Network Bridge?

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
Som sagt, helt grønn - kan noen forklare meg hva en
Network Bridge
er?
 
S

Syncrolux

Gjest
En enhet som kobler sammen to separate data-nettverk. Men noe sånt er det ingen som bruker lenger etter at switcher ble oppfunnet. ...
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19

The Limetree BRIDGE is a high-quality network adapter designed to transfer music from streaming services and local storage media digitally in studio master quality to existing D/A converters or other devices with digital inputs. This makes it possible to upgrade an existing hi-fi system with streaming for little money. Here we would like to address owners of older LINDEMANN devices such as the 820S or the 825, but of course all other customers with a converter or a CD player with a digital input as well.

For this purpose the Limetree BRIDGE is simply connected with the network by means of a LAN cable or via WLAN. It has also a USB port for connecting harddisks or USB storage media. There is an optical and a coaxial digital output. A professional studio engineering sample rate converter makes sure that all streamed formats can be played back on an existing converter without major
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.192
Sted
Ytterst i havgapet...
Sterkt forenklet, - en bridge sender trafikk på alle porter til alle andre porter - mens en switch styrer trafikken til å gå kun mellom portene som skal ha trafikken...
Bridges er på en måte forløperen til dagens switcher, i alle fall i mindre målestokk. En "managed switch" kan også konfigureres til styring og begrensning av hver enkelt port...særlig viktig dersom man har delt opp nettet i VLAN's - virtuelle subnett, for styre trafikken mellom disse...
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
Får jeg bedre lyd nær jeg strømmer fra nettet som nå;
- trådløst fra ruter til stasjonær pc - optisk fra pc til DAC
eller kobler
- fra pc via usb til switch og derfra til dac?

Jeg er fortsatt helt forvirret o_O:oops:
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.290
Torget vurderinger
2
switsch er ingen vits å ha mellom pc og dac.
fortsett med optisk fra pc til dac

PS
Jeg bruker nettverkskababel fra ruter til Streamr/dac. Styres via PC som har en app og funger som fjernkontroll
 

Volund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
308
Antall liker
114
Sted
OSLO
Torget vurderinger
12
Får jeg bedre lyd nær jeg strømmer fra nettet som nå;
- trådløst fra ruter til stasjonær pc - optisk fra pc til DAC
eller kobler
- fra pc via usb til switch og derfra til dac?

Jeg er fortsatt helt forvirret o_O:oops:
En nettverksbridge brukes om to ting:

1) og mest vanlig - Hvis en ser bort i fra musikkting er en nettverks bridge det Herr Clorin beskriver "en bridge sender trafikk på alle porter til alle andre porter - mens en switch styrer trafikken til å gå kun mellom portene som skal ha trafikken.

2) Noen gang brukt som et annet navn på en Musikkstreamer. Som ikke har noen ting med 1) å gjøre :)

Hva som gir best lyd kommer an på DACen din. Min erfaring er at USB ofte låter bedre enn optisk inn, men fra en PC kan det være motsatt siden optisk ikke vil overføre noe eletrisk støy fra PCen. Avhengig av resten av anlegget vil en god streamer ofte låte bedre enn rett fra PC.
 
Topp Bunn