unnskyldning for. Fordommer? Ja, mot etablerte kunstnere og deres "hoff" av påhengere og etterapere; slett ikke overfor beboerne i området, hverken før eller nå.

Vel, kunstnerne osv skapte en folkeopinion som ser ut til å ha virket overfor de bestemmende myndigheter, og det får en erkjenne, selv hvor tungt det er å medgi.
Hvis ønskelig kan vi jo fortsette, men da i Off-Topicområdet.

Allervennligst,

Bernt K
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
berxter skrev:
Krangelvørin i dag? Egentlig jeg også, men nok er nok:
Siste ord fra meg her: Jeg ber på ingen måte om unnskyldning! Intet å be om unnskyldning for. Fordommer? Ja, mot etablerte kunstnere og deres "hoff" av påhengere og etterapere; slett ikke overfor beboerne i området, hverken før eller nå.

Vel, kunstnerne osv skapte en folkeopinion som ser ut til å ha virket overfor de bestemmende myndigheter, og det får en erkjenne, selv hvor tungt det er å medgi.
Hvis ønskelig kan vi jo fortsette, men da i Off-Topicområdet.

Allervennligst,

Bernt K
Som tidligere beboer aksepterer jeg unnskyldningen :) Tilbake til topic!
 

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Innlegg
180
Antall liker
14
Som gammel Trondhjemmer må jeg innrømme at navnet Svartlamo'n var ukjent for meg inntil konflikten med Strandveien Auto kom på dagsordenen for en tid tilbake (10-15 år siden?). Reina har jeg derimot hørt snakk, men har aldri kunnet plassere. I yngre dager ville jeg nok ha nøyd meg med å skrive Strandveien, men så er jeg oppvokst på Øya da.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.353
Antall liker
10.982
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
områder kalles fortsatt svarlamon av de som bor det. Koret jeg synger i heter Svartlamon Hardkor. Der synger forøvrig Gunnar også som eier/ driver bruktvinylparadiset Nidaros vinyl

mvh
Bernt Ø (ikke K)
 
Topp Bunn