Nettfilter med DC felle. Hva finnes?

TL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.08.2002
Innlegg
89
Antall liker
10
Hei,
har litt problem med DC spenning på nettet. ringkjernetrafoer i effektforsterker og subwoofere gir fra seg forholdsvis mye lyd.
Har også en del annet høyfrekvent snusk på strømnettet som jeg tror kommer fra en fabrikk som ikke ligger så veldig mange hundre meter ned i veien.
Ønsker derfor å prøve ett nettfilter med DC-felle/filtrering av DC og tradisjonell filtrering av høyfrekvent støy. Effektforsterkeren har trafo på 2000VA så PS audio sine powerplants er vel for små.
Når jeg leser på nettsidene til de forskjellige produsentene av nettfiltre er det desverre lite informasjon om hvordan de virker og hva de filtrerer bort.
Er klar over at det er forholdsvis enkelt å bygge DC-felle selv, men ønsker egentlig noe som er kommersielt tilgjengelig og godkjent av de riktige instanser.
Finnes det noen filtre som gjør det jeg ønsker, eller må jeg basere meg på ett nettfilter og en DC-felle, og hva finnes i såfall av ferdige DC-feller?
 
Y

ymir

Gjest
Hei

Ta skriftlig kontakt med netteiger og si at du vil at de skal foreta en spenningsanalyse.
Dette kan du forlange og analysen koster deg ingenting.Det er også viktig at du presiserer at det også skal måles strømmer.

Er det feil med spenningskvaliteten er de pliktig til å rette opp feilen.Du har krav på å få utlevert målersultatet.

Når dette er utført kan du begynne å se på egne tiltak.

Her finner du hva som skal måles og hvordan målingen skal utføres og hvordan du skal forholde deg til eventuell tvist.http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-20041130-1557.html
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.974
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Dette burde legges øverst på forsiden. Helt øverst.
 

TL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.08.2002
Innlegg
89
Antall liker
10
Mye interessant info fra Ymir som jeg skal ta en titt på.
Men er alikevel åpen for forslag til produkter som kan bidra til å løse problemet.
 
Y

ymir

Gjest
TL skrev:
Mye interessant info fra Ymir som jeg skal ta en titt på.
Men er alikevel åpen for forslag til produkter som kan bidra til å løse problemet.
Dersom det er et nettproblem vil selv ikke en regenerator løse problemet.
 
Topp Bunn